Onko täällä ketään, joka ei koskaan selvittänyt lapsettomuutensa syytä?
Tai tunnetko ketään sellaista? Eli on vaan hyväksytty tahaton lapsettomuus ilman mitään tutkimuksia.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:59"]Tunnen erään kuka ei tullut raskaaksi yrityksistä huolimatta. Erosi miehestä, eikä mennyt tutkimuksiin. Nykyisin on tyytyväinen tilanteeseensa, eikä nykyisen miehensä kanssa edes halua lapsia.
[/quote] Saiko ex-miehensä lapsia?
Me olimme ihan tyytyväisiä tilanteeseen, mutta 5 vuotta ehkäisyn jättämisen jälkeen tuli kuitenkin tuo yllätys.
Meillä on tuo tilanne. Lapsi saa tulla mutta toistaiseksi teemme elämän suunnitelmat meitä kahta ajatellen. Sen verran on tutkittu mitä terveyskeskuksessa ja gynekologin käynnillä saa selville. Hormonihäiriötä ei ole, ovulaatio tapahtuu, sukupuolisairauksia ei ole eikä siittiöissä ei ole todettavissa olevaa vikaa. Jostain syystä raskaus ei vaan ala. Nykyään kuukautiset tulevat säännöllisesti ilman sen suurempaa ajatusta raskaudesta. Olemme onnellisia elämäämme, ajoittain on määrittämätön haikeus jostain menetetystä.
Minä ja mieheni. Mies on jo edellisessä suhteessa yrittänyt saada lasta. Hänen exänsä on pysynyt sinkkuna sen jälkeen, joten heistäkään ei tiedä kummassa on vikaa. Minulla on epäsäännölliset kuukautiset, joiden syytä ei ole tutkittu. Ilman ehkäisyä oltu yli 10 vuotta. Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
Tunnen erään kuka ei tullut raskaaksi yrityksistä huolimatta. Erosi miehestä, eikä mennyt tutkimuksiin. Nykyisin on tyytyväinen tilanteeseensa, eikä nykyisen miehensä kanssa edes halua lapsia.