Onko syrjintää, jos laitan jo työpaikkailmoitukseen, että ei tatuointeja?
Ei tulisi turhaa reissua haastatteluun, kun tulisi jo tuossa vaiheessa selväksi, että tatuoituja ei palkata?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on CV:ssä maininta: ei tatuointeja.
Sopii hyvin sellaiseen CV:hen, jossa ei ole mitään painavampaa sanottavaa
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit laskevat myyntiä. En käy paikoissa jossa myyjä näyttää ilmestyskirjan pedolta.
Mä näytän ilmestyskirjan pedolta, mutta mitä tekemistä sillä on tatskojen kanssa? Ei ole yhtään tatskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoitu tyyppi on ällöttävä luuseri. Täysi nolla mun silmissä!
Ei kalahtanut kalikka, koska mulla ei ole tatskoja, mutta noin friikki tyyppi kuin sinä (eli tyyppi joka arvottaa ihmisen tatuointien perusteella), ei kyllä ole millään tasolla pätevä rekryssä.
Noh, tatuoinnitpa pystyy useimmiten peittämään varta vasten tarkoitukseen kehitetyllä meikkivoiteella joka kestää vettä ja hikoiluakin. Niitä ei silloin oikeasti pysty erottamaan. :)
Ja monella tatuoinnit ovat vaatteiden alla piilossa, aiotko riisuttaa haastateltavat ilkosilleen vai miten aiot varmistaa että tatuointeja ei todella ole?
Kaltaisellesi valehtelisin kirkkain silmin ettei kuvia ole. :))) Vaikka oikeasti on selkä täynnä.
Toki voi olla että kosolti hyviä työntekijöitä jättää kokonaan hakematta paikkaa, koska tuollainen asenne henkii arvomaailmaa joka tuoksahtaa tunkkaiselta 50-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on CV:ssä maininta: ei tatuointeja.
Kuulostaa kyllä todella oudolta mainita tuommoinen. Ehkä jos on hakemassa jotain lentoemännän paikkaa niin voisin vielä jotenkuten ymmärtää, mutta muuten on aivan turha tieto.
Ap on kunnon kalkkis ja tänä päivänä aika hupsu vaatimus tuo. Hah!!
Vierailija kirjoitti:
Noh, tatuoinnitpa pystyy useimmiten peittämään varta vasten tarkoitukseen kehitetyllä meikkivoiteella joka kestää vettä ja hikoiluakin. Niitä ei silloin oikeasti pysty erottamaan. :)
Ja monella tatuoinnit ovat vaatteiden alla piilossa, aiotko riisuttaa haastateltavat ilkosilleen vai miten aiot varmistaa että tatuointeja ei todella ole?
Kaltaisellesi valehtelisin kirkkain silmin ettei kuvia ole. :))) Vaikka oikeasti on selkä täynnä.
Toki voi olla että kosolti hyviä työntekijöitä jättää kokonaan hakematta paikkaa, koska tuollainen asenne henkii arvomaailmaa joka tuoksahtaa tunkkaiselta 50-luvulta.
Itse en (täysin tatuoimattomana) edes viitsisi hakea noin ahdasmieliseen paikkaan. Tuolla keinolla voi pikemminkin menettää paljon lahjakkaita työntekijöitä.
Yleensä tatuoituja syrjivät ovat syrjiviä myös vähemmistöjä kohtaan. Ja lisäksi rasistisia.
Enpä haluaisi sellaiseen työpaikkaan jossa pomo pelkää erilaisuutta ja uskoo vain tietyn näköisten ihmisten olevan hyvin työntekijöitä.
No joo, meidän osaston ylilääkäri on todella tatuoitu. Todellista valkoroskaa siis. Vieläpä sellaisia rumanvärisiä vihertäviä old school söhryjä. Alallaan arvostettu henkilö, joka vie koko ajan eteenpäin tiettyä hoitomuotoa ja sen kehittämistä.
Mikä ihme niissä tatuoinneissa ahdistaa? Nehän ovat vain väriä iholla. Ja se värikin on jonkun muun ihossa. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
No joo, meidän osaston ylilääkäri on todella tatuoitu. Todellista valkoroskaa siis. Vieläpä sellaisia rumanvärisiä vihertäviä old school söhryjä. Alallaan arvostettu henkilö, joka vie koko ajan eteenpäin tiettyä hoitomuotoa ja sen kehittämistä.
Mikä ihme niissä tatuoinneissa ahdistaa? Nehän ovat vain väriä iholla. Ja se värikin on jonkun muun ihossa. Mitä sitten?
Eikö täällä enää saa ahdistua edes toisten tatuloinneista? Onko sekin jo kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä enää saa ahdistua edes toisten tatuloinneista? Onko sekin jo kielletty?
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä alkoi viimeistään ahdistaa jos ei saa edes ahdistaa!
Nyt alkoi kiinnostamaan että miten ne tatuoinnit vaikuttaa työntekoon?
Entä jos työtä hakee tatuoimaton, mutta työhön sopimaton? Toinen vaihtoehto on tatuoitu, ja täydellisesti sopiva, valitsetko silti ensimmäisen?
Unohdit muuten mainita lävistykset, myös korvakorut lasketaan lävistyksiksi.
Olen itse välinehuoltajana sairaalassa ja meillä on EHDOTON EI -> lävistykset nenässä, huulessa, kielessä[/quote]
Nenän ja huulen ymmärrän, mutta miten kieli tuohon liittyy?
Tarkoitus ei ole kettuilla, ihan uteliaisuuttani kysyn.
Minusta ei ole. Itse laitoin ilmoitukseen "Ei hinteille".
Vierailija kirjoitti:
Saat laittaa!
Tietyissä ammateissa, työpaikoissa pitää olla asiallisesti pukeutunut ym.Olen itse välinehuoltajana sairaalassa ja meillä on EHDOTON EI -> lävistykset nenässä, huulessa, kielessä
Kulmalävistykset siis käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat laittaa!
Tietyissä ammateissa, työpaikoissa pitää olla asiallisesti pukeutunut ym.Olen itse välinehuoltajana sairaalassa ja meillä on EHDOTON EI -> lävistykset nenässä, huulessa, kielessä
Kulmalävistykset siis käy.
Ja alapääkilluttimet.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kunnon kalkkis ja tänä päivänä aika hupsu vaatimus tuo. Hah!!
Jep. Täytyy olla todella kalkkis. edes mun vaarit 1910 ja 1918 ei pelänneet tatuointeja. Yksi tyyppi pelkäs. No se alkoholisti kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoidusta ihmisestä tulee aina mielikuva