ilmavaivat proteiinipatukoista?
Kommentit (14)
Makeutusaineet tietysti, etkö sitä tiennyt? Maltitoli, sorbitoli, xylitoli, ihan myrkkyä vatsalle. Myös fruktoosi aiheuttaa monelle kaasunmuodostusta. Stevia, erytritoli ja aspartaami on tosi vatsaystävällisiä, ne ei aiheuta ilmavaivoja tms. Joten tsekkaa tuoteselosteet. Oma suosikkini on Quest Bar, sokeria vain 2-3 g, kuituja, mutta ei mene edes tällaisen herkkävatsaisen maha sekaisin. Ainoa miinus on hinta, 3 e/kpl.
Niihin lisätään myös usein jotain epämääräistä kuitua(inuliinia), sekin se voi olla.
Joo minkään en syö enää muita kun Quest Bareja! Muut patukat on täynnä sokeria ja lisäaineita niihin verrattuna. Quest Bar on 100% luonnontuote ja sopii myös herkkävatsaisille. Kannattaa tilata suoraan jenkeistä isompia eriä, tulee paljon halvemmaksi.
Mä saan jostain syystä proteiinivalmisteista jäätävän päänsäryn. Liekö kaikki ne lisäaineet syynä vai mikä. Hyh.
Mulla tulee myös päänsärky, ilmavaivoja ja ripulia. Lisäksi proteiinipatukat ovat minusta ihan jäätävän pahoja. Turha sanoakaan, etten suostu niitä syömään, enkä ymmärrä, mihin niitä edes tarvitsee jos syö terveellisesti ja monipuolisesti. Miksi kaikki vetävät niitä? YÖK.
Miten pystyt syömään niitä? D: Yök D:
En tiiä mulla sama ja vatsa menee kipeeks. En syö enää noita patukoita.
Ne on usein makeutettu xylitolilla ja sorbitolilla ja näillä vastaavilla jotka aiheuttaa sitten kaasua ja ripuliakin. Voi tietenkin olla myös laktoosi-intoleranssia koska patukoissa käytetään yleensä joko kaseiinia tai heraa jotka on maitoperäisiä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:22"]Ne on usein makeutettu xylitolilla ja sorbitolilla ja näillä vastaavilla jotka aiheuttaa sitten kaasua ja ripuliakin. Voi tietenkin olla myös laktoosi-intoleranssia koska patukoissa käytetään yleensä joko kaseiinia tai heraa jotka on maitoperäisiä.
[/quote] en ole laktoosi intolerantikko. Makeutusaineet varmaa saa tän aikaan. Karkkiakaan en saa syödä :-(
Moni proteiinipatukka sisältää myös gluteiinia.
Syö kaurapuuroa saat enemmän proteiinia ja vähemmän lisäaineita.
Syökäähän patukoita, vaikka vatsaa vääntää :D:D