Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iho-ongelmainen, miten poistat ihokarvat?

Vierailija
24.05.2015 |

Mulla säärikarvojen ajelu aiheuttaa aina ihottumaa ja karvatupen tulehdusta, vaikka kuinka rasvaan jälkeenpäin. On atooppinen iho. Mitkään Veetit ym. karvanpoistogeelit tai vahat eivät tule kysymykseenkään. Ongelma on vaan pahentunut iän myötä. Miten te muut, joilla samaa ongelmaa, poistatte karvat? Olisi kiva keksiä, miten voisi viettää kesää miettimättä, meneekö mieluummin rannalle ihottumaisin vai karvaisin jaloin...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että sytkärillä polttamalla saa parhaan ja kutiamattoman lopputuloksen :D Siis sillai nopeasti vedän sytkärin liekillä jalkaa pitkin niin ettei se ehdi polttaa ihoa, pelkästään karvoja.

Vierailija
2/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:49"]Oon huomannut että sytkärillä polttamalla saa parhaan ja kutiamattoman lopputuloksen :D Siis sillai nopeasti vedän sytkärin liekillä jalkaa pitkin niin ettei se ehdi polttaa ihoa, pelkästään karvoja.
[/quote]
Mitä ihmettä?? Tuleeko sellanen silee jälki :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma, viimeksi tänään jouduin sheivaamaan ja jalat tuli täyteen verta vuotavia pilkkuja :( kaikenlisäksi oon ihan pirun karvainen, melkein pakko niitä on välillä raakata.

Vinkkejä kiitos!

Vierailija
4/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Joudun pitämään pientä sänkeä, kun ei kestä ajaa kuin max kerran viikossa tai kahdessa
.
Kainalot annan suosiolla rehottaa, kun sänkikin raapii liikaa, vaikka saksilla leikkaisi.

Vierailija
5/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sokeroin jalat ja tuli oikeasti hyvä tulos. Pysyikin pitkään. Oli vaan niin työlästä etten ole jaksanut uudestaan.

Vierailija
6/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin taitaa olla atooppinen, tai ainakin tosi herkkä iho. Epiloin säärikarvat, ja säärien iho onkin hyvässä kunnossa. MUTTA valitettavasti minut on siunattu myös reisikarvoilla - ongelma, jota yhdelläkään ystävälläni ei ole, joten en voi jakaa mielipahaani heidän kanssaan - ja ne on pakko höylätä. Niihin noita tulehtuneita karvatuppoja sitten tuleekin jatkuvasti, sisäreiteni ovat nytkin ihan hirveessä kunnossa :( tähän olis kiva saada jotain apua.

Vierailija
7/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukasteena ihan perusvoidetta esim. Apobase ja aina uusi terä. Näin mi nä olen pärjännyt .

Vierailija
8/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerointi ammattilaisella. Itsekin voi sokeroida, mutta se vaatii oikean tekniikan, jonka kyllä oppii tehdessä, mutta herkälle iholle luulisi ammattilaisen olevan parempi.
Kai olet kuorinut jalat ennen kuin olet poistanut säärikarvoja?

Vierailija
9/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti lämmittelee suihkussa ja kylppärissä ei saa olla yhtään kylmä ettei kananlihaista ihoa aja.
.
HYVÄ terä, tarpeeksi usein vaihto.
.
Liukasteena hajuton hiushoitoaine esim lv.
.
Ajaa karvat niin, että kroppa suihkussa. Lisää hoitoaineetta tarpeen mukaan.

Vierailija
10/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei höyläämistä, sillä se rasittaa ihoa enemmän. Hyölätessä katkeaa vain karva ihan pinnalta ja se kasvaa nopeasti ja karkean tuntuisena karvan leikkaantumisesta johtuen.
Karvat kannattaa poistaa niin, että ne lähtevät juurineen/karvatuppeineen. Tällöin alkuun päästyään karvat kasvavat paljon hitaammin ja pehmeinä takaisin, eikä ihoa tarvitse altistaa karvanpostolle niin usein. Sokerointi on hellävaraista. Iho tulee muistaa kuoria hyvin ennen toimenpiteitä.

Vierailija
11/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ihan noin paha, mutta jos tuntuu, että iho meni vähänkään rikki, niin puhdistan desinfiointiaineella (sellaisella ei -kirvelevällä). Tää voisi siis auttaa siihen reisiongelmaan yllä (ja jos yhtään loduttaa, niin mullakin on reisissä karvaa).

Sääriin tulee ihottumaa, tai lähinnä raavin kutiavan ihon yöllä rikki, ja laitan aina hydrocortison-rasvaa.

Vierailija
12/12 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, tämä SUPER-vinkin olin jo unohtanut, koska mulla ongelma ei onneksi ole vuosiin vaivannut!
.
Jos sääret ovat pilkulliset ja pitäisi edustaa, niin apteekista sai ainakin ennen sellaista punaisilla silmille tarkoitettua VISINE silmäpippapulloja. Ne poistaa pilkut kuin taikaiskusta. Tuskin on kovin terveellistä usein lotrattuna. Apteekkarit aina hiillosti, että ei saa käyttää säännöllisesti. En kertonut laittavani sitä sääriin!! :D
.
-10