Syöttekö olohuoneessa?
Okei, otsikko vähän hassusti muotoiltu.. Kyselen siksi, että perheessämme aamupala syödään AINA olohuoneessa ja tätä on lasten kaverit välillä kummastelleet. Lapset katsovat samalla Pikku kakkosta ja itse juon kahvit ja selaan uutiset kännykällä, samoin mies. Kaikki ollaan yhdessä olohuoneessa siis. Sama oikeastaan iltapalalla, katsomme tv:tä ja syömme. Päivällinen on aina pöydän ääressä keittiössä, ja välipala samoin. Itse en näe tässä mitään kummaa, mutta lasten kaverit tosiaan ovat ihmetelleet suureen ääneen perheissään (vanhemmat kertoneet..) että meidän perheessä "saa" syödä olkkarissa (aivan kuin olisimme jotain porsaita..)
Kommentit (8)
Meillä on yhdistetty ruokailu-/olohuone, keittiössä ei ole ruokapöytää.
Me ei syödä olkkarissa muuta kuin joskus jotain popcorneja leffaa katsellessa. Muut ruuat on aina ruokapöydän ääressä. Me ei tykätä ajatuksesta, että telkkari olisi edes auki aamuvarhaisesta iltamyöhään, ja että sitä tuijotetaan koko kotonaoloaika.
Meillä on isompi ruokapöytä olohuoneen jatkeena, mutta koskaan ei oo telkkari auki kun siellä syödään. Meillä keskitytään ruokaan ja yhdessä olemiseen kun syödään.
Emme syö. Kerran yksi meille perheineen syömään tullut mamma otti ja teki jälkikasvulleen voileivät jotka tarjoili olohuoneessamme. Omat lapsemme katsoivat touhua silmät pyöreinä ja isompi sanoikin ettei olohuoneessa syödä koska sohvat sotkeentuvat.
Toiste ei tuota käsiänsä sohvaanpyyhkvää perhettä ei meille kutsuttu. Olisivat odottaneet sen 10-15 minuuttia niin olisivat saaneet lämmintä ruokaa ruokapöydässä. Nythän olohuoneessa syöneet pennut kitisivät ruokapöydässä ja sitten mamma vielä heittäytyi marttyyriksi ja valitteli kun ei saa koskaan syödä rauhassa. Komensi miehensä vahtimaan lapsia ja alkoi sumeilematta vetämään lastensa ruokia napaansa.
Syömme olohuoneessa, koska keittokomeroon ei mahdu ruokapöytää. Olohuoneessa syömme sohvalla sohvapöydän äärellä selkä kumarassa, sillä olohuoneeseenkaan ei mahdu ruokapöytää. Kyllä vain, ahdistaa kämpän pienuus.
Ei minulla edes ole keittiötä, vain makuuhuone, olohuone ja keittosyvennys.
Juu sama meillä. :) tosin kiireisinä aamuina syödään keittiössä
Syön missä sattuu, usein omassa sängyssäni.