Äkkilähdöt matkakohteisiin
Varaatteko koskaan äkkilähtöjä matkakohteisiin? Tuleeko kiire jos varaa matkan on jo seuraavaksi päiväksi? Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon äkkilähdöissä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole oikea aika lähteä äkkilähdölle minnekään!
Sinulle ehkä ei, muut matkustavat mielensä mukaan.
Tyypillinen minä minä minä heti kaikki mulle suomalainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt, mutta maaliskuulle suunnittelin äkkilähtöä Kanarian saarille.
Kanarian saarilla sinulla on automaattisesti vakuutus koronan varalta, kattaa sairauskulut, karanteenikulut jne. Myös mahdolliselle seuralaiselle korvataan kulut.
Höpöti höp, ei korvaa koronasairautta.
Et näköjään tiedä asiasta yhtään mitään, miksi kommentoit?
Jos nyt edes osaat englantia (tai käytä google-kääntäjää), niin tässä linkki:
https://www.hellocanaryislands.com/covid-19-travel-insurance-policy/
Ja sama vakuutus on voimassa viidellä autonomisella alueella
– Andalusia
– Canary Islands
– Region of Murcia
– Balearic Islands
– Galicia
Terveisiä Espanjasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ehkä ei, muut matkustavat mielensä mukaan.
Tyypillinen minä minä minä heti kaikki mulle suomalainen nainen
Koska olen sen arvoinen ☺️.
Huomio matkakohteen vaatimat mahdolliset toimenpiteet koronaan liittyen. Tietyt maat vaativat neagatiivisen testin ja/tai rokotusten ohella myös terveystietolomakkeen täyttämistä. Siihen kannattaa varata aikaa myös. Jos se vaaditaan, sitä ilman ei maahan pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanarian saarilla sinulla on automaattisesti vakuutus koronan varalta, kattaa sairauskulut, karanteenikulut jne. Myös mahdolliselle seuralaiselle korvataan kulut.
Höpöti höp, ei korvaa koronasairautta.
Et näköjään tiedä asiasta yhtään mitään, miksi kommentoit?
Jos nyt edes osaat englantia (tai käytä google-kääntäjää), niin tässä linkki:
https://www.hellocanaryislands.com/covid-19-travel-insurance-policy/Ja sama vakuutus on voimassa viidellä autonomisella alueella
– Andalusia
– Canary Islands
– Region of Murcia
– Balearic Islands
– GaliciaTerveisiä Espanjasta!
Kattaako tuo tosiaan myös mahdolliset karanteenikulut? En löydä sellaista kohtaa. Ainoastaan jos oman matkaseurueen jäsen saa koronan, muunkin seurueen kulut korvataan, mutta jos esimerkiksi hotellissa katsotaan altistuneeksi jonkun toisen asiakkaan saatua tatunnan, korvaako myös jos siinä tapauksessa asetetaan karanteeniin?
Persons covered: patient and companions. "Patient" refers to the person diagnosed with COVID-19. "Companion" refers to the insured's spouse or cohabiting partner, as well as ascendants (parents, children, grandparents, grandchildren) of both members of the couple. "Quarantine" refers to the isolation of people for a time to avoid or limit the risk of spreading a disease.
Tämä esimerkiksi Andalusiasta, jossa itse asun. Sivulta löytyy myös lomake, jolla voit kysyä lisätietoja. Koko hotellia ei enää aseteta karanteeniin, jos siellä on joku sairastunut.
"Matkakohteilla" ilmeisesti tarkoitetaan pelkkiä löhölomakohteita?
Vierailija kirjoitti:
"Matkakohteilla" ilmeisesti tarkoitetaan pelkkiä löhölomakohteita?
Monelle löhöloma on tarpeen stressinpurkukeinona. Se ei sulje pois sitä, että joku toinen loma voi olla aktiiviloma. Ja aurinkokohteissakin voi olla aktiivinen: golf, pyöräily, kiipeily, uiminen, patikointi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kanarian tarjoama vakuutus ei kuitenkaan korvaa pelkkää altistumisesta johtuvaa karanteenia, jos kukaan matkaseurueesta ei ole se sairastunut. Jos siis saa altistuksen vaikka hotellin ravintolassa viereisessä pöydässä istuvan seurueen jäseneltä, ei ole tuon vakuutuksen piirissä. Jollain omassa matkaseurueessa oltava todettu tartunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kanarian tarjoama vakuutus ei kuitenkaan korvaa pelkkää altistumisesta johtuvaa karanteenia, jos kukaan matkaseurueesta ei ole se sairastunut. Jos siis saa altistuksen vaikka hotellin ravintolassa viereisessä pöydässä istuvan seurueen jäseneltä, ei ole tuon vakuutuksen piirissä. Jollain omassa matkaseurueessa oltava todettu tartunta.
Jäljitys on Omikronin myötä lopetettu mahdottomana. Et joudu mihinkään karanteeniin, jos seurueeseesi kuulumaton sairastuu samassa hotellissa/ravintolassa koronaan.
Tilanne on aivan toinen kuin koronan alkaessa, jolloin kukaan ei tiennyt siitä oikein mitään.
Espanjaan voi matkustaa ihan hyvillä mielin, parempi tilanne meillä on kuin pohjolassa. Tervetuloa!
Ei vaadita.