Hoitaja! Mitä työtä teet lisäksi? Mistä hankit lisätuloja?
Kun kulut on kovat ja palkka vain vakio, mistä hankit lisätuloja? En jaksa tehdä omaa työtä enempää, joten jotain muuta pitäisi keksiä. Vinkkejä?
Kommentit (28)
Hyvin riittää sairaanhoitajan palkka normaaliin elämään, joskus jopa ulkomaanreissuihin.Ei tarvi tehdä muuta työtä oman työn lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja kahden teinin yksinhuoltaja pk-seudulla. Molemmat teinit pelaavat jääkiekkoa, joten pakko käydä hyllyttämässä öisin Prismassa 2-3 kertaa viikossa, että rahat riittää.
Onkohan tuossa mitään järkeä? Sivutulo, joten käteen jäänee noin 50 e yöstä. Siitä pois matkat ja syöminen, niin on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ylitöillä. Kotona käydään vain kääntymässä.
juuri näin ja elämisen voi jättää sinne seuraavaan elämään
Vierailija kirjoitti:
Mihin palkka ei riitä ja miksi kulut on kovat?
eikös lähihoitaja saa aloituspalkkana jotain juuri ja juuri 2 tonnia, jos on täydet tunnit ja käteen siis jotain 1500e ja siitä helsingin vuokra jotain 900-1200e joten jää vielä 300e syömiseen, pärjää hyvin vaikka on se vähän vähemmän kuin työttömällä, ja jos on siis terve ja lapseton, sitten ei pärjää ja häviää paljon työttömään verrattuna
Teen joskus vapaaehtoistyötä, ruoka-avustustyyppistä, missä päiväykset edessäpäin.
Siinä on hyvä, että kun jaettavaa jää yli ja vapaaehtoiset saavat tarvitessaan ottaa myös. Perheellisenä on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja kahden teinin yksinhuoltaja pk-seudulla. Molemmat teinit pelaavat jääkiekkoa, joten pakko käydä hyllyttämässä öisin Prismassa 2-3 kertaa viikossa, että rahat riittää.
Onkohan tuossa mitään järkeä? Sivutulo, joten käteen jäänee noin 50 e yöstä. Siitä pois matkat ja syöminen, niin on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Ei ole enää mitään sivutulon veroprosenttia. Sillä yhdellä ja samalla prosentilla maksetaan verot kaikista tuloista. Se vain pitää laskea kohdilleen, että ei maksa liian vähän veroja.
Minulla on pienempi palkka kuin hoitajalla, mutta pärjään silti. Ei tulisi mieleenkään tehdä yhtään ylimääräistä.
Kulut on just niin isot kuin miksi ne päästää. Kaikki kulut eivät ole pakollisia. Itse olen pyrkinyt elämään niin että joka kk jää säästöön jotain ja ne rahat olen sijoittanut. Niistä vuosien varrella sijoitetuista varoista tulee tällä hetkellä joka kuukausi 250 tilille ilman että mun tarvii mitään asian eteen tehdä tai myydä. Ne rahat sijoitan uudelleen palkasta säästettyjen rahojen kanssa.
Eli ap, karsi ihan ensin joksikin aikaa ihan kaikki ei-pakollinen veks ja heitä vaikka keikkaa pari kertaa kuukaudessa. Ei-pakollisella tarkoitan todellakin ihan kaikkea mitä et tarvitse hengissä pysymiseen. Ne rahat laitat pienikuluiseen indeksirahastoon kasvamaan.
Ongelma on hyvin usein se ettei myönnetä itselle että rahaa viskotaan euro kerrallaan tarpeettomiin pikkuostoksiin ja selitetään itselle että on ansainnut asiat a ja b. Siinä menee metsään ja pahasti.