Turun kaupunki hyväksymässä kirjaston rakentamisen Somalimaahan!
Turun kaupunki on hyväksymässä mahdollisesti 300 000 euroa maksavan kirjaston rakentamisen Somalimaahan.
Vuoden 2016 kokonaisbudjetti on 109 150 euroa ja seuraavina kahtena vuotena tukea ollaan hakemassa uudelleen. Kaupungin osuus olisi 16 370 euroa vuonna 2016 ja 92 780 euroa tulee valtion kassasta. Projektin takana ovat erityisesti SDP ja Vihreät.
Perussuomalaisten Turun valtuustoryhmä pitää hanketta surkeana.
Turussa lakkautettiin taannoin 100 000 euron säästösyystä Martin ja Mikaelin kirjastot. Nyt SDP ja Vihreät ajavat kuitenkin ehkä 300 000 euroa maksavaa kirjastohanketta Somalimaahan.
Kommentit (75)
Ja minä kun luulin että tyhmyydellä on olemassa raja. Ei näköjään olekaan. Onko turkulaiset jotenkin vähän vajaita?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:32"]
Jos Somalimaa on niin kauhea paikka, että sieltä lähdetään sankoin joukoin pakolaiseksi, miten sinne uskalletaan mitään rakentaa? Jotain mätää tässä on...
[/quote]
Saadaan lisää "positiivista syrjintää" ja työllistettyä somaleja samalla kun suomalaisia potkitaan pellolle omista kirjastoistaan/työpaikoistaan
Mitä he täällä elelevät pakolaisena jos kotimaassaan Somaliassa pitää käydä säännöllisesti lomalla ja kohta ilmeisesti myös suomalaisten veronmaksajien rahoilla "töissä"
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:41"]
Ja minä kun luulin että tyhmyydellä on olemassa raja. Ei näköjään olekaan. Onko turkulaiset jotenkin vähän vajaita?
[/quote]
Eikun Vihreat ja demarit
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:11"]
Palstapersujen verenpaineen lieväksi laskemiseksi tiedoksi, että oikeasti kyse oli 16 000 eurosta, josta määrästä puolet (persu, se on 8 000 euroa) koski rahaa.
[/quote]
Oisko linkki ettei tarvitse ihmetellä anonyymien väitteiden varassa?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:11"]
Palstapersujen verenpaineen lieväksi laskemiseksi tiedoksi, että oikeasti kyse oli 16 000 eurosta, josta määrästä puolet (persu, se on 8 000 euroa) koski rahaa.
[/quote]
[/quote]
Loput tulevat valtiolta, eri julkisesta varoista se loppukin rahoitetaan. Ei juurikaan eroa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:56"]
Ihan hyvä ratkaisu. Mikseivät suomalaiset ymmärrä, että siellä maassa on sota ja hätä ihmisillä? Kaikenlainen apu jälleenrakentamiseen ja yhteiskunnan kehittämiseen on tarpeen. Meillä suomalaisilla ja Suomessa on asiat todella hyvin tuohon verrattuna.
[/quote]
Tuollainen pitäisi kustantaa lahjoituksina, ei verovaroilla.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:11"]
[/quote]
[/quote]
Katso vaikka tämän päivän Turun Sanomat. Se on sellainen nk. sanomalehti, jonka voi tilata kotiin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:11"]
[/quote]
[/quote]
Katso vaikka tämän päivän Turun Sanomat. Se on sellainen nk. sanomalehti, jonka voi tilata kotiin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:51"]
Turun kaupunki on hyväksymässä mahdollisesti 300 000 euroa maksavan kirjaston rakentamisen Somalimaahan.
Vuoden 2016 kokonaisbudjetti on 109 150 euroa ja seuraavina kahtena vuotena tukea ollaan hakemassa uudelleen. Kaupungin osuus olisi 16 370 euroa vuonna 2016 ja 92 780 euroa tulee valtion kassasta. Projektin takana ovat erityisesti SDP ja Vihreät.
Perussuomalaisten Turun valtuustoryhmä pitää hanketta surkeana.
Turussa lakkautettiin taannoin 100 000 euron säästösyystä Martin ja Mikaelin kirjastot. Nyt SDP ja Vihreät ajavat kuitenkin ehkä 300 000 euroa maksavaa kirjastohanketta Somalimaahan.
[/quote]
Olipa taas harvinaisen persusta nuo sanavalinnat. Ei Somalimaa Turun hyväksyntää kaipaa; rahaa ehkä. :D
Laskisipa joku jytkyn aiheuttamat kustannukset suomalaisille. Itseäni ainakin harmittaa maksaa persujen ökypuoluetoimistoa Helsingin keskustassa puoluetuista ja persunuorten paikallistoimintaa kunnallisveroista.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:37"]
Onko Turussa jo selkeästi "rikastuneita" alueita havaittavissa?
