Shampoo ja hoitoaine todella kuiville hiuksille?
Auttakaa rakkaat palstalaiset! Minulla on muuten hyväkuntoinen luonnonkihara tukka, mutta se on todella kuiva! Näyttää siis ihan hyvältä, mutta sitä on todella inhottavaa koskea, kun on niin karhea. Olen ostanut kampaajien suosituksesta näitä for curly hair -tuotteita, mutta ne ovat olleet todella peseviä, eli kuivattavat hiusta ihan hulluna. Kaikki shampoot tuntuvat todella peseviltä, eikä hoitoaine saa autettua tarpeeksi.
Cutrin on testattu (useita tuotteita), Lanza healing moisture testattu, Redken (useita tuotteita) myös, samoin Kerastase (useita tuotteita). Olen kokeillut Olaplexiä, mutta se jättää hiukseni rutikuivaksi. Hiukseni eivät ole vaurioituneet, joten ehkä se tekee tämän?
Aussie on ainut merkki, joka jättää hiukset jopa aika hyvään kuntoon.
Olisiko teillä suosituksia? Olen jo ihan epätoivoinen.
N30
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoaine kosteuttava, hiuksiin jätettävä hoitoaine/öljy. Esim Paul Mitchell super skinny.
Jos tarkoitit Paul Mitchell Super Skinny seerumia se taitaa olla kyllä tehokkaasti siloittava mutta ei kosteuta hiusta?
Ei kosteuta ei, kun sisältää pelkkää silikonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olaplex !!!
Aloittaja: "Olen kokeillut Olaplexiä, mutta se jättää hiukseni rutikuivaksi."
Vastaaja: "Olaplex !!!"Joskus kannattaa lukea aloitusviesti kokonaan.
Tässä herää kysymys että onko käytetty kaikkia olaplexin "vaiheita" vai vain yhtä vaikuttaa nimittäin lopputulokseen.
Itselläni on toiminut hyvin Elvital kuiville hiuksille, erityisesti se kultainen purkki, taisi olla öljyshampoo ja -hoitoaine. Kosteutti niin hyvin, että nykyään pärjään ihan vaan ehs mustikka shampoolla- ja hoitoaineella, kun hiukset on taas paremmassa kunnossa.
Niin ja edelliseen Elvital suositukseen lisätäkseni, aina jätettävä hiusöljy. Lidlin öljy on hyvä.
Briogeon Be Gentle, Be Kind Aloe + Oat Milk Ultra Soothing shampoo ja hoitoaine, lopuksi hiuksiin jätettävä Brunsin Nr18 Exciting Tangerine hoitoaine.
Oma kuiva luonnonkiharani voi hyvin ja menee korkkiruuveille pelkästään näillä. Ihan mahtavat tuotteet.
Olen löytänyt Olaplex nro 3, 4, 5, 6, 7 ja 8. Eivät ole auttaneet. Lisäksi kampaamossa tehty niitä hoitoja, en muista niiden numeroita.
Uutta tietoa minulle tämä sulfaatti-asia, kiitoksia! Varmasti tämä isona syynä ongelmaan!!
Ap
Minulle sopii Moroccan Oil. Sarjassa on myös päänahalle sopivat tehotipat. Liityin aikoinaan Luxplus-jäseneksi kuukaudeksi, ja sain mm. nämä kalliit tuotteet halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Sampooksi joku ns. curly girl -tuote. Ei se hiuksiasi kiharra, mutta sulfaatittomana ei kuivata vaan hoitaa.
Hoitoaineeksi hiuksiin jätettävä, kosteuttava tuote, esim. kookosöljyä sisältävä.
Voi käyttää myös sekä poishuuhdeltavaa, että kuivatusvaiheessa lisättävää hoitoainetta. Kerran viikossa pesun jälkeen hoitava hair mask -tuote, joka saa vaikuttaa hiuksissa pidempään.
Tuliko alapeukut siitä, etten maininnut tarkkoja tuotemerkkejä?
Oikeasti nuo ovat hyvät yleisohjeet.
Eri hiuslaaduille sopii monenlaiset eri tuotteet, eli se mikä on sinulle paras ei välttis ole sitä toiselle ja päin vastoin.
Esim. suht kallis, kehuttu Moroccan Oil Hydration shampoo ei sopinut minulle.
Four Reasons Toning Shampoo (color mask) on oma suosikkini NYT. Sekin maksaa marketissa n. 17€.
Shampootahan pitää vaihdella muutaman kuukauden välein. Se mikä aluksi oli ihan paras, antaakin kohta huonon pesutuloksen.
Hoitsikkana käytän mitä milloinkin,hyväksi havaitsemaani. Nyt laitoin uinnin ja pesun jälkeen Lidlin edullista Nature's Best Moisture Spray, mikä jätetään hiuksiin. Lopputulos on todella sileä ja kiiltävä. Kuivasta hapusta ei ole tietoakaan!
Käytän aika usein hoitoaineena hair mask-tyyppistä tuotetta, jos on aikaa. Esim. saunailtoina.
Jos tarkoitit Paul Mitchell Super Skinny seerumia se taitaa olla kyllä tehokkaasti siloittava mutta ei kosteuta hiusta?