Kaivurin kaivuusylinterin sisäinen vuoto?
Täällä kun tahtoo liikkua kaikenlaista tietäjääkin aina välillä niin sanokaapas te kaivuri harrastajat/ ammattilaiset, että minkäsmoinen homma on saada kuntoon kaivurin kaivuusylinterissä oleva sisäinen vuoto?
Jotakin osviittaa homman suuruusluokasta?
Onko itte fiksattavissa vai tartteeko sitä alkaa viemään konetta ihan jollekki pajalle kopeloitavaks?
Niin ja mitenkä kyseisenlainen vika ilmenee yleensä kaivurin käytössä/ toiminnassa?
Ja juu "Vauva" palstahan tämä mutta av:llä nyt näitä tietäjiä liikkuu ihan kiitettävästi :)
Kommentit (10)
Vaihda männän tiivisteet, jos vuotaa pahasti häviää tehot.
Suuruusluokka riippuu monenko tonnin kone. Alle 20 tonniseen vaihtaa yksinkin.
Mistä tiiät, että vuoto on sylinterissä? Voi olla venttiilipöydässäkin..
Jos se on pienikin roska tai naarmu ohjauspuolen venttiileissä, niin helposti tekeytyy sylinterin sisäiseksi vuodoksi oireiltaan.
No, tuskin huomaa normaali kaivamisessa, ellei ole tarvis pitkään pitää kauhaa sentilleen samassa korkeudessa.
Kyseessä 16 tonnin vehje joka myyjän mukaan "on täydessä työkunnossa" mutta epäilee kuitenkin, että kaivuusylinterissä voi mahdollisesti olla sisäinen vuoto.
Olis nätti kone sopivasti tuossa ihan nurkan takana liikkeessä myytävänä ja hintakin on kohillaan kuhan ei tuon kyseisen vian fiksaaminen ottais ihan tuhottomasti aikaa ja/tai resursseja.
Hirveästi en myyjän kanssa vielä ehtinyt jutustamaan ja pitää asiaa tuon kanssa vielä tarkemmin puida mutta ajattelin näin etukäteen viisastuttaa itteeni asian suhteen sen verta kuin mahdollista.
Jos nyt vielä tehdään sellainen oletus, että vuoto olisikin venttiilipöydässä niin minkäsmoinen homma sitä olisi alkaa laittamaan?
Ja pakko vaan todeta, että ei taaskaan av pettäny :D
//ap
Jos on urat pelkästään karassa, niin niitä voi vaihtaa, mutta jos lohkon kanavissa, niin sitten menee vaikeaksi korjata, voi olla tietysti sellaisia irtolohkoja, jolloin ei koko pöytää tartte uusia. Merkkihuollosta jos kysyt niin varmasti maksaa.
Ihan ku yks ihminen kirjottelis ittensä kanssa :D :D
Selvitä tarkkaan, mitä menee uusiksi. Saatko selvitettyä edellistä omistajaa? Sylinteri kokonaan on kallis jos vanha kone ja koitettu jo korjata eikä uudetkaan tiivisteet pidä. Samoin jos ei voi vaihtaa yksittäistä venttiiliä.
Kokeilemalla selviää haittaako vuoto töissä. Pieni vuoto ja vähän kaivamista jossa se ei haittaa niin saat hyvän koneen halvalla.