Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alkoholismista parantua tai toipua omin voimin?

Vierailija
23.01.2022 |

Vai täytyykö aina mennä terveydenhuollon avulla?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin a-klinikan ja viime kädessä päihdekuntoutuksen avulla.  Kävin edesmenneellä Tervalammen kartanolla kuivumassa ja keskustelemassa, sitten majoituin vuoden eräässä päihdeongelmaansa hoitaville suunnatussa majoitusyksikössä - mut oli juuri Tervalammelle lähtiessä irtisanottu vuokrarästien takia eli olin asunnoton - missä asuminen oli päihteettömän elämäntavan omaksumisen aikaa sekä valmentautumista itsenäiseen asumiseen. Tavoitteena oli tukea asukasta selviytymään erilaisista elämäntilanteista päihteittä.  En ollut vuotta täysin kuivana, joskus tuli viikonloppuisin otettua vähän kuppia mutta se oli kuitenkin kuivin vuosi täysi-ikäisenä.  Sen jälkeen siirtyin Stadin sosiaaliviraston asunnottomien palvelujen kautta Y-Säätiön omistamaan asuntoon ja olen nyt ollut siinä vuokralla reilut 15 vuotta.  Täällä asuessa olen jälleen ryhtynyt käyttämään alkoholia, välillä reilumminkin mutta se ei ole koskaan lähtenyt käsistä.  Nyt korona-aikana en ole noin kolmeen vuoteen käynyt kertaakaan kaljalla ja kotiin ostin viimeksi kaljaa muistaakseni lokakuussa.  

Mitäkö yritin sanoa...  Yksin alkoholismista toipuminen vaatii lujaa selkärankaa, koska alkoholistilla vapautuu aivan valtavasti energiaa ja etenkin LUPPOAIKAA, jolloin tulee HIRVEÄSTI mietittyä juuri sitä juomista.  Tämäpä se aiheuttaakin niitä retkahduksia, koska liha on heikko ja kiusauksia tulee väkisinkin.  Mä kyllä lämpimästi suosittelen hakeutumista A-klinikalle, jos sellaisia enää on (mulla on näet lähes 20 vuotta käynneistä) tai samantien johonkin AA-ryhmään, jollaiseen mennessä kannattaa heti aluksi pyytää puheenvuoroa ja todeta olevansa ensimmäistä kertaa ryhmässä.  Tällöin "vanhat konnat" ottavat heti sut......-hoidoista ole kuullut pelkkää hyvää.  Jos sulla on varaa (ellet saa maksusitoumusta) ja aikaa töiden puolesta niin yritä päästä ihmeessä hoitoon.

Mitä vaikeampi riippuvuus sulla on, sitä enemmän suosittelen hakeutumista päihdepalvelujen piiriin.  Vaikeaksi riippuvuudeksi sanoisin ensinnäkin päivittäistä juomista, juomista kaikkina vapaapäivinä, humalajuomista myös työpäiviä edeltävinä iltoina ja sellaista juomista, mistä perheenjäsenet tai työkaverit huomauttelevat.

Alkoholismin sepittäminen sairaudeksi on lääkärien salaliittojen parhaita ansaitsemiskeinoja. Valtaosa juoppoporsaista kuormittaa terveyshuoltoa yleisesti verokansan piikkiin. Juoppolalli kuormittaa esim.  sairasautorallilla, aivan turhaan. Alkoholin käyttö on valinta.

Anoreksia on sinusta myös valinta? Ehkä ei tuolla ymmärryksellä kannata yrittää osallistua keskusteluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän