Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin tyttäreni tyynyn alta Raamatun!

Vierailija
24.05.2015 |

Tyttö on 15v, aina sanonut olevansa ateisti. Koko perhe ei kuulu kirkkoon, ja kieltämättä suhtaudun itse aika kielteisesti uskontoon ja tuon sen kyllä kotona ilmi. Tyynyn alla oli siis Raamattu, jonka välissä paljon lappusia, joihin on kirjoittanut joitain kohtia kirjasta.
Mitä nyt? En ole puhunut tytölle mitään löydöstäni. En olisi ikinä uskonut, että hän voisi olla uskossa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan, mars! Ehkä tyttäresi voidaan vielä pelastaa!

Vierailija
2/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnelinen tyttäresi puolesta. toivottavasti sinäkin saat sielullesi rauhan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää, kuka tytön läheisistä on tällaista aivopesua yrittänyt!

Vierailija
4/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se nyt haittaa?!

Vierailija
5/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yksilön vapaus, joka myös tyttärelläsi on. Nuoret tutkii ja ottaa asioista selvää ihan luontaisesti. Ole tyytyväinen ettei ole ruvennut satanistiksi vai olisiko parempi vaihtoehto?

Vierailija
6/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:54"]Suomessa on yksilön vapaus, joka myös tyttärelläsi on. Nuoret tutkii ja ottaa asioista selvää ihan luontaisesti. Ole tyytyväinen ettei ole ruvennut satanistiksi vai olisiko parempi vaihtoehto?
[/quote]
olisi.

Vierailija
7/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän vaan ottaa kohtia kirjasta jotta pystyy perustelemaan vahvemmin näkemyksensä :)

Vierailija
8/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskontokammoisille tiedoksi että Raamatun tunteminen kuuluu yleissivistykseenkin. Ilman uskontoja meillä ei olisi arvoja yhteiskunnassa. Uskonnosta on ollut suurta apua maailmamme sivistysten perustana. Kyllä, huonoakin uskonnot ovat tuoneet, kuten nykyään sodat: suurimmat konfliktit tällä hetkellä eri puolilla maailmaa johtuu uskontojen törmäyksestä. Mutta pointtini on että kyllä siellä tyynyn alla voisi haitallisempaakin lukemista olla.

Vierailija
9/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs sitten?

Vierailija
10/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lukea raamattua ja suomessa on uskonnonvapaus.

Vierailija
11/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ateistihan on lukenut Raamatun tarkemmin kuin tavisuskikset :D Jospa tytärtäsi alkaa nyt kiinnostaa tietää jotain siitäkin, mihin ei usko? Olen itse ateisti ja olen myös lukenut Raamatun moneen kertaan. Kerrassaan erinomainen kirja sikäli, että sitä lukiessa huomaa hyvin selvästi sen, miksi ei kristinuskoa voisikaan tunnustaa.

Vierailija
12/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoaisin kirjan ja nopeasti.

Vierailija
13/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä oletus se edes on että jos tutkii raamattua niin on heti antamassa sieluaan jumalalle? Ton ikäistä varmasti kiinnostaa usko ja siihen liittyvät asiat. Anna rauhassa lukea.

Vierailija
14/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tyttäresi on kiinnostunut Raamatun lukemisesta. Siinä ei ole mitään pahaa. Itsekin sain nuorena tukea itselleni Raamatusta. Jos hän haluaa puhua asiasta kanssasi, niin suhtaudu kiinnostuneesti ja avoimesti. Nuoresta tuntuu pahalta, jos oma vanhempi tyrmää hänen ajatusmaailmaa (ellei nuori tee jotain väärää/pahaa). Hyvää kesää sinulle ja tyttärellesi!

Vierailija
15/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyllä ensin selvää miksi hän sitä lukee, enkä ensimmäisenä tekisi oletusta uskosta, Raamatun lukeminen kun ei kenestäkään vielä uskovaista tee.

Vierailija
16/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:06"]Ottaisin kyllä ensin selvää miksi hän sitä lukee, enkä ensimmäisenä tekisi oletusta uskosta, Raamatun lukeminen kun ei kenestäkään vielä uskovaista tee.
[/quote]
Ottaa selvää? Miksi? Ja vaikka lukee ja seuraavaksi kääntyisi jehovaksi se tuskin kenellekään kuuluu. Valoja päälle, eiks joo.

Vierailija
17/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen unettavampaa kirjaa ei olekaan.

Vierailija
18/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:08"]Ottaa selvää? Miksi?

[/quote]

Ihan esimerkiksi siksi että olen kiinostunut lapsistani ja heidän tekemisistä. Jos löydän tyynyn alta jotakin se kertoo että nuori tarvitseea apua ja ohjausta vielä esim. huoneensa siistimisessä (ja ihan sängyn petaamattomuus ei riittäisi edes syyksi miksi minun olisi tarve sänkyyn koskea).

Vierailija
19/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:08"]Ottaa selvää? Miksi?

[/quote]

Ihan esimerkiksi siksi että olen kiinostunut lapsistani ja heidän tekemisistä. Jos löydän tyynyn alta jotakin se kertoo että nuori tarvitseea apua ja ohjausta vielä esim. huoneensa siistimisessä (ja ihan sängyn petaamattomuus ei riittäisi edes syyksi miksi minun olisi tarve sänkyyn koskea).
[/quote]
Jos lapsi lukee Raamattua on Hän avun tarpeessako? Et ole tosissas:-)

Vierailija
20/50 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:03"]Hienoa, että tyttäresi on kiinnostunut Raamatun lukemisesta. Siinä ei ole mitään pahaa. Itsekin sain nuorena tukea itselleni Raamatusta. Jos hän haluaa puhua asiasta kanssasi, niin suhtaudu kiinnostuneesti ja avoimesti. Nuoresta tuntuu pahalta, jos oma vanhempi tyrmää hänen ajatusmaailmaa (ellei nuori tee jotain väärää/pahaa). Hyvää kesää sinulle ja tyttärellesi!
[/quote]
Raamatun uskominen on pahan tekemistä, uskonnollisuus on kaiken tuho. Uskonto, riskiseksi ja päihteet menee samaan kategoriaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän