Mulle facebook ehdottaa miehen työkaveria
Ei ole mitään yhteistä, hänellä ei ole piilotettua kaverilistaa, ei mitään yhteistä taustaa eikä ko. henkilöllä ole työpaikkaa profiilissaan, eikä mies ole hänen kaverinsa vielä, ihmettelin asiaa miehelle ääneen ja mies sanoi, ai sekin on facebookissa ja laittoi vasta sen jälkeen kaveripyynnön. Ainoa yhteinen piirre on, että tunnemme toisemme nimeltä ja olemme joskus vaihtaneet pari sanaa. Mikä siis on selitys? Sekö, että miehen puhelimessa on hänen numeronsa ja minulla mieheni numero? Jos facebook tuolla perusteella ehdottaa kavereita, se on paljon, paljon pahempi asia kuin että profiiliani olisi käyty katsomassa, mikä taas ei minua haittaa yhtään.
Kommentit (17)
Mies on joidenkin työkaveriensa kaveri. Ehdotettu työkaveri on joidenkin työkaverien kaveri. Miehellä ja työkaverilla on paljon yhteisiä kavereita.
Olisiko siis millään mahdollista, että fb osaa kavereista ja kaverin kavereista ottaa näitä ehdotoksia......
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:46"]
Facebook ehdottaa molemmille kaveriksi, jos kumpi tahansa käy katsomassa toisen profiilia.
[/quote]
Miksei ole ehdottanut koskaan feikkiprofiiliani kaverikseni? Olen vieraillut sillä omassa profiilissani kymmeniä kertoja.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:46"]
Facebook ehdottaa molemmille kaveriksi, jos kumpi tahansa käy katsomassa toisen profiilia.
[/quote]
Miksei ole ehdottanut koskaan feikkiprofiiliani kaverikseni? Olen vieraillut sillä omassa profiilissani kymmeniä kertoja.
[/quote]
Niin ja feikille ehdottaa kyllä minua ja kaikkia, joita haen sillä.
Ehkä se on katsonut sun profiilia. Mutta mitä sitten? Siis jos sulla on avoin profiili, niin sitä voi varmaan katsella. Ihan normaalia uteliaisuutta. Sehän on fb:n idea.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:17"]
Ehkä se on katsonut sun profiilia. Mutta mitä sitten? Siis jos sulla on avoin profiili, niin sitä voi varmaan katsella. Ihan normaalia uteliaisuutta. Sehän on fb:n idea.
[/quote]
Niin juuri, vaan av-mammat väittävät, ettei facebook toimi niin. Kun eihän heidän stalkkauksensa voi näkyä. On sinne tullut muitakin tuttuja yhtäkkiä, sellaisia joilta sitten tulee kaveripyyntö kun ovat uusia facessa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:17"]
[/quote]
Niin juuri, vaan av-mammat väittävät, ettei facebook toimi niin. Kun eihän heidän stalkkauksensa voi näkyä. On sinne tullut muitakin tuttuja yhtäkkiä, sellaisia joilta sitten tulee kaveripyyntö kun ovat uusia facessa.
[/quote]
Jos toimii siten, niin se on satunnaista eikä "normaalia" toimintaa. Mulle ei ole kertaakaan itselle tullut ehdotuksia profiilia katsoneilta, en sanoisi sen olevan sääntö facebookissa vaikka toki ajoittain sivusto voi niin toimia.
Siis ne ehdotukset ei tule kaveripyyntöinä vaan fb heittää niitä automaattisesti. Eli fb ehdottaa. Ja on tosiaan ihan tavallista katsoa muiden profiileja. Onko siinä jonkun mielestä jotain väärin?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:24"]
Siis ne ehdotukset ei tule kaveripyyntöinä vaan fb heittää niitä automaattisesti. Eli fb ehdottaa. Ja on tosiaan ihan tavallista katsoa muiden profiileja. Onko siinä jonkun mielestä jotain väärin?
