Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutaman vuoden kestänyt masennus, enää en jaksa! Pitäisikö rukoilla vai miten saan tämän pois minusta.

Vierailija
25.01.2022 |

En jaksa tätä. Tekisi mieli huutaa, että auttakaa mutta en tiedä, että kenelle huutaisin tai mitä tekisin.
En pysy järjissäni tällaisella päällä kauaa. Olen huonomuistinen, poissaoleva ja aikaansaamaton, todella väsynyt henkisesti.

Olen kestänyt masennuksen ennenkin pariin kertaan. Tämä ei vain ota loppuakseen ja mietin jatkuvasti im tekemistä, suunnitelmaa.

Silti tiedän jossain syvällä sisimmissäni, että toivoa ehkä on. Ehkä on jokin korkeampi voima tai jotain, joka muistaisi minutkin.
Olen joskus saanut uskomattomia kokemuksia ja elänyt henkistä polkua, joka tosiaan on muisto vain enkä saa yhteyttä itseeni enää siinä mielessä.

Terapiaan ei ole varaa. Tiedätte varmaan myös mikä tilanne mt-palveluiden osalta on tällä hetkellä. Enkä edes tiedä mikä minua vaivaa. Elämä, liika tietoisuus ja analysointi. Ikävät tapahtuneet, elämän rankkuus ja ahdistus tulevasta. Monenlaiset asiat.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman itsensä mieltämättömyys ajatustensa kautta on ainoa keino, kaikki muut ratkaisut on materialismia, esim. positiiviset ajatukset, ne sortuu aina jossain vaihees ja joutuy keksii uudet. Tietoisuus on hyvin tärkeä asia.

Vierailija
22/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä rukoilemistakin kokeilla. Joillekin se auttaa.

Itse kuitenkin suosittelisin, että syö nyt ne lääkkeet. Oikea masennus ei ole jotain, mistä pari itsehoito-opasta autaa ylös. Jos sulla on tuota kestänyt jo vuosia, niin ne lääkkeet on todennäköisesti paras tie eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voin tehdä, kun masennukseni johtuu ainaisesta yksinäisyydestä.

Minulla ei ole ketään, ei yhtään ketään ihmistä, minkään tason tuttavaa.

Vierailija
24/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronako masentaa?

Vierailija
25/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sellaisia ihmisiä. Yksinkertaista.

Vierailija
26/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku hyvältä vaikuttava itsehoito / elämäntaito -kirja. Aina kannattaa edes kokeilla vaikka ajatus kuulostaisikin tyhmältä.

Vierailija
27/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku vertaistukiryhmä tai vaikka ihan nettituttavuus vertaisen kanssa? Suomessa on lukuisia yksinäisiä, joilla olisi paljon annettavaa toinen toisilleen. Minäkin olen ystävystynyt yhden masennusta sairastavan kanssa. Hän on toki paljon muutakin kuin sairautensa.

Vierailija
28/28 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoile. Mitä pelkäät, mikset ole jo rukoillut? Pelkäätkö että jos sekään ei auta, että mitäs sitten? Kokeile. Ei ole menetettävää.

Jos kaipaat johdatusta, nosta täältä viesti sivun ohjeen mukaisesti:

https://luontaishoitaja.fi/enkelin-viesti-ja-enkelit/

Älä sekaannu enkelihöpinöihin.

Kehottaisin sinua menemään raamattupiiriin, jos vain löydät sellaisen jostain.

Raamattupiireissäkin on eroja.

Ap:n kannattaa vältellä pieniä fundamentalistisia seurakuntia ja vaikka Ev.lut kirkko per seestä onkin, esim räsäsen hykäämistapauksen vuoksi, niin siellä ei menetä rahojaan ja loppuja mielenterveyksiään kuten hulluimmissa vapaissa uskonsuunnissa.

Nimim. Uskovainen joka aikoinaan kierrellyt sairaimmatkin hörhöliikkeet etsiessään totuutta :-)

Jep. Olisin voinut tarkentaa, että ev. Lut.seurakuntien raamattupiirit voivat olla ihan hyviä, sellaisia joissa tutkitaan sanaa eikä aleta kiivailla omien käsitysten puolesta. Kaiken ytimessä on tietenkin vain Raamatun Jeesus. Aina. Esim.enkelit vievät sinut sivuraiteille ja ties minne ☹️. Sieltä ei rauhaa löydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi