Mitä tämä nyt on. Purskahdin kaupassa itkuun
Odotan esikoistani viikolla 38. Kaupassa oli ihan pieni vauva joka alkoi parkumaan. Mulle tuli ihan puskista kauhea tarve saada oma vauvani syliin halattavaksi ja sekunneissa silmistäni valui kyyneleet vuolaasti. Yritin niitä peitellä ja lähdin nopeasti kaupasta ulos. Pääsin autolle niin aivan lohduton itkuparku päällä. Tän kaiken laukaisi sen vastasyntyneen itku. Onko tää normaalia?
Kommentit (22)
Varmaan ihan ok, hormoneista se johtuu.
Raskaana oleville mikä vain on normaalia. Kokemusta on!
Onkohan vauvallasi kaikki hyvin? Toivottavasti on.
Normi naisen elämää - otaksun
mies53v
On normaalia. Vaikka itse kävin viimeisillä hetkillä ostamassa Stockmannilta vauvan vaatteita ja lakanoita.
Luonto valmistelee sinua herkistymään vauvan tarpeiden vastaamiseen. Täysin normaalia.
Valmistaudut huolehtimaan vauvastasi. Itkun kuuluukin laukaista voimakas hoivavietti, sillä ulkopuolinen hoiva on vauvan ainoa keino selviytyä. Onnea loppuodotukseen! ❤
Vierailija kirjoitti:
Luonto valmistelee sinua herkistymään vauvan tarpeiden vastaamiseen. Täysin normaalia.
Ilmeisesti ap on muutenkin raskauden aikana keskittynyt lapseensa. Yleensähän ihmiset tekevät töitä. Ei silloin aleta itkeä jonkun vauvan itkun takia.
Raskaana oleville kaikki oikut on normaalia.
Korona-ahdistusta?
Kuolemanpelkoa?
Vierailija kirjoitti:
Normi naisen elämää - otaksun
mies53v
Niin taitaa olla. Vaimo kertoi joskus että heilläkin työpaikalla jotkut nuoret naiset ihan noin vaan alkavat parkua jossakin hyllyn takana ilman mitään näkyvää syytä.
Minä purskahtelen itkuun ihan ilman vauvojakin. Ja apua ei sitten saa (joku noheva sitä kuitenkin ehdottaa hakemaan).
Voi helvetti.. naiset. Ja vielä kuvittelevat muuttavansa miesten käsitykset heistä, kun taso on tätä. Hysteriaa ja itkemistä turhasta.
On normaalia, älä välitä typeristä kommenteista.
Raskaana aloin kerran itkeä sitä miten hieno artisti on Cheek. 😂 eli hormonit ne vaan siellä sekoittaa päätä, ei hätää!
Eiköhän ole normaalia, joku jo sanoikin että aivosi valmistautuvat huolehtimaan avuttomasta vauvasta.
Serkkuni kertoi joskus joutuneensa ajamaan tien sivuun kun ei itkultaan nähnyt ajaa. Hän kuunteli lapselta autoon jäänyttä cd:tä josta soi Hyvää yötä viimeinen mammutti (Hevisaurus). Vaikeaa samaistua kun en ole koskaan ollut raskaana, mutta näitä tarinoita riittää kyllä.
Mä itkin raskaana ollessani aamutelkkarin uutiselle Teemu Selänteen Stanley Cup -voitosta. Eipä siinä, kyllähän noin iso saavutus herkistää monia. Mutta minäpä itkinkin joka kerta kun uutinen tuli, eli puolen tunnin välein.
En tiedä, kun en ole nainen, mutta eikös tuo ole ihan perusjuttu.
Syö kai ne jotkut seinälaastia ja taululiitujakin raskaana ollessaan.
Ei ole normaalia