Olen 87-kiloinen nainen ja minulla on anoreksia
En voi uskoa tätä. Olen laihtunut pienen ajan sisällä 28 kg ja sain perjantaina anoreksiadiagnoosin. Voiko jumalauta näin käydä? Minulle, entiselle ahmijalle. Läski anorektikko, jee!! Jotenkin uskomattoman naurettava yhdistelmä, mutta olen ihan tosissani.
Kommentit (7)
Siis tosi moni anorektikko on alussa ylipainoinen. Ärsyttää kun aina sanotaan että anorektikot vain kuvittelevat olevansa lihavia, kun usein ovat oikeasti. Eli kyllä se anoreksia voi iskeä niin laihaan, normaalipainoiseen kuin lihavaankin.
Itse toivoisin saavani anoreksian taas. Nykyään menee diagnoosilla EDNOS/bulimiatyyppinen syömishäiriö ja on pelkkää helvettiä kun elämä on yhtä ahmimista, oksentelua, paastoamista ja lisää ahmimista. Paino saattaa pudota päivässä pari kiloa kun paastoaa ja oksentelee, sitten kun syö taas normaalisti tai sortuu ahmimaan niin kilot tulee takaisin. En vain voi tälle mitään, ja niin ikävä sitä anoreksia-aikaa kun oli kontrolli omiin syömisiin ja edes joitain tuloksia näkyi.
Eipä se anoreksia olekaan kiinni kropan muodosta. Ei uusi asia.
Ovat huolissan, kun nyt syöt kuin anorektikko. Tuolla painondeksillä et pääse syömishäiriöisten polille.
Laihduttele rauhassa tuonne 38 kiloon, sitten mietitte uudelleen.
Kokemusta on, olin aika laiha,
Anoreksiadiagnoosin saa vain alipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:58"]Anoreksiadiagnoosin saa vain alipainoinen.
[/quote]
Alipaino on vain yksi diagnoosin kriteereistä samalla tavalla kuin menkkojenkin poisjääminen. Kaikki eivät täytä kaikkia kohtia.
Kirjoititkohan syömishäiriöstäsi tänne aiemminkin? Kuulostaa nimittäin tutulta tämä tarina. Joo, näinkin voi tosiaan käydä. Kannattaa ehdottomasti suhtautua vakavasti diagnoosiin. Paino ei tosiaan kerro kaikkea, koska syömishäiriöt ovat mielen sairauksia. Ja ymmärrän kyllä tyrmistymisesi, mutta laita hoitosuunnitelma kuntoon lääkäreiden ym. kanssa, jotta sut saadaan vielä terveeksi. Varmaan kinkkinen tilanne kaiken kaikkiaan. Tsemppiä jatkoon.