Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär ei halua lapsia!

Vierailija
26.05.2015 |

Tyttäreni on 27v ja hänen avomiehensä on 29v. He järjestivät sukulaisille tuparit, joissa oli meidän sukua ja avomiehen sukua. Kylässä myös oli 3-vuotias sukulaispoika, jonka "avulla" tuli puhetta pariskunnan kanssa että milloinkas heille tulee pienokaisia...Vastaus ei ollut se mitä olin odottanut.
Sanoivat että eivät halua lapsia, vaan haluavat keskittyä töihinsä. Tottakai hyväksyn asian, mutta tuo kyllä tuli vähän vasten kasvoja. Tytär on teinistä asti sanonut että ei halua lapsia, mutta luulin että se oli vain vaihe...:/

Poikani taas on 30v, ja hänellä on 1 lapsi. Yhdesti sanoi että ei olisi halunnut lapsia ollenkaan, vaikka omaa tytärtänsä rakastaakin..

Tavallaan harmi että kumpikaan lapsistani ei ole lapsi-ihmisiä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:n järkytyksen.ihme kommentteja täällä. Toki jokainen saa päättää, mutta kyllä ap:n surua pitäisi ymmmärtääkin.

Minäkin olisin järkyttynyt ja suruissani, jos lapseni ei haluaisi koskaan lapsia. Mutta näitä lapsettomaksi jääviä on enentyvissä määrin, joten et jää ainoaksi lapsenlapsia kaipaavaksi isovanhemmaksi. Ja toisaalta olet onnekas kun edes yhden olet saanut. Tästä oli joku lehtijuttukin vähän aikaa sitten.

Vierailija
2/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua saakin harmittaa. Olet kuitenkin onnekas, että sinulla on kaksi lasta joihin olet väleissä, ja vielä onnekkaampi että olet saanut kokea lapsenlapsen saamisen rikkauden.

Tyttäresi kuitenkin päättää omasta elämästään ja omista valinnoistaan, toivottavasti muistat kunnioittaa tyttäresi valintaa etkä syyllistä häntä valinnastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on tehnyt oikean valinnan.

Vierailija
4/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vaan halua lapsia.

Vierailija
5/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lastesi kokemukset omasta lapsuudestaan ovat sellaisia, etteivät itse niitä vanhempina halua toistaa.

Vierailija
6/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:39"]Varmasti lastesi kokemukset omasta lapsuudestaan ovat sellaisia, etteivät itse niitä vanhempina halua toistaa.
[/quote]

Heillä oli kyllä ihan normaali, tasapainoinen lapsuus. Ollaan lämpimissä väleissä, ja aina ollaan pystytty puhumaan kaikesta.
-ap

Vierailija
7/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäkohteliasta mennä utelemaan toisten lisääntymisestä, vaikka kyseessä nyt sattuisikin olemaan oma tytär.

Kaikki ei halua tai saa lapsia.

Vierailija
8/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:41"]Aika epäkohteliasta mennä utelemaan toisten lisääntymisestä, vaikka kyseessä nyt sattuisikin olemaan oma tytär.

Kaikki ei halua tai saa lapsia.
[/quote]

En se ollut ainoastaan minä joka kysyi, siinä moni ihminen kysyi samaa. Minä enemmänkin kuuntelin vierestä.
-ap

Vierailija
9/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset elävät ihan oman elämänsä ja tekevät omat päätöksensä.

Vierailija
10/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:41"]

Aika epäkohteliasta mennä utelemaan toisten lisääntymisestä, vaikka kyseessä nyt sattuisikin olemaan oma tytär. Kaikki ei halua tai saa lapsia.

[/quote]

Minustakin tosi moukkamaista alkaa kysellä tuollaisia sukujuhlissa.

Vierailija
11/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:41"]

Aika epäkohteliasta mennä utelemaan toisten lisääntymisestä, vaikka kyseessä nyt sattuisikin olemaan oma tytär. Kaikki ei halua tai saa lapsia.

[/quote]

Minustakin tosi moukkamaista alkaa kysellä tuollaisia sukujuhlissa.
[/quote]

No en minäkään tuota olisi ruennut kyselemään, ellei toiset sukulaiset sitä olisi kyselleet.
-ap

Vierailija
12/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää sun kannalta, mutta tyttärelläsi on toki vapaus valita kuten haluaa. Harmillista, mutta elämä on. Olen pahoillani puolestasi, mutta älä vain ala syyllistää/painostaa tyttöäsi.

