Mies haluaa pestä vain omat pyykkinsä
Perheeseemme kuulu 2 aikuista ja lapsi.
Minä olen taloudessamme se joka hoitaa pyykin pesun, ja se on ihan ok.
Mainittakoon että olen perheessämme myös se joka laittaa ruoan 80% ajasta ja teen myös miestä enemmän palkkatyötä (hän on osa-aikainen ja minä kokoaikainen).
Olen itse sen tyylinen että turhan puljaamisen sijaan hoidan hommat alta pois.
Pesen pyykit kerran viikossa joka sunnuntai.
Mies sanoi että vaatteensa alkavat loppua kun pesen näin harvoin, joten onko ok jos hän pesee itse omansa. Sanoin siihen että voit toki ottaa pyykinpesun tehtäväksesi, mutta voitko samalla pyöräyttää täyden koneen ja pestä siis meidän muidenkin pyykit?
Hän sanoi että teidän (minun ja meidän lapsemme) pyykkiosuus on paljon isompi kuin hänen vaatteet joten olisi ärsyttävää pestä samassa erässä myös muiden.
Olen pöyristynyt... Ja ukko 45v ei ymmärrä miksi??!
Kommentit (22)
Miten oot tollasen vauvan kanssa yhdessä🤣 Tyyppi ei siis tee kotitöitä EIKÄ kokoaikaisia palkkatöitä, mitä se sitten tekee?
2 aikuisen taloudessa pesemme molemmat omamme.
Lopetat tyypin pyykkien pesemisen, kun hänkään ei kerta halua pestä kuin omiaan.
Onko mies jotenkin heikkolahjainen? Tai onko joku fyysinen sairaus joka selittää tuon laiskuuden?
Kerro sille ukolle että olet pessyt teidän kaikkien pyykit x vuotta. Joten jos nyt alkuun pesisi sitten kaikkien pyykit x/2 vuotta ennenkuin alkaa itkemään. Ja kerro että lapsi on ihan yhtälailla teidän molempien ja lapsen pyykit on ihan yhtälailla miehen vastuulla kuin sinun.
Huoh. Kuulostaa todella itsekkäältä mieheltä.
Miten kukaan nainen viitsii tollasen ukon kanssa olla? Mä en katsoisi hetkeäkään.
Oi voi. Kuulostaa hieman jotenkin henkisesti rajoittuneelta, sellaiselta insinöörimäiseltä "loogikolta". Voisin kuvitella, että kaverin mies sanoisi jotain tuollaista, persoonaltaan "umpikoodari". Sellainen tyyppi, ettei normaalia elämää varmaan pysty elämään, omassa kuplassaan keikkuu.
Sun täytyy ehkä selittää sille ukolle miten ne muut vaatteet pestään, niin voi ottaa nekin hoitaakseen. Mutta jos ei suostu, niin älä sitten sinäkään esim. kokkaa hänelle ja jätä aina joku huone hänelle imuroitavaksi, jne.
En tajua miten ihmiset voi elää tällaisten kummajaisten kanssa :O Samalla naurattaa ja kammoksuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetat tyypin pyykkien pesemisen, kun hänkään ei kerta halua pestä kuin omiaan.
Tätähän se mies just ehdotti :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin paljon alapeukkua??
Pidin tiukan keskustelun eilen miehelle jossa kerroin miltä tämä vaikuttaa ja miten älytöntä tämä on. Hän on juurikin tällainen tiedemies-tyyppi joka ei aina ymmärrä käytännön-tai tunne elämää teorian tasolta. Prosentuaalinen osuuslaskenta ei todellakaan sovellu perhearjen pyöritykseen kun on kyse myös yhteisistä (=lapsen) pyykeistä. Hänelle on myös välillä hankala huomata että hänen panos vähentää minun panosta = auttaa meitä kaikkia ja minunkin jaksamista.
Mietti yön yli, keskusteltiin aamulla ja sanoi että olen oikeassa.
Totesin huojentuneena että hyvä, koska tämä olisi oikeasti muodostunut isoksi ongelmaksi.
Meillä jokainen pesee omat pyykkinsä kerran viikossa.
Siitä ei kyllä eroon pitkään mennyt kun mies alkoi pestä vain omia pyykkejään eikä voinut nakata koneeseen enää mun vaatteita, puhumattakaan lakanoista tai pyyhkeistä. Ookoo, kämppis, jos niin tahdot...
Oli siinä toki muutakin toisen huomioonottamiseen liittyvää ongelmaa että ihan pyykkien takia ei tietystikään erottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon ekologisempaa, että kaikki pyykit kerätään ja pestään täysiä kokeellisia oikeanlaista pyykkiä aina samassa.
Meillä asuu kotona 4 nyt jo aikuista. Kuka kauttaaltaan koneen pyörimään kysyy rutiininomaisesti onko mulla "paitapyykkiä", "treenivaatteita" mitä ikinä lie, ja joku toinen päivä joku toinen jotain muuta. Myös kokkaus vuorotellaan eikä niin, että jokainen kokkaa oman yhden aikuisen annoksensa.
Siivouksissa joskus tulee vähän sanomista, mutta yleensä nekin pidemmän päälle jakautuu ok tai joku tekee sitten jotain muuta sen sijaan, esim pesee auton/tekee polttopuita tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon ekologisempaa, että kaikki pyykit kerätään ja pestään täysiä kokeellisia oikeanlaista pyykkiä aina samassa.
Meillä asuu kotona 4 nyt jo aikuista. Kuka kauttaaltaan koneen pyörimään kysyy rutiininomaisesti onko mulla "paitapyykkiä", "treenivaatteita" mitä ikinä lie, ja joku toinen päivä joku toinen jotain muuta. Myös kokkaus vuorotellaan eikä niin, että jokainen kokkaa oman yhden aikuisen annoksensa.
Siivouksissa joskus tulee vähän sanomista, mutta yleensä nekin pidemmän päälle jakautuu ok tai joku tekee sitten jotain muuta sen sijaan, esim pesee auton/tekee polttopuita tms.
Asutteko kommuunissa vai miksi 4 aikuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivouksissa joskus tulee vähän sanomista, mutta yleensä nekin pidemmän päälle jakautuu ok tai joku tekee sitten jotain muuta sen sijaan, esim pesee auton/tekee polttopuita tms.Asutteko kommuunissa vai miksi 4 aikuista?
Isä äiti ja etäopiskelijat 20v (tyttö) ja 23v (poika). Yliopistokaupungin vuokrakämpästä on turha maksaa edes sitä 20% omavastuuosuutta vuokrasta, jos omat vanhemmat (ilmeisesti) siedettävät.
+Riittävän kokoinen okt, jossa molemmilla yhä oma huone ja yksityisyys.
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei kyllä eroon pitkään mennyt kun mies alkoi pestä vain omia pyykkejään eikä voinut nakata koneeseen enää mun vaatteita, puhumattakaan lakanoista tai pyyhkeistä. Ookoo, kämppis, jos niin tahdot...
Oli siinä toki muutakin toisen huomioonottamiseen liittyvää ongelmaa että ihan pyykkien takia ei tietystikään erottu.
Hyvä että eroon pääsit
Tyhmä ukko.