Noran ja Kristianin siskolle/veljelle nimi?
Nora ja Kristian saavat pian siskon tai veljen, ja sisarukselle on nimi mietinnässä. Nimen tulisi sointua sisarusten nimiin, ja sisältää r-kirjaimen. Pidän rosoisista, mutta kuitenkin kauniista nimistä. Tytölle olen miettinyt nimiä Aurora ja Rosa, pojalle Aaronia ja Patrikia. Kaikki r-nimet eivät kuitenkaan miellytä, esimerkiksi Ronja, Karla, Arttu ja Turo ovat poissa laskuista. Koen edellä mainitut nimet liian vahvoina.
Mitä nimiä teille tulee mieleen? :) Sisarusten koko nimet ovat Nora Henrika ja Kristian Gabriel. Myös tulevalla sisaruksella toinenkin nimi tulee luultavasti sisältämään r-kirjaimen.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:20"]Niklas
Evelina/Eveliina
[/qu
Missä täs on r-kirjain?
Jos tyttö toisena tai miksei ensimmäisenä nimenä voisi olla Gabriella, Eleonora, Karolina, Rebecca, Rosa, Sandra,Verna, Virva, Andrea, Dora, Charlotta, Greta, Kristina
Kiira, Rita, Erika, Sara, Sandra, Siru, Lara, Meri
Henrik/Henri, Valtteri, Miro, Alvar, Peter
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:20"]Niklas
Evelina/Eveliina
[/qu
Missä täs on r-kirjain?
[/quote]
Oho, luin että ei saa olla r-kirjainta :D:D
Jee, kivasti tullut jo ehdotuksia! :)
Aron: Tosiaan Aaronista tykkään kovasti, ja miksei se voisi mennä myös yhdellä a:lla.
Aura: Kaunis nimi, tätä olen itsekin miettinyt Auroran lisäksi.
Oliver: Oliver ei oikein nappaa. Se on omaan makuuni liian yleinen ja joku muukin siinä häiritsee. Ehkä liian mahtipontinen etunimeksi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:26"]Jos tyttö toisena tai miksei ensimmäisenä nimenä voisi olla Gabriella, Eleonora, Karolina, Rebecca, Rosa, Sandra,Verna, Virva, Andrea, Dora, Charlotta, Greta, Kristina
[/quote]
Näistä voisin harkita toiseksi nimeksi Eleonoraa. Kristinastakin tykkään, ja tykkään Kris-alkuisista nimistä niin paljon (esim. Krister ja Kristel) ettei haittaisi, vaikka veljen etunimi onkin melko samanlainen. Greta on nätti, ja voisin miettiä sitä etunimeksi! Muut eivät oikein olleet makuuni. Paljon kivoja ehdotuksia kuitenkin tällä listalla!
Rita ja Rene eivät oikein sytytä. Rita on aika töksähtävä ja tulee epämiellyttävä assosiaatio Rita Tainiosta :D Pojalle tykkäisin vähän pidemmästä nimestä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:32"]Kiira, Rita, Erika, Sara, Sandra, Siru, Lara, Meri
Henrik/Henri, Valtteri, Miro, Alvar, Peter
[/quote]
Sara on noista ehdotuksista kaunein, Meristä tykkään myös. Sandra ei jotenkin sytytä. Erikasta tulee negatiivisia mielikuvia, Lara taas on liian lähellä Noraa. Kiirasta tulee mieleen kiirastuli ja Kiira Korpi, Kirasta tykkään enemmän. Siru on ihan nätti, mutten tiedä, onko se kuitenkaan ihan mun lapsen nimi.
Henrik on ihana, Miro ja Valtteri turhan yleisiä. Alvar ei jotenkin iske. Peter on jollain tapaa ihan kiva, kenties toisena nimenä?
Apua, lainaukset menivät puhelimella kirjoitellessa päin honkia :D Rita Tainolastakin tuli näköjään Rita Tainio.
Kiraa ja kommentoinkin. Marius on tavallaan kiva, mutta ehkä liian feminiininen.
Veranda / Lavatello olis kivat ....
Tytölle Laura tai Lauren, pojalle Rafael.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:06"]Tytölle Laura tai Lauren, pojalle Rafael.
[/quote]
Laura ei oikein ole "mun nimi", se on ehkä liian 90-lukua. Lauren menee jo liian kansainväliseksi. Rafael ei oikein nappaa, tulee vain mieleen Rafaelin enkeli.
Otsikon perusteella olin tulossa ehdottamaan juurikin tuota Rosaa. Anna kummatkin ehdottamasi, Rosa Aurora sopisi hyvin! Tai sitten vaikka Rebekka, Sara, Viktoria, Katarina, Greta, Veronika
Esim Arja, Ritva, Maire ja Tuire olisivat kauniita perinteikkäitä suomalaisia nimiä! Pojalla esim Torsti, Risto tai Urho
Nora, Kristian ja Anders.
Nora, Kristian ja Albert.
Nora, Kristian ja Lars.
Nora, Kristian ja Rurik.
Nora, Kristian ja Verner.
Tytölle:
Arla, Astrid, Teresa, Verna, Ursula, Ulrika, Vera?
Nora, Kristian ja Rebekka.
Aron = toisin päin Nora