Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään vakavaa sairastumista ja kuolemaa niin paljon etten uskalla elää!

Vierailija
27.05.2015 |

Näin se on. Ikä on 32. Kymmenen vuotta sitten kun sain ensimmäisen lapsen kaikki alkoi. Silloin "sairastuin" rintasyöpään, sitten tuli HIV, MS, suolistosairaudet, kohdunkaulansyövän pelko vei järjen vuoden vaihteessa nyt mulla on sitten melanooma. Ja mahtuu tohon väliin muutakin. Olen nyt käyttänyt tähän suuren osan elämästäni. En jaksaisi enää, pääseekö tästä eroon ilman apua? Pelkään että jos en kokoajan tarkkaile itseäni joku sairaus pääsee valloilleen enkä ole hakeutunut ajoissa hoitoon, diagnoosi pitää saada äkkiä aina. Toki hyviäkin vaiheita on ollut ja tämäkin varmaaan menee ohi parin kuukauden päästä ja kun lääkäri on katsonut luomet. ja sitten taas odotelllaan mikä on seuraava sairaus ja diagnosoidaan itselle joku kammotus googlen kautta. Miksi en vaan osaa elää murehtimatta, tuskin sairastun jotain peläten vaan yhtäkkiä tai jotain eli jos nyt tulisi joku sairaus puskista niin kyllä tympisi tämä tyhjän pelkääminen. Sori pitkä vuodatus. Onko kohtalon tovereita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi puhelin ei näköjään tee jakoja tekstiin.

Vierailija
2/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Tarvitset apua. Suosittelisin ensin hakeutumaan terveysasemalle lääkärin tai psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle.
Mulla kans on ollut HIV-pelkoa jo yläasteelta lähtien (ilman syytä). Sukupuolitauteja olen myös pelännyt hillittömästi, yleisissä vessoissa ja saunoissa. Kuitenkin nää oireet on pysyneet jotenkin hallinnassa eivätkä merkittävästi rajoita elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeisi selvittää vaikka psykiatrisella hoitajalla, mihin perusturvallisuuden tunne on hävinnyt?

Turha huomiselta on lainata surua, sitä saa osakseen aikanaan kuitenkin.

Tuntuuko, että on paljon hoitamattomia ja tekemättömiä asioita ihmisten kanssa, kun et ole valmis kuolemaan? Eihän kukaan nuori ole, mutta jokin tällainen voi voimistaa tunnetta.

Vierailija
4/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo vakavasti sairas, ei tarvitse enää pelätä sitä.

Vierailija
5/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika psykiatrilta. Tai psykologilta. Itse sain avun kognitiivisesta psykoterapiasta.

Vierailija
6/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että perusturvallisuuden tunne on hävinnyt koska olin lapsena ns tuuliajolla, vanhemmat olivat alkoholisteja. Pelkään eniten lapsien jäävän ilman äitiä, eritoten nuorin on minussa todella kiinni. Tuskin kukaan heistä pystyy yhtä hyvin huolehtimaan ja haluan nähdä heidän kasvavan aikuisiksi ja tulevan toimeen. Sitten voin kuolla.

Vierailija
7/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla hyvä, rakastava mies? Koetko saavasi häneltä turvallisuudentunnetta?

Vierailija
8/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laukaisi raskaaksi tuleminen saman ilmiön, ja nyt lapsen ollessa 2,5-vuotias yhä jatkuu. Välillä on pitkiäkin hyviä kausia, mutta sitten taas alan tuijottaa luomia tai miettiä kilpirauhassyöpää ja mitä milloinkin. Lisäksi huolehdin lapsen jokaisesta pienestä kolhusta kamalasti. Oikein odotan talvea, ettei tarvitse pelätä aurinkoa ja punkkeja. Tosi raskasta tämä ajoittain on. Vaikka järki sanoo, että ei ole syytä huoleen, niin sitä ei vaan saa menemään perille. Toivotaan että löytyisi jokin poppakonsti tämän tilan kukistamiseen!

En ole aiemmin oikein perustanut Maria Veitolasta, mutta tämä kolumni http://www.vauva.fi/artikkeli/aidit_ja_isat/kolumnit/maria_veitola_huolen_kalvama

sai sympatiapisteet nousemaan, kun näin hänessä kohtalotoverin!

Vierailija
9/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyvä, mutta jostain syystä en osaa hänelle avautua. Suoraan sanottuna epäilen tätäkin yhdeksi syyksi. Vieraalle ihmiselle kaupan kassalla asioista puhuminen on helpompaa kun oman miehen kanssa. Valitettavasti :( Hyvä mies mutta onko hän hyvä minulle. Perusjuntti joka ei paljon puhele.. Minusta on tullut samanlainen häntä kohtaan.

Vierailija
10/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepositeisiin!

Vierailija
11/16 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään. Seuraan ystäväni samanlaista touhua. Yksi tauti menee niin toinen tulee.

Vierailija
12/16 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne. Pitää yrittää olla huolehtimatta eteenpäin ja yrittää elää se aika mikä on annettu täysillä . Jos muita samassa tilassa olevia on kuulolla kuulisin mielelläni kokemuksia :)

Vierailija
13/16 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Ei auta kuin olla googlaamatta mitään ja käydä lääkärissä aina kun tuntuu siltä. Ktse tajusin juuri wäettä vaikka jotak löytyisi, niin se voidaan ehkä saada myös hoidettua... yritetään pärjätä!

Vierailija
14/16 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Pelkään sydänkohtausta ja veritulppaa. Pelkään myös, että joku läheisistäni sairastuu/joutuu onnettomuuteen. Huoh. Nyt ehkä hieman kuitenkin murehtiminen hellittänyt...

N20

Vierailija
15/16 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaista. Olen 31v. ja sairaudenpelko vaivannut nyt ainakin pari vuotta :/. Itselläni tämä johtuu varmaan siitä, että äitini sairastui syöpään kolmekymppisenä ja elin koko lapsuuteni hänen syöpänsä varjossa. Muutenkin suvussa aika paljon syöpää. Itseäni lohduttaa kuitenkin se, että nykyään monia sairauksia pystytään aika hyvin hoitamaan, eikä syöpäkään välttis ole enää kuolemantuomio. 

Vierailija
16/16 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lomamatka rentoutumista varten ja hanki terapeutti siitä voi olla hyötyä ja saat vuodattaa ajatuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan