Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun hampaissa vai päässä vika?

Vierailija
25.05.2015 |

2viikkoa sitten paikattiin kaksi isoa reikää ja noin 5päivää myöhemmin alkoi epämääriset kivut joita on nyt jatkunut 1,5viikkoa. Koputtelemalla tai sormilla painamalla en löydä kipeää kohtaa, mutta välillä tulee vihlonnan tyylisiä tuntemuksia, lisäksi pää jomottaa poskiluusta, muutama sentti korvan yläpuolelta ja siitä takaraivoon päin. Kun hieroo kipu saattaa poistua hetkeksi ja palata taas. Olen syönyt joka päivä 1000-300mg panadolia ja 1800mg buranaa, enkä huomaa vaikutusta. En saa hammaslääkäriä kiinni ja terveyskeskuksen hammaslääkärissä päivystää lääkäri joka teki minulle edellisellä käynnillä viime vuonna hoitovirheen, josta kärsin edelleen. Silloin minulle luvattiin, ettei minun tarvitse enää käydä tuolla lääkärillä, mutta nyt se on unohdettu ja minulle sanottiin että voin kokeilla soittaa huomenna kuka päivystää.

Minulla olisi lääkekuuri (doximycin) alanko syömään sitä, alan olemaan ihan piipussa tämän kivun kanssa, enkä pysty keskittymään enää mihinkään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pora jäi sinne sisälle

Vierailija
2/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaisi varmaan muuten, mutta ei tässä tuskassa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vihlonta muutaman päivän ajan paikkauksen jälkeen kuuluu asiaan, mutta jos särkylääkettä joudut ottamaan, niin ehdottomasti takaisin lääkäriin.

Vierailija
4/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ekoina päivinä tuntunut mitään, mutta nyt kipuilua on kestänyt noin 2viikkoa. Kipu vaan ei ole hampaassa vaan jossain syvemmällä, sillä hampaiden yhteen pureminen ei satu eikä arista, mutta 2hampaan välissä aristaa, välillä tuntuu jo että alaleukakin sattuu vaikka sinne ei ole edes tehty mitään.

ap

Vierailija
5/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin myös erittäin paha ientulehdus 2kk sitten, 2 viikkoa sitten se oli yhtä paha, vaikka olen purskuttanut corsodylia päivittäin. Voisiko tämä kipu johtua ientuloehduksesta? Verta ei tule ikenistä. Aloitin nyt antibioottikuurin, alan olla epätoivoinen tämän kivun kanssa.

ap

Vierailija
6/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:03"]

Minulla todettiin myös erittäin paha ientulehdus 2kk sitten, 2 viikkoa sitten se oli yhtä paha, vaikka olen purskuttanut corsodylia päivittäin. Voisiko tämä kipu johtua ientuloehduksesta? Verta ei tule ikenistä. Aloitin nyt antibioottikuurin, alan olla epätoivoinen tämän kivun kanssa.

ap

[/quote]

Siis mihin se ab-kuuri on? Ja lopeta nyt herranjumala se kipulääkkeitten tolkuton vetäminen.

Vierailija
7/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:03"]Minulla todettiin myös erittäin paha ientulehdus 2kk sitten, 2 viikkoa sitten se oli yhtä paha, vaikka olen purskuttanut corsodylia päivittäin. Voisiko tämä kipu johtua ientuloehduksesta? Verta ei tule ikenistä. Aloitin nyt antibioottikuurin, alan olla epätoivoinen tämän kivun kanssa.

ap
[/quote]
Harjaathan nyt kunnolla? Entä lankaat?

Vierailija
8/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:03"]

ap

[/quote]

Corsodyl ei tehoa jos purskutat sillä tavallisella hammastahnalla tehdyn pesun jälkeen. Ensin pitää pestä Corsodyl-geelillä ja sen jälkeen purskuttaa Corsodyl-nesteellä.

Vierailija
9/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vissiin liian korkea paikka niin siksi sattui purennat ja vihlo. Sekin voisi auttaa kun hiois sitä.

Vierailija
10/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat, lankaan ja en käytä corsodylia hammaspesun yhteydessä vaan eri aikaan. Ab-kuuri oli siihen jos hammas kipeytyy, sillä toinen paikattavista hampaista oli siinä ja siinä pitääkö juurihoitaa. Mutta tyypillisiä tulehduksen oireita kuten tykyttävää kipua tai puruarkuutta ei ole.Nyt aloitin sen ab-kuurin, kun on keinot loppu ja hammaslääkäriin ei saa yhteyttä. 

ap

Vierailija
11/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:34"]

Pesen hampaat, lankaan ja en käytä corsodylia hammaspesun yhteydessä vaan eri aikaan. Ab-kuuri oli siihen jos hammas kipeytyy, sillä toinen paikattavista hampaista oli siinä ja siinä pitääkö juurihoitaa. Mutta tyypillisiä tulehduksen oireita kuten tykyttävää kipua tai puruarkuutta ei ole.Nyt aloitin sen ab-kuurin, kun on keinot loppu ja hammaslääkäriin ei saa yhteyttä. 

ap

[/quote]

Vaikka hammas olisikin juurihoitokunnossa, ab-kuuri ei siihen auta. 
Kuulostaisi vähän kolmoishermosäryltä, googletappa.

T: Hh

Vierailija
12/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hortoni ei ole, minulla kipua on tasaisesti pitkin päivää. Kolmoishermosäryksikään en usko, sillä kipu ei ole sähköiskumaista vaan enemmänkin viiltävää, jomottavaa ja vihlovaa. Tutkin taskulampulla hanpaitani yksi hammasväli on jäätävän kipeä, lisäksi siinä ikenessä suun sisäpuolella on musta piste?

ap

Vierailija
14/14 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tällainen kipu voi olla kun tulee ja menee, hetkessä voi olla täysin kivuton ja jonkin määrittelemättömän ajan kuluttua taas kipua? 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä