Pitääkö hammasvälit langata hampaiden pesua ennen vai jälkeen?
Mä oon nyt muutaman kerran käyttäny hammaslankaa ja oon ekana putsannu hammasvälit ja sit vasta pessy ite hampaat. Jotenkin loogisemmalta tuntuis pestä niin päin, että jos hammasväleistä irtoaa jotain möhnää, sen saa samalla pestyä hammastahnalla pois.
Samoin kuin pesen ekana hampaat ja sitten vasta kasvot. Kasvojen pesun yhteydessä saa hammastahnatkin pestyä suupielistä pois.
Miten päin sinä teet?
Kommentit (7)
Pesen ensin hampaat, sitten lankaan, lopuksi vielä purskuttelen suun. Kasvopesu hammaspesun jälkeen, jos ei ole meikkiä.
Kyllä mä oon käsittänyt, että hammaspesu viimeistellään hammaslangalla ja sitten suuvedellä.. Niin ainakin itse teen, mutta oikeasta tavasta en ole varma.
Luin jonkun hammaslääkärin antaman ohjeen ja sen mukaan hampaat langataan ensin ja sitten pestään ja näin teen.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:02"]Luin jonkun hammaslääkärin antaman ohjeen ja sen mukaan hampaat langataan ensin ja sitten pestään ja näin teen.
[/quote]
Eli oikein siis oon tehnytkin. Hyvä. ;-) ap
Luulis, että pesemättömistä hampaista eksyis likaa hammasväleihin kun hmmaslangalla hinkkaa
Käytän lankaa vasta lopuksi, harjauksen jälkeen.
Vastatkaa vaan tähän ketjuun. Tuli painettua lähetä-nappia aika monta kertaa, kun tuntuu av taas jumittavan. ;-) ap