Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut CG:ssä epäonnistuneet kiharapäät pidätte hiuksianne?

Vierailija
22.01.2022 |

Minulla on 2C/3A-kiharat, jotka ovat kauniit ilmakuivatettuina mutta hajoavat hyvin helposti ja aina ennen pitkää valtavaksi pörröksi. Jokainen luonnonkiharainen tietää tämän tyylin: kun pienenä harjasi hiuksensa, kuuli heti äidiltä tai mummoilta kehotuksen harjata hiuksensa.

Olen kokeillut curly girl -menetelmää monen vuoden aikana surkein tuloksin. Viimeksi tänään, uudella kiharavoiteella. Mikään yhdistelmä CG:n temppuja ei toimi. Mikään yksittäinen tuote ei toimi. Tämänpäiväisen kokeilun seurauksena hiukseni ovat valtavana karkean tahmeana voikukkahattarana.

Miten te muut CG:ssä epäonnistuneet pidätte hiuksianne? Onko koko elämä elettävä nutturapäänä? :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänpä uudelleen, jos näin sunnuntaiaamuna olisi enemmän pörröhiuksisia palstalla.

Vierailija
2/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimineet curly girl -menetelmät mulla. Meni vain päänahka huonoon kuntoon.

Aina kun pesen hiukseni saan päähäni tukan, joka näyttää siltä, että on otettu huono permis. Sellaista pientä kiharaa. Laitan suosiolla pontskan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisiko sama mikä taipuisille, että vetää märkänä hainhampaalla taakse ja antaa olla kunnes on kuiva. 

Vierailija
4/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole kuin laineet luonnostaan. Curly girlillä tulee korkkiruuvit, mutta en halua sellaisia.. En ole ihminen, joka jaksaisi päivästä toiseen tehdä hiuksilleen paljoakaan.. Ilmakuivaan, en käytä froteepyyhettä ja laitan joka pesussa kosteuttavan naamion hiuksiin. Hiukset ovat tarpeeksi hyvät näin. Tavallaan pidän nykyään kasarihenkisestä leijonanharjasta.

Vastauksesta ei taida olla apua, mutta oli ihan pakko kirjoittaa jotain, kun aloitus oli niin hauska. Aikuisenakin on kehotettu menemään vielä harjaamaan hiukset kun on hetki sitten sen tehnyt.

Vierailija
5/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnarille vaan!

Vierailija
6/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole kuin laineet luonnostaan. Curly girlillä tulee korkkiruuvit, mutta en halua sellaisia.. En ole ihminen, joka jaksaisi päivästä toiseen tehdä hiuksilleen paljoakaan.. Ilmakuivaan, en käytä froteepyyhettä ja laitan joka pesussa kosteuttavan naamion hiuksiin. Hiukset ovat tarpeeksi hyvät näin. Tavallaan pidän nykyään kasarihenkisestä leijonanharjasta.

Vastauksesta ei taida olla apua, mutta oli ihan pakko kirjoittaa jotain, kun aloitus oli niin hauska. Aikuisenakin on kehotettu menemään vielä harjaamaan hiukset kun on hetki sitten sen tehnyt.

Minäkin pidän leijonanharjasta, mutta oma mallini on epämääräinen pörhö, josta pistää esiin itsepäisiä korkkiruuveja; nätisti laineille näitä ei saa. Tykkään meikata, mutta hiusten laittaminen on minulle jotenkin vierasta ja liian "tyttömäistä". Haluaisin sellaiset hiukset kuin keskieurooppalaisella kollegallani on: ämpärin kokoinen kiharapilvi, jonka voi vaikka lyödä ovenkarmiin, ja aina se ponnahtaa takaisin muotoonsa.

Ehkä pitäisi vain hyväksyä tämä status quo ja tottua esiintymään sen näköisenä kuin olisi aamulla laittautunut huolellisesti, mutta joutunut heti ulko-ovella käsirysyyn. En kauheasti (enää) välitä siitä, mitä muut ajattelevat, mutta se harmittaa, mitä muut sanovat. Siis ne harvat, jotka ovat uskaltaneet. Siitä tulee paha mieli.

Ap

Vierailija
7/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko hiustenkuivaajasta apua? Minulla se ainakin vähentää hiusten pörröisyyttä ja karheutta.

Vierailija
8/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut minullakaan.

