Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat yrittää pakottaa kesätöihin

Vierailija
26.05.2015 |

Opiskelen yliopistossa ja koen sen todella rankaksi. En ole hakenut kesäksi töitä, koska haluan ehdottomasti viettää kunnon kesäloman rankan lukuvuoden jälkeen. Vanhempani kuitenkin yrittävät saada minua töihin. He eivät tunnu käsittävän sitä, että opiskelu ei ole mitään lomailua vaan oikeaa töitä. Myös opiskelija ansaitsee kauan kaivatun loman. Yliopistossa minulla ei ole edes ollut syys- tai hiihtolomaa, koska näilläkin lomaviikoilla on aina ne pari kurssia, jotka eivät jää hiihtolomalle samaan aikaan kuin muut kurssit. Eli töitä ja harjoituksia on jatkuvalla syötöllä.

Nytkin kesäksi pitäisi suorittaa pari itsenäistä kurssia eli ei koko kesä mene vaan maatessa sängyn pohjalla. Miten ihmeessä saisin vanhempani tajuamaan, että tarvitsen lomaa ja ansaitsen sen? He eivät ole antaneet minulle yhtään rahaa sen jälkeen, kun olen lukion jälkeen kotoa pois muuttanut, joten eivät he joudu maksumiehiksi. Kesää varten minulla on yhä säästöjä, jolla voin maksaa vuokran ja ruoan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se heille kuulu, kun kerran tulet omillasi toimeen.

Vierailija
2/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voit lohduttautua sillä, että et enää saa mistään kesätöitä nalkutti vanhemmat miten paljon tahansa.  Nyt on auttamatta myöhäistä edes hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat on.

joitain asioita ei sukupolvien yli siirry millään. puolin tai toisin. hyväksy se. 

jos olet omillasi, olet omillasi. vapaus ja vastuu  tiedät kyllä. tuskin he sinua testamentista poistaa vaikket kesätöihin menekään.

Vierailija
4/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran opiskelet yliopistossa, olet jo aikuinen ja vanhempasi eivät voi sinua määräillä. Et voi kuitenkaan olettaa, että vanhemmat elättävät aikuista.

Vierailija
5/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:27"]

No, voit lohduttautua sillä, että et enää saa mistään kesätöitä nalkutti vanhemmat miten paljon tahansa.  Nyt on auttamatta myöhäistä edes hakea.

[/quote]

Kesätöitä voi vielä tähänkin aikaan hakea ja jos oikein tuuri käy niin saadakin.

Itse hain muutama vuosi sitten kesätöitä toukokuussa ja vielä silloin niitä kesätöitä myös sain.

Vierailija
6/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että vaadit vanhempasi elättämään sinua kesällä. Jos ei niin se on oma asiasi
Kesätyöstä on hyötyä myöhemmin. Työkokemus auttaa saamaan myöhemmin töitä. Kannattaa tehdä työtä. Niin tekee muutkin opiskelijat

Vierailija
7/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kesätauko yhteydenpidossa niin ehkä ne oppivat että rajansa aikuisten ihmisten holhoamisella.

Vierailija
8/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:40"]

Luulin että vaadit vanhempasi elättämään sinua kesällä. Jos ei niin se on oma asiasi Kesätyöstä on hyötyä myöhemmin. Työkokemus auttaa saamaan myöhemmin töitä. Kannattaa tehdä työtä. Niin tekee muutkin opiskelijat

[/quote]

Tiedän kyllä, että kesätyöt kannattaa. Saisihan siitä kivasti rahaakin säästöön. Mutta kun en yksinkertaisesti jaksa. Olen niin uupunut :(

Vierailija
9/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:40"]

Pidä kesätauko yhteydenpidossa niin ehkä ne oppivat että rajansa aikuisten ihmisten holhoamisella.

[/quote]

No yhteydenpito on meillä tähänkin asti ollut sitä, että vanhemmat soittelee minulle. Jos en vastaa, niin puheluita rupeaa tulemaan jatkuvalla syötöllä ja lopulta tekstiviestejä kysyen, missä olet ja mikset vastaa. Että ei niistä millään eroon pääse.

Vierailija
10/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet uupunut niin et tee kesätöitä, rentoudut nyt kesän ajan. Opiskelu on työsi ja olet loman ansainnut.

Vierailija
11/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa on 3-4 kuukauden mittainen kesätauko. Melkoinen rentoutumispätkä.

Vierailija
12/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Teet ne kesäkurssit ja sillä selvä, kun sulla kerta on raha-asiat kunnossa. Kaikki ei edes saa kesätöitä, vaikka hakisivatkin.

Vierailija
13/13 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinkuin itse haluat jos sinulla on siihen varaa eli et tarvitse rahaa sossusta tai vanhemmiltasi.