minkä näistä antaisit tytöllesi nimeksi?
Kommentit (15)
Jotenkin tuntuu vielä typerämmältä antaa sama nimi kuin julkkiksen lapsella kuin vaikka jonkun tutun lapsella.
Lilia ei ole mielestäni kiva muoto. Lilja olisi ihan kaunis, sen sijaan. Lumia-nimestä en pidä. Tulee mieleen vähän sellainan " talkkari se tuolla taas auralee noita lumia" -yhteys.
Violasta tulee minulle mieleen orvokit, mikä on ihan mukava mielleyhtymä.
Viola - En. Ei nimessä mitään vikaa ole. Violetti vain on mielestäni rumin väri.
Lilia - Liian älläinen, Lilja on kyllä kaunis.
Lumia - No jää jäljelle näistä. On kyllä turhan prinsessamainen ja lälly minun mieleeni.
Sitten kuulin tästä Leppilammen Lilia-tyttärestä... Eli siis kun luulin tyttäreni välttyvän tältä " tuleeko yksi vai kaksi iitä ja tuleeko väliviivoja" -ongelmalta, niin ei....
Lumia on ihan outo, tarkoittaako se jotain jollain kielellä, vai onko vaan pidennys Lumista?
Viola olisi ollut toiselle tyttärelle varauksessa, mutta poika tuli :)
Lilja parempi kuin Lilia ja Lumia on vähän teennäinen, mutta Lumi on taas ihana!
Viola on juusto ja Lumiasta tulee mieleen valaisinmerkki.
Ja Lilja on mielestäni kamala nimi.
Liliasta tulee mieleen Lilli (yök), ja sen lausumisen kanssa... Onko se Liilia vai Lilia vai Lilja?
Lumia on tosi teennäisen ja keinotekoisen kuuloinen. Kuin joku lamppumerkki tai pesujauhemerkki.
Viola on sentään ihan oikea, kunnollinen ja " tavallinen" nimi, josta tietää, mitä se on, miten se kirjoitetaan ja miten se lausutaan. Se voi viitata joko orvokkiin tai soittimeen.
Vierailija kirjoitti:
Viola - En. Ei nimessä mitään vikaa ole. Violetti vain on mielestäni rumin väri.
Lilia - Liian älläinen, Lilja on kyllä kaunis.
Lumia - No jää jäljelle näistä. On kyllä turhan prinsessamainen ja lälly minun mieleeni.
Viola on ihan kiva ja kaunis nimi
Minun mielestä violetti on ihan kiva väri.
Lilia on kiva ja kaunis nimi. Mitä tarkoitat "älläisellä". ?
Se ei ole sen älläisempi kuin joku Laurelia, Liliassa on yhtä monta L-kirjainta kuin Laureliassa. Noissa nimissä on yhtä monta ällää.
Lumia on myös kiva ja kaunis nimi. Se saattaa olla prinsessamainen, mutta mielestäni ihan kivalla tavalla. Sitä paitsi niin muuten myös joku Margareeta ja Madeline, Victoria ja Desiree on myös aika prinsessamainen nimi.
Ei Lumia ole mielestäni sen lällympi kuin joku Lorena.
Eikö tuo lumia tarkoitahuoraa jollakin kielellä...
Lopettakaa tämä nimien jankutus.
Terv .Isko sisilisko
Lumia näistä.Olin ajatellut antaa sen jopa omalle tytölle, jos olisin sellaisen saanut. Viola on kyllä myös mielestäni kiva nimi. Ja myös Lilja sekä Lumi niinkuin täällä on ehdotettu.
On kiva nostella ikivanhoja ketjuja ylös.
Noista Viola on ainoa oikea nimi (Saksassa paljon keski-ikäisiä naisia sillä nimellä). Mutta mikään niistä ei ole kaunis. Kaikki jotenkin teennäisiä.
Lumia jos joku on PAKKO antaa. Teennäisiä nimiä