Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lapset tulee kärsimään eniten

Vierailija
28.05.2015 |

Ne ei tule enää saamaan ilmaista koulutusta, ei työsuhdeturvaa eikä sosiaalitukia, eikä rahaa vanhemmiltakaan, koska meidän sukupolvi ei vielä ole älynnyt säästää sitä varten. Eikä meidän sukupolvella ole vielä edes mahdollisuuksia säästää, koska alasajettavaa hyvinvointiyhteiskuntaa on vielä pakko rahoittaa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä leikkaukset ovatkin tarpeen jo senkin vuoksi että Suomen kansa herää siihen ettei heistä tosiaan tule kuin pakolaisia omassa maassaan, jotka suu amollaan odottavat että valtio huolehtii heistä sekä työntekemistä kartetaan kuin tautia.

Samalla estetään se ettei niitä, jotka käyvät töissä tarvitse rokottaa aivan armottomasti, vaan he saavat nauttia työnsä hedelmistä, heille jää jotain käteen eikä heidän koko ansionsa mene siihen että elättävät vetelää osaa kansasta. Hyvin toimeentulevan kansanosan tulee myös saada nauttia työnsä hedelmistä eikä uhrautua vain valittajien eteen.

Vierailija
42/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:35"]

Minua raivostuttaa myös nämä tyypit, ketkä olettaa 60" telkkarin ja vuosittaisen ulkomaanmatkan olevan joku perusoikeus. Ei kaikki voi saada kaikkea! Jos on opiskelija/työtön /muu elämäm koululainen, ei voi saada sitä mitä rikkaat voi. Jokainen oman varallisuuden mukaan.

[/quote]

Ja minua raivostuttavat nämä järjenjättiläiset, jotka yhdistävät työttömät elämäm koululaisiksi. 

t: akateeminen työtön, jolla on pitkä kv työura takanaan, luultavasti pidempi kuin sinulla.

[/quote]

Minusta järkyttävintä on että juuri ne, jotka ovat huono-osaisia ja kouluttamattomia eivät tunnu käsittävän tehtäviä leikkauksia ja sen vaikutuksia pidemmällä aikavälillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulle kuuluu, minä haluan, mulla on oikeus, mun ei tarvi, miksei kukaan järjestä mulle, minä en halua antaa, kun noikin niin minäkin, minä en viitsi, minä olen tärkeä, joku muu kuin minä, mulle myös...."

Vierailija
44/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää pitää, mutta mistä, siihen voi vaikuttaa. Kyllä tässä on nyt tehty arvovalintoja.

Lapsiluku jää meillä yhteen. Tässä ilmapiirissä ei uskalla enempää.

Otetaan vaan ulkomailta porukkaa tänne kun kantaväestö pikkuhiljaa hiipuu ja nuorta työvoimaa tarvitaan.

Vierailija
45/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:35"]

Minua raivostuttaa myös nämä tyypit, ketkä olettaa 60" telkkarin ja vuosittaisen ulkomaanmatkan olevan joku perusoikeus. Ei kaikki voi saada kaikkea! Jos on opiskelija/työtön /muu elämäm koululainen, ei voi saada sitä mitä rikkaat voi. Jokainen oman varallisuuden mukaan.

[/quote]

Ja minua raivostuttavat nämä järjenjättiläiset, jotka yhdistävät työttömät elämäm koululaisiksi. 

t: akateeminen työtön, jolla on pitkä kv työura takanaan, luultavasti pidempi kuin sinulla.

[/quote]

Jos kirjoittaa kuin elämänkoululainen, on elämänkoululainen. Tai ehkä sait monoa väärinkirjoitustaitojesi vuoksi? Tuollaisen kirjoitusasun uskottavuus kun on nolla, sorry. 

Vierailija
46/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:11"]

Olemmekko eläneet pelkästään yhteiskunnan tuilla ja olleet sen riesana kun mitättömät leikkaukset romuttavat elämämme täysin. Olemmeko olleet pakolaisina omassa maassamme?

[/quote]

Tältä se osan kohdalla tosiaan vaikuttaa. 

Vierailija
47/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:02"]

Kyllä yhteiskunnan suurin ongelma ja syy tähän tilanteeseen on veronkierto. Mutta aina vähäosaisimmat joutuvat maksajiksi. Toivittavasti joku siellä veroparatiisissa tuntee edes pienen piston sydämessään. Vaikka empatiakyvyttömiä taitavat olla. Se on ainakin varma että meidän perheen lapsiluku jää yhteen.

[/quote]

Itseasiassa ns. vähäosaiset ovat nettosaajia. Eli saavat enemmän verorahoilla etuja kun ikinä veroja maksavat. 8/10 suomalaisesta saa elämänsä aikana enemmän verovaroin kustannettua kuin maksaa veroja. Vain 2/10 maksaa enemmän veroja kun saa takaisin. Ja nämä 2/10 ovat juuri eniten tienaavia. Eli 8/10 ei voi koskaan sanoa, että heiltä viedään, koska he eivät elämänsä aikana maksa veroja niin paljon kun niistä hyötyvät. Jos ihan rahaa ajatellaan niin 8/10 vie rahaa tältä 2/10 -joukolta.

Mitä sä saat, mitä sä annat?