Metodilla sain aikaan omituiset toispuoleiset kiharat. Toinen puoli oli ihan nättiä kunnollista kiharaa ja toinen puoli epämääräistä sinne tänne taipuilevaa lainetta. Auki harjatessa hius meni ap:n kuvailemaksi hattaraksi.

Hiuslaatu minulla on ohut, mutta hiusta on todella paljon. Hiukset kihartuu parhaiten kun annan vaan kuivua tekemättä niille mitään mutta ei ne sellaisenaankaan näytä hyvältä, auki harjatessa taas ovat yhtä epämääräistä hattaraa.

Päädyin takaisin suoristamaan ja kihartamaan lämmöllä. Ne on ainoat keinot jolla saan hiukset pysymään siisteinä.

Vierailija
9/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn läpi koko tukan laineraudalla. Jotain tresemmen ainetta suihktan ensin. Sitten joka osioon elastinen lakkaa.

Muutaman päivän pysyy hyvänä. 2krt viikko pesen hiukset ja sit laitan noin.

Tietty jos joutuu sateeseen niin sit on taas piru irti.

Vierailija
10/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei myöskään CG toiminut. Oma kiharani on laiskaa ja ei jaksa kihartua kunnolla tai sitten hillitöntä "pintapörröä". Tästä syystä jouduin suoristamaan jatkuvasti, jotta saisin pinnan näyttämään sileältä. Kiharille hiuksille tarkoitetut muotoilutuotteet toimivat joskus, joskus vaan lähmäsivät. Viime kesänä löysin lopulta omille karvoilleni hyvän kiharasarjan, jolla saan kauniit ilmavat kiharat ilman, että ne olisivat täynnä aineita ja pintapörrön taltutettua. Päänahkakin on tykännyt. Ei ole halvin, eikä varmaan toimi kaikilla, mutta itselleni Kerastasen Curl Manifesto oli pelastus. Ostin ensin vain shampoon, hoitoaineen ja jätettävän ja itseasiassa luulin, että tuo jätettävä on muotoilutuote, koska sain jo sillä nätit kiharat. Myöhemmin olen kokeillut myös muotoiluvoidetta ja suihkutettavaa viimeistelytuotetta, joka on ihan huippu. 

Vierailija
11/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko hiustenkuivaajasta apua? Minulla se ainakin vähentää hiusten pörröisyyttä ja karheutta.

Miksi alapeukkuja?

Vierailija
12/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminut minullakaan.

Metodilla sain aikaan omituiset toispuoleiset kiharat. Toinen puoli oli ihan nättiä kunnollista kiharaa ja toinen puoli epämääräistä sinne tänne taipuilevaa lainetta. Auki harjatessa hius meni ap:n kuvailemaksi hattaraksi.

Hiuslaatu minulla on ohut, mutta hiusta on todella paljon. Hiukset kihartuu parhaiten kun annan vaan kuivua tekemättä niille mitään mutta ei ne sellaisenaankaan näytä hyvältä, auki harjatessa taas ovat yhtä epämääräistä hattaraa.

Päädyin takaisin suoristamaan ja kihartamaan lämmöllä. Ne on ainoat keinot jolla saan hiukset pysymään siisteinä.

Juuri tuo toispuoleisuus on ongelma. Ja se, että koskaan ei tiedä, millainen hiuspäivä on edessä. Eilisen kiharavoidekokeilun ja yöllä pitämäni "ananaksen" tuloksena minulla on tänään second day hair vailla vertaa: koko hiusmassa asettui toiselle puolelle päätäni, missä se sojottaa kartiona vaakasuoraan kuin ei olisi koskaan kuullutkaan painovoimasta. Takaisin hiustenpesulle, ja sitten taas menee puoli päivää kuivatellessa.

Ap

Vierailija
13/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säännöllisesti kokeillut hiustenkuivaajaa ja ilmavirran hajottajaa. Kokeilu johtaa poikkeuksetta nutturan tekoon.

Ap

Vierailija
14/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mulla on sellainen 2B-kihara, välillä latteammat 2A-laineet, riippuu miten kuivuvat.

Silloin kun ovat kiharammat, koitan olla harjaamatta ettei tule pörröistä ja sitten asettelen niitä hiuksia. Saatan ottaa vähän lakkaa tai vaikka jotain hiusöljyä ja koittaa ihan pinnallisesti hiukan silotella, ettei tulisi niitä pörröjä heti kun poistuu ulos.