[/quote]
On, rikasta on jo kylddyyr esim. Lausteella. Me asumme Vaalassa ja alkavat jo tännekin ängetä pyörimään. Taloyhtiöömme asennettiin juuri hämäräkytkinvalot, kun on alkanut pihakylddyyri jo sen verran vilkkaasti rikastua, että joutuu kohta rotikan hankkimaan. Mutikkeja vilisee joka aidan raosta. Varissuon jo varmaan kaikki tietävätkin, se on kokonaan menetetty.
[/quote]
En ota kantaa varsinaiseen aiheeseen: en tiedä siitä tarpeeksi arvioidakseni, onko se järkevä vai ei. Joka tapauksessa tämä keskustelu on... No, olen järkyttynyt. Miten kukaan, fiksu, empaattinen ja sivistynyt ihminen voi puhua noin rumasti ja alhaisesti. Tällainen avoin rasismi kyllä lyö aina ällikällä. Kritisoida voi ja saa mitä vain ja keskustella, ei siinä mitään. Mutta onko aivan pakko käyttää noin kaameaa kieltä ja öykkäröiviä yleistyksiä niin tehdessään. Kylmät väreet vain kulkevat selkäpiissäni, kun mietin, että tämäkin kirjoittaja saattaa olla joku tuttuni. Mitä ihmettä?
Teen itse töitä mm. varissuolaisten nuorten parissa ja Varissuolla. On kieltä ja uskontoa vaikka minkälaista, mukavia ja vähemmän mukavia ihmisiä, kuten kaikkialla. Minua oksettaa ja itkettää tällainen keskustelu, kun kuvittelen, miten täällä rumasti kirjoittelevat ovat valmiit halveksumaan nämä "minun" nuorenikin maan rakoon, vaikka miten fiksuja ja filmaattisia olisivat, ja Suomessa syntyneitä Suomen kansalaisia kaiken päälle. Jos jotain, herää ainakin entistä suurempi rakkaus, jota näköjään tarvitaan ekstra-annos, jotta korvattaisiin kaikki tämä käsittämätön viha.
t. turkulainen
Kun Somaliassa on kirjoitettua kieltä ollut vasta 70-luvulta niin kuka osaa lukea ja kuinka monta kirjaa on olemassa?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:02"]
[/quote]
On, rikasta on jo kylddyyr esim. Lausteella. Me asumme Vaalassa ja alkavat jo tännekin ängetä pyörimään. Taloyhtiöömme asennettiin juuri hämäräkytkinvalot, kun on alkanut pihakylddyyri jo sen verran vilkkaasti rikastua, että joutuu kohta rotikan hankkimaan. Mutikkeja vilisee joka aidan raosta. Varissuon jo varmaan kaikki tietävätkin, se on kokonaan menetetty.
[/quote]
En ota kantaa varsinaiseen aiheeseen: en tiedä siitä tarpeeksi arvioidakseni, onko se järkevä vai ei. Joka tapauksessa tämä keskustelu on... No, olen järkyttynyt. Miten kukaan, fiksu, empaattinen ja sivistynyt ihminen voi puhua noin rumasti ja alhaisesti. Tällainen avoin rasismi kyllä lyö aina ällikällä. Kritisoida voi ja saa mitä vain ja keskustella, ei siinä mitään. Mutta onko aivan pakko käyttää noin kaameaa kieltä ja öykkäröiviä yleistyksiä niin tehdessään. Kylmät väreet vain kulkevat selkäpiissäni, kun mietin, että tämäkin kirjoittaja saattaa olla joku tuttuni. Mitä ihmettä?
Teen itse töitä mm. varissuolaisten nuorten parissa ja Varissuolla. On kieltä ja uskontoa vaikka minkälaista, mukavia ja vähemmän mukavia ihmisiä, kuten kaikkialla. Minua oksettaa ja itkettää tällainen keskustelu, kun kuvittelen, miten täällä rumasti kirjoittelevat ovat valmiit halveksumaan nämä "minun" nuorenikin maan rakoon, vaikka miten fiksuja ja filmaattisia olisivat, ja Suomessa syntyneitä Suomen kansalaisia kaiken päälle. Jos jotain, herää ainakin entistä suurempi rakkaus, jota näköjään tarvitaan ekstra-annos, jotta korvattaisiin kaikki tämä käsittämätön viha.
t. turkulainen
[/quote]
Hmm, no mistäköhän se viha saattaisi johtua??? Käytä päätäsi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
t. turkulainen
[/quote]
Taidat olla mamupatja jutuistasi päätellen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:04"]
Kun Somaliassa on kirjoitettua kieltä ollut vasta 70-luvulta niin kuka osaa lukea ja kuinka monta kirjaa on olemassa?
[/quote]
Onhan teille selvää, että valtion jne budjeteissa on aina tietty prosentti varattuna kehitysyhteustyöhön? Ja kirjasto on kehityksen kannalta yksi järkevimpiä investointeja.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="26.05.2015 klo 17:34"]
Turun Varissuo on itse asiassa Suomen ylivoimaisesti kulttuurisesti rikkain alue. Maahanmuuttajien osuus siellä on 36 %, Helsingin Meri-Rastilassa 30 %, Vantaan Länsimäessä 22 % ja Espoon Suvelassa 21 %.
[/quote]
Miksi puhut rikkaudesta?