[/quote]
Niin, en väittänytkään että tulee kaveripyyntöjä, vaan osa on lähettänyt myöhemmin kaveripyynnön. Ei ole mitään väärin, mutta av:lla on kivenkovaan väitetty, että profiilia katsoneita ei näy kaveriehdotuksissa. Kyllä näkyy, se on myös yksi tapa ehdottaa kavereita monen muun joukossa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:27"]
[/quote]
Niin, en väittänytkään että tulee kaveripyyntöjä, vaan osa on lähettänyt myöhemmin kaveripyynnön. Ei ole mitään väärin, mutta av:lla on kivenkovaan väitetty, että profiilia katsoneita ei näy kaveriehdotuksissa. Kyllä näkyy, se on myös yksi tapa ehdottaa kavereita monen muun joukossa.
[/quote]
Ei millään pahalla, mutta se että noin kävi kerran ei tee sitä todeksi. Ei sulla ole mitään todisteita tästä kuten ei muillakaan asiasta väittävillä :)
Arvailla aina voi.
Fb toimii niin, että se heittää käveriehdotuksia sillä perusteella että käyt katsomassa jonkun profiilia useamman kerran. Ehdotus tulee myös siitä, että teillä on yhteisiä kavereita. Fb käyttää tietoja näin ja monella muulla tavalla. Jos siis stalkkailet jotain henkilöä, siitä voi jäädä "kiinni" kaveriehdotuksena. Tilanne ei ole niin ilmiselvä, jos teillä on yhteisiä kavereita, sillä silloin voi olla että ehdotus tulee sen vuoksi. Mutta siis sillä tavalla stalkkailu paljastuu. Tämä nyt vaan on näin ja jos rajoittaa teidän stalkkailua, niin ei voi mitään.
Ap, älä luule liikoja itsestäsi :D
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:37"]
Fb toimii niin, että se heittää käveriehdotuksia sillä perusteella että käyt katsomassa jonkun profiilia useamman kerran. Ehdotus tulee myös siitä, että teillä on yhteisiä kavereita. Fb käyttää tietoja näin ja monella muulla tavalla. Jos siis stalkkailet jotain henkilöä, siitä voi jäädä "kiinni" kaveriehdotuksena. Tilanne ei ole niin ilmiselvä, jos teillä on yhteisiä kavereita, sillä silloin voi olla että ehdotus tulee sen vuoksi. Mutta siis sillä tavalla stalkkailu paljastuu. Tämä nyt vaan on näin ja jos rajoittaa teidän stalkkailua, niin ei voi mitään.
[/quote]
Todisteet asialle?
Av-mammat ei kässää, että pari poikkeustapausta ei tee toimintaa todeksi.
Onko se nainen vai mies? Jos nainen, niin se käy katsomassa sun profiilia että tietää kenen miehen vaimon selän takana vehtaa.
On mulle tullut useitakin sellaisia, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta tiedän keitä he ovat. Ette te kai edes kaikkia näe? Itselläni on vain vähän kavereita, koska en juurikaan lähettele kaveripyyntöjä enkä hyväksy itsekään ketään vanhoja koulukavereita, joiden kanssa en ole tekemisissä. Vähäisestä kaverimäärästä huolimatta ehdotuksissa on satoja tyyppejä, joista osalla ei ole kaverilista piilotettu eikä yhteisiä kavereita, mutta tiedän, keitä he ovat. ap. Vähäinen kaverimäärä myös luultavasti vaikuttaa siihen, että nuo ehdotukset henkilöistä, joita saatan tuntea, tulevat etusivulle ensimmäisten joukkoon ja luultavasti ovat profiiliani katsomassa käyneitä.
[/quote]
Mun mielestä siinä on kaikki mahdollinen väärin, jos kuusikymppiset miehet runkkaa alaikäisten teinityttöjen perseille.
Ei kyllä ehdota, kokeiltu on.