Vierailija
13/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ketjua samasta aiheesta täsmälleen samoin sanoin oikein pitää tehdä? Yksikin on aivan tarpeeksi, kiitos.

Vierailija
14/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:50"]Montako ketjua samasta aiheesta täsmälleen samoin sanoin oikein pitää tehdä? Yksikin on aivan tarpeeksi, kiitos.
[/quote]

Itse olen tehnyt vain tämän ketjun.
-ap

Vierailija
15/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:36"]

Tyttäreni on 27v ja hänen avomiehensä on 29v. He järjestivät sukulaisille tuparit, joissa oli meidän sukua ja avomiehen sukua. Kylässä myös oli 3-vuotias sukulaispoika, jonka "avulla" tuli puhetta pariskunnan kanssa että milloinkas heille tulee pienokaisia...Vastaus ei ollut se mitä olin odottanut. Sanoivat että eivät halua lapsia, vaan haluavat keskittyä töihinsä. Tottakai hyväksyn asian, mutta tuo kyllä tuli vähän vasten kasvoja. Tytär on teinistä asti sanonut että ei halua lapsia, mutta luulin että se oli vain vaihe...:/ Poikani taas on 30v, ja hänellä on 1 lapsi. Yhdesti sanoi että ei olisi halunnut lapsia ollenkaan, vaikka omaa tytärtänsä rakastaakin.. Tavallaan harmi että kumpikaan lapsistani ei ole lapsi-ihmisiä.

[/quote]

Ei taida kuulua sinulle tyttäresi lapsettomuus? Hyväksy että lapsesi elää omaa elämäänsä ja hanki sinäkin elämä.

Vierailija
16/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:36"]

Tyttäreni on 27v ja hänen avomiehensä on 29v. He järjestivät sukulaisille tuparit, joissa oli meidän sukua ja avomiehen sukua. Kylässä myös oli 3-vuotias sukulaispoika, jonka "avulla" tuli puhetta pariskunnan kanssa että milloinkas heille tulee pienokaisia...Vastaus ei ollut se mitä olin odottanut. Sanoivat että eivät halua lapsia, vaan haluavat keskittyä töihinsä. Tottakai hyväksyn asian, mutta tuo kyllä tuli vähän vasten kasvoja. Tytär on teinistä asti sanonut että ei halua lapsia, mutta luulin että se oli vain vaihe...:/ Poikani taas on 30v, ja hänellä on 1 lapsi. Yhdesti sanoi että ei olisi halunnut lapsia ollenkaan, vaikka omaa tytärtänsä rakastaakin.. Tavallaan harmi että kumpikaan lapsistani ei ole lapsi-ihmisiä.

[/quote]

Ei taida kuulua sinulle tyttäresi lapsettomuus? Hyväksy että lapsesi elää omaa elämäänsä ja hanki sinäkin elämä.
[/quote]

Tottakai hyväksyn! Mutta kyllähän se nyt tietyllä tavalla harmittaa.
-ap

Vierailija
17/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:48"]Ikävää sun kannalta, mutta tyttärelläsi on toki vapaus valita kuten haluaa. Harmillista, mutta elämä on. Olen pahoillani puolestasi, mutta älä vain ala syyllistää/painostaa tyttöäsi.
[/quote]

En tietenkään syytä tai painosta, heidän oma asiahan se on.
-ap

Vierailija
18/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ovat viisaita. Hyvä, suomella on vielä toivoa. Katsos jotkut näkee parisuhteen tärkeäksi, eivätkä halua uhrata elämäänsä lapsille.

Vierailija
19/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

No kyllähän se nyt kiinnostaa saako lastenlapsia vai ei. Mää ainakin tahtoisin joskus tulevaisuudessa mummoksi, ja myönnän kyllä että surulliselta tuntuisi jos kukaan lapsistani ei haluaisi/saisi lapsia.

Vierailija
20/41 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

Tottakai hyväksyn! Mutta kyllähän se nyt tietyllä tavalla harmittaa.
-ap
[/quote]

Toivoa kuitenkin on. Tyttäresi mieli voi muuttua. Monilla herää vauvahalut vasta 30 jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän