Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Siirtäkää lapset omaan huoneeseen niin teilläkin rauhoittuu yöt"

Vierailija
23.05.2015 |

Ollaan nukuttu kaikki samassa huoneessa, minä, mieheni ja lapsemme. Poika 4v. ja tyttö 2v.
Molemmat olleet pienestä asti huonoja nukkumaan, omaan sänkyyn nukuttuaminen ei ole onnistunut vaika yrittäisi mitä tahansa, liikkuvissa vaunuissakaan ei olla nukuttu, kantoliinassa sitten mieluummin.
Kaikkien mielestä olisi vain ollut pakko opettaa olemaan yksin, huudattamalla jos ei muuta. Itse olin eri mieltä.
Lapsilla oli omat sängyt huoneessamme, jos yöllä heräsivät saivat tulla meidän sänkyyn.
Ongelmana se että heräilevät aika paljon yön aikana, varsinkin nuorempi... vaikka nukkuisikin jo vierelläni.
Ratkaisu kaikkien mielestä: Oma huone, lapi herää koska ei saa rauhaa yöllä.
Kaikki lapset nukkuvat paremmin kun saavat nukkua omassa sängyssä.
Päätimme kokeilla....

Nyt pari kuukautta sitten saivat sitten kuitenkin muuttaa omaan huoneeseen, ja voi jumaliste... Nyt en sitten nuku lähes ollenkaan. Molemmat heräilevät ihan yhtä paljon kuin ennekin ja erona on nyt vain se että sen sijaan että vain sanoisin "schschsch" ja silittäisin ja jatkettaisiin unia, minun pitää nousta ja mennä toiseen huoneeseen lohduttamaan.
Sitten taas sänkyyn, ja heten päästä toinen herää, ja eiku noustaan, ja sitten omaan sänkyyn... jne.
Tekis kyl mieli siirtää heidän sängyt takaisin meidän makkariin.
Haluan nukkua. (Tämän kahden kuukauden aikana olen kerran nukkunut yhden 4 tunnin pätkän. Muuten herän n. kerran tunnissa, ja kestää ennen kuin saan taas unta. Mieheni ei reagoi mihinkään yöllä.)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä takaisin. Vain sinä itse tunnet lapsesi ja heidän nukkumistapansa. Tärkeintä on että kaikki saavat nukuttua.

Vierailija
2/7 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Erona se, että olemme lasun asiakkaita ja jos lapsia ei siirretä omaan huoneeseen, sijoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa vain harvat lapset haluavat omasta tahdosta nukkua omassa huoneessaan ja sängyssään. Kyllä se on enemmän vanhempien tahto, kuin lasten. Ja viimeistään teininä lapset ottavat ohjakset omiin käsiinsä ja tuovat sänkyihinsä poika tai tyttöystävänsä ja nauttivat toisen lämmöstä. Miksiköhän?

Ja etkö sinäkin nuku paremmin ja rauhallisimmin, kun oma rakas on vierässä ja tunnet hänen lämmön ja hengityksen. Ei kai se lapsikaan ole sen kummenpi kuin aikuinen, sillä luulen vain harvan nauttivat yksin nukkumisesta, onhan ihminen laumasielu.

Vierailija
4/7 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin huomasin, että kun meidän lapset saivat läheisyyttä öisin, olivat päivällä "mukavampia" eivätkä roikkuneet meissä koko ajan.

Ja muiden mielipiteillä ei ole mitään virkaa. Itse tiedätte parhaiten.

Mua niin ärsytti kun neuvolassakin aina kyseltiin nukkumispaikoista ja sanottiin, että on epähygienistä nukkua samassa sängyssä ym. Anteeks mitä?!???

Vierailija
5/7 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä ihan vietävästi että kuuntelin muita... Mieheni tosin on tyytyväinen, koska nuoremmalla on sellainen ihana tapa etä potkii miestäni unissaan. En ymmärrä miten se jalka aina vaan osuu mieheeni... No okei, on hän pari kertaa osunut minuunkin =D Eihän se ole tietysti muavaa, joten en usko että mieheni suostuu siihen että lapset on taas meidän huoneessa, ja meidän sängyssä. Välillä olen jäänyt nukumaan tytön sänkyyn yölä, kun en vain jaksa rampata edestakaisin... Sitten tekee vaan vähän tiukkaa aamuisin, kun esikoinen herää ja haluaa mukaan sänkyyn halaamaan =D
Onneksi lapset ovat pieniä... Jotenkuten mhdutaan vielä 90cm sänkyyn kaikki kolme =D

(JA jos joku haluaa sanoa tähän jotain että tottakai mies nukkuu yöt koska varmaan käy töissä, niin ei, ei käy töissä, on kotona lasten kanssa.)

Vierailija
6/7 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, lapset takaisin teidän makkariin. Kokeilitte, ei onnistunut, koitatte myöhemmin uudelleen. Keskittykää toisten neuvojen sijaan kuuntelemaan itseänne ja perhettänne, mikä juuri teille on parhaaksi ja toimikaa sen mukaan :) Sitten kun olette saaneet jonkin aikaa hyvin nukutuksi ja tuntuu, että oikeasti jaksatte viedä homman loppuun asti, niin voitte alkaa totuttaa sinne omaan huoneeseen.

Vierailija
7/7 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi nukkuu minun vieressä (1v), mies vierashuoneen vuodesohvalla, koska emme kaikki mahdu samaan sänkyyn. Tämä järjestely toimii meillä, emmekä varmaan vähään aikaan edes yritä lasta omaan sänkyyn llaittaa.