Olen taksinkuljettaja, onko jotain kysyttävää
Olen 24 vuotias mies ja ajan viikot taksia. Olen ajanut 2 vuotta, joten kokemusta löytyy jonkun verran. Jos ala tai erilaiset tilanteet urani varrelta kiinnostaa, kysykää toki.
Kommentit (51)
Saako asiakas istua etupenkille vai onko suotavaa mennä istumaan suoraan taakse? Ite oon aina mennyt etupenkille mutta myöhemmin lukenut, ettei olisikaan suotavaa. :( Olen kohtelias parikymppinen nainen, rupattelun takia lähinnä kai siihen oon istahtanut.
Kyllä on suotavaa mennä etupenkille, ennen vanhaan asiakkaat menivät takapenkille koska se oli turvallisin paikka autossa.
Nyt pukkaa keikkaa. Jos joku täällä vielä vastailee, se on feikki. -AP
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 03:45"]Saako asiakas istua etupenkille vai onko suotavaa mennä istumaan suoraan taakse? Ite oon aina mennyt etupenkille mutta myöhemmin lukenut, ettei olisikaan suotavaa. :( Olen kohtelias parikymppinen nainen, rupattelun takia lähinnä kai siihen oon istahtanut.
[/quote]
Oikealla takana on etiketin mukainen istumapaikka Helsingissä, mutta ei se tarkoita, etteikö eteenkin saisi istua. Mukava, jutteleva asiakas on ihan ok edessä. Ikävin paikkavalinta on kuskin takana. Peili on yleensä käännetty niin, ettei sinne näe.
Maalla kuulemma kaikki istuvat edessä. En tiedä tästä.
Sinne meni se pelle, kun puhui itsensä pussiin eikä löytänyt enään mitään nokkelaa sanottavaa! Olen oikea aloittaja, voidaan jatkaa keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 03:52"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 03:45"]Saako asiakas istua etupenkille vai onko suotavaa mennä istumaan suoraan taakse? Ite oon aina mennyt etupenkille mutta myöhemmin lukenut, ettei olisikaan suotavaa. :( Olen kohtelias parikymppinen nainen, rupattelun takia lähinnä kai siihen oon istahtanut.
[/quote]
Oikealla takana on etiketin mukainen istumapaikka Helsingissä, mutta ei se tarkoita, etteikö eteenkin saisi istua. Mukava, jutteleva asiakas on ihan ok edessä. Ikävin paikkavalinta on kuskin takana. Peili on yleensä käännetty niin, ettei sinne näe.
[/quote]
Oikean puoleinen takapenkki on siksi etiketin mukainen istumapaikka, koska siihen on kuskilla nököhteys kokoajan ja rahastus onnistuu helposti siitä. Vasemman puoleinen istumapaikka on ikävin koska kuski ei näe siihen kokoajan matkan aikana ja siitä on helppo käydä kuskiin käsiksi
Itselleni on kerran käynyt niin, että asiakas istui alkumatkan vasemmalla puolella (takapenkillä) hivuttautui matkan aikana oikealle puolelle. Perille päästyämme en kerennyt tekemään mitään kun asiakas jo juoksi pimeään metsään maksamatta matkaansa. Ei oo helppoa torjua tuollaista
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 03:57"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 03:52"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 03:45"]Saako asiakas istua etupenkille vai onko suotavaa mennä istumaan suoraan taakse? Ite oon aina mennyt etupenkille mutta myöhemmin lukenut, ettei olisikaan suotavaa. :( Olen kohtelias parikymppinen nainen, rupattelun takia lähinnä kai siihen oon istahtanut.
[/quote]
[/quote]
Oikean puoleinen takapenkki on siksi etiketin mukainen istumapaikka, koska siihen on kuskilla nököhteys kokoajan ja rahastus onnistuu helposti siitä. Vasemman puoleinen istumapaikka on ikävin koska kuski ei näe siihen kokoajan matkan aikana ja siitä on helppo käydä kuskiin käsiksi
[/quote]
On siihen muitakin syitä... Jotkut asiakkaat ovat oikeasti epämiellyttäviä, voivat vaikka haista, parempi mahdollisimman kaukana kuskista. Eikä ole ihan tavatonta, että humalainen saa päähänsä tarttua auton hallintalaitteisiin. Takapenkiltä ei yletä.
Onko sulle sattunut mitään uhkaavia tilanteita? Ja sopisiko sun mielestä taksin ajaminen naiselle, noin turvallisuuden kannalta?
Jos taksi hakee asiakkaan päivystyksestä, tarkoituksena viedä kotiin, mutta asiakas ilmoittaakin sairaalan pihassa että kävelee, niin ilmoittaako taksi siitä ks.päivystykseen??
Kela kyytien määrä on julkista tietoa, että siitä vaan alat kertomaan.
Toinen kysymys joka todistaa sen että olet vain täys paska kuuluu seuraavasti: mitkä kupunumerot ovat invatakseja kantahämeen auetaksin alueella? Tähän on tasan yksi oikea vastaus koska ne opeteltiin jo taksikurssilla.