Jos taas on laineet, ei ole melkein mitään väliä mitä tekee, ne todennäköisesti näyttää kohta pörröisiltä. Laineet melkein täytyy kammata läpi, koska toisin kuin kiharammat, muuten ne näyttävät siltä että on vain noussut hiuksia harjaamatta, ne eivät näytä niin suunnitelluilta.

Ja siitä tulikin mieleen, hitsi että inhoan tuota "harjaa hiuksesi" -kommenttia, jonka itse saan kuulla eräältä sukulaiselta jolla on lyhyet, mutta ennen kaikkea suorat hiukset. Olen harjannut juu, mutta se vain korostaa tätä pörröisyyttä! Helppo sanoa kun itsellä on sileät hiukset.

Vierailija
15/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itselläni ei myöskään CG toiminut. Oma kiharani on laiskaa ja ei jaksa kihartua kunnolla tai sitten hillitöntä "pintapörröä". Tästä syystä jouduin suoristamaan jatkuvasti, jotta saisin pinnan näyttämään sileältä. Kiharille hiuksille tarkoitetut muotoilutuotteet toimivat joskus, joskus vaan lähmäsivät. Viime kesänä löysin lopulta omille karvoilleni hyvän kiharasarjan, jolla saan kauniit ilmavat kiharat ilman, että ne olisivat täynnä aineita ja pintapörrön taltutettua. Päänahkakin on tykännyt. Ei ole halvin, eikä varmaan toimi kaikilla, mutta itselleni Kerastasen Curl Manifesto oli pelastus. Ostin ensin vain shampoon, hoitoaineen ja jätettävän ja itseasiassa luulin, että tuo jätettävä on muotoilutuote, koska sain jo sillä nätit kiharat. Myöhemmin olen kokeillut myös muotoiluvoidetta ja suihkutettavaa viimeistelytuotetta, joka on ihan huippu. 

Käytätkö diffuuseria kiharoihisi? Itsellä 2C laineet ja mietin toimiiko tuo sarja. Tykkään kyllä Kerastasesta. Olen monia vuosia pitänyt hiuksia suorana. Kokeilin CG Metodia mutta ei toiminut. Kampaajat aina ihmettelevät kuin kiharalta hiukset märkinä näyttää.

Vierailija
16/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

Varmaankin sen vuoksi, että peukuttajille koneellinen kuivaaminen ei toimi.

Minun hiuksilleni kuivaaja on hajottaja eli vihollinen. Olen kokeillut myös CG:n menetelmää, jossa hiustenkuivaajaa käytetään geelin sisälle kuorrutettuihin hiuksiin, mutta juuri minulle sekään ei toimi. Jotkut kyllä saavat hienoja tuloksia.

Ap

Vierailija
17/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin itse myös metodia, mutta hiukset tuntuivat lähes aina ikävän karheilta ja takkuisilta. Muutaman kerran sain geelillä ihan onnistuneen näköiset kiharat, mutta tuntuma oli silti kuivankarhea vaikka se geelipinta oli puristeltu kuinka hyvin rikki. Käytän nykyään surutta silikonittomia ja sulfaatillisia tuotteita, niin pesu- kuin muotoilutuotteiden osalta ja muotoilen hiuksia myös lämpölaitteilla.

Nukun useinmiten hiukset ranskalaisella (tai hollantilaisella) letillä, ainakin omat hiukset takkuuntuvat näin paljon vähemmän kuin kiharametodin "ananaksella". Olen myös tehnyt jonkin verran vanhanaikaisia pinnikiharoita, jotka oikeasti vaativat sen aukiharjaamisen.

Vierailija
18/18 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminut minullakaan.

Juuri tuo toispuoleisuus on ongelma. Ja se, että koskaan ei tiedä, millainen hiuspäivä on edessä. Eilisen kiharavoidekokeilun ja yöllä pitämäni "ananaksen" tuloksena minulla on tänään second day hair vailla vertaa: koko hiusmassa asettui toiselle puolelle päätäni, missä se sojottaa kartiona vaakasuoraan kuin ei olisi koskaan kuullutkaan painovoimasta. Takaisin hiustenpesulle, ja sitten taas menee puoli päivää kuivatellessa.

Ap

Tämä.

Metodi on yllättävän työläs ja siihen nähden huonoja hiuspäiviä enemmän kun hyviä. Tuohon just minäkin kyllästyin, ikinä ei tiennyt mikä lopputulos on ja aamuisin ei ole loputtomasti aikaa asetella hiuksia että kehtaa lähteä ovesta ulos.

Lohduttavaa kuulla että muillakin samoja ongelmia.