Vierailija
48/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tuleekin laskea, että mitä minä saan kuukausittaisella veronmaksullani. Lisäksi siihen vielä välilliset verot mitkä maksan tuotteissa sekä palveluissa.

Se oikea laskutapa eikä inistä että miksi rikkaita ei oteta pois heidän leipäänsä pöydästä ja miksi minä en voi elää soskun tuilla yhtä leveästi kuin he.

Vierailija
49/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi kyllä kaikkien, jotka ovat valtiolta erilaisia tukia koko elämänsä kupanneet, niin vetää säkki päähän ja joku voisi viedä heidät kaikki 80 % saunan taakse lopetettaviksi. Siis tottahan tuo on, mutta minkäs teet kun näin on kansa aivopesty, että valtiolta saa, voi ja kuuluu kupata.

Vierailija
50/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:05"]

Niinhän se tuleekin laskea, että mitä minä saan kuukausittaisella veronmaksullani. Lisäksi siihen vielä välilliset verot mitkä maksan tuotteissa sekä palveluissa.

Se oikea laskutapa eikä inistä että miksi rikkaita ei oteta pois heidän leipäänsä pöydästä ja miksi minä en voi elää soskun tuilla yhtä leveästi kuin he.

[/quote]

Juuri näin, ja tämä tulee vielä jakaa koko elämänkaareen. Eli tekemästään työstä maksamillaan veroilla pitäisi sen lisäksi, mitä nyt saa verovaroin, maksaa myös se mitä tulee vanhuudessa verovaroista saamaan ja mitä on jo lapsena ja nuorena saanut. Kun tämän on laskenut, kannattaa vasta miettiä saako enemmän kun antaa...

Vierailija
51/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näkee vanhaa fraasia, että lapsista saadaan uusia veronmaksajia. Itseasiassa 80% syntyvistä lapsista vie verovaroja elämänsä aikana enemmän kuin maksaa. Siis perustelu on varsinkin väärä.

Toki en sano, että lasten tekemistä pitäisi tällä kriteerillä miettiä ja määrittää, mutta lapsietuuksiakaan ei kyllä voi veronmaksaja -seikalla perustella. Eikä lapsilauman määrää.

Vierailija
52/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänne ei synny uusia lapsia, niin mummot ja paapat pesevät yhä enenevässä määrin ulkomaalaiset työntekijät. Se tietenkin sopii oikeistolle, kun saadaan tänne halpaa työvoimaa.

Vierailija
53/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka miten tarkasti laskisi sen mitä antaa ja mitä saa, niin laskelmat menevät heti uusksi jos joutuu vaikka onnettomuuteen. Siinä ajaa poliisit, ehkä palokunta ja ambulanssi vuokseksi sekä touhutaan kaikenlista eikä läheskään kaikesta sinulle kirjoiteta realista laskua.

Eikä tarvitse kuin puhelinsoitto jollekin viranomaiselle hätätilanteessa, niin alkaa tapahtua.

Eikä tämän kaiken ylläpitäminen ole ilmaista.

On vähän ihmisiä, jotka ovat enemmän antavia eikä meidän tulee huutaa että heiltä pitää ottaa jotain pois, miksi heiltä ei oteta, vaan meidän tulisi polvillaan kiittää heitä. Mutta niin kiittämätön on ihminen ahneuksissaan.

Vierailija
54/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pienituloiset ja tukirahoilla elävät laittavat kuitenkin kaikki rahansa kiertoon. Jonkun taskuun ne vuokrarahatkin menevät.

Vierailija
55/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät jaksaa valittaa.

Vierailija
56/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen tulee oppia ottamaan vastuuta itsestään ja työnteosta pitää tehdä kannustavaa. Kaikilla ei tarvitse olla kaikkea saman verran, jos siihen ei yksinkertaisesti ole varaa. Lapsia ei ole pakko hankkia valtion elätettäväksi.

Meneehän yrityksiäkin konkurssiin kun rahat loppuvat kassasta.

Vierailija
57/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää hankkiko enempää lapsia. Minä ainakin elätän lapseni niin kauan kuin itsessä henki pihisee, niin eipä niille sitten jää pitkää nälkää kärsittäväksi. Ihan sen takia, että hankin lapsia tänne paskaan maahan, niin kannan vastuuni loppuun asti. Mutta kyllä kuppaan sossusta kaikki mitä irti saan, niin kauan kuin saan.

Vierailija
58/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Miksi ihmeessä veroparatiisit jätettiin rauhaan? Björn Wahlroos piti hallitusohjelmaa loistavana (paitsi koulutuksesta leikkaamista), kertoo paljon kenen etu toteutui. 

Vierailija
59/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhteiskunnan suurin ongelma ja syy tähän tilanteeseen on veronkierto. Mutta aina vähäosaisimmat joutuvat maksajiksi.

Toivittavasti joku siellä veroparatiisissa tuntee edes pienen piston sydämessään. Vaikka empatiakyvyttömiä taitavat olla.

Se on ainakin varma että meidän perheen lapsiluku jää yhteen.

Vierailija
60/62 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset pärjää oikein hyvin. Halutessaan voivat pyrkiä sinne jatkokoulutukseen mihin haluavat. Molemmat sen verran fiksuja, että vaihtoehtoja riittää. Tukea saavat meiltä, rahallista tai muuta. Meidän kuollessa saavat molemmat oikein mukavan suuruisen perinnön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän