Ruohonleikkurivinkkiä kaivataan
Ehdottakaa ruohonleikkuria, joka täyttäisi (ainakin niin pitkälle kuin mahdollista) seuraavat toiveet:
1. Työnnettävä malli (ei itse-vetävä)
2. Allesilppuava
3. Käsisäätöinen kaasu
4. Mahdollisimman tehokas moottori
5. Mahdollisimman paljon leikkuuleveyttä
Aikoinaan monet kesät ruhonleikkuutyötä monilla eri vermeillä tehneenä sain sihdattua kohdilleen, että juuri yllämainitun kaltainen kone olisi se kaikkein paras tehokasta työtä ajatellen, jos päältäajettavat leikkurit jätetään pois laskuista.
Kommentit (5)
Klipot tuppaavat kyllä olemaan ihan OK pelejä, mutta kaipaisin mielellään vähän enemmän tehoa ja jos mahdollista, käsikaasua.
Tähän mennessä paras mitä olen löytänyt on:
http://www.makita.fi/tool/17190/PLM5120.html
Joka täyttää kaikki muut toiveet, paitsi käsikaasun.
Jos tontti antaa myöden niin hommaa leikkuurobotti. Ei tarvii semmoisen käryävän huutajan perässä kulkea;=) Minä luulin aina että ne on leluja, mutta olen tosi tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:11"]
Klipot tuppaavat kyllä olemaan ihan OK pelejä, mutta kaipaisin mielellään vähän enemmän tehoa ja jos mahdollista, käsikaasua.
Tähän mennessä paras mitä olen löytänyt on:
http://www.makita.fi/tool/17190/PLM5120.html
Joka täyttää kaikki muut toiveet, paitsi käsikaasun.
[/quote]
Oho, ite itseäni korjaten ja itselleni vastaten:
Tarkemmin katsottuna - onhan tuossa linkittämässäni Makitassa käsikaasu, eli niin muodoin se täyttää kaikki toiveeni. Etsintä on päättynyt!
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:16"]
Jos tontti antaa myöden niin hommaa leikkuurobotti. Ei tarvii semmoisen käryävän huutajan perässä kulkea;=) Minä luulin aina että ne on leluja, mutta olen tosi tyytyväinen.
[/quote]
Tontti on sellainen, että en usko terminaattorin ihan koko alueesta selviytyvän, eli osa tontista pitäisi joka tapauksessa käydä työntelemässä ihmisaivoilla. Toisaalta olen ottanut ruohonleikkauksen sellaisena hyötyliikuntana, joka on ihan mukavaa silloin kun on mieleiset vehkeet käytössä. Sammuilevilla pienitehoisilla vehkeillä, tai vastaavasti raskailla vetävillä kolhoilla työnteko sen sijaan on kyllä nätistikin sanottuna aika perseestä.
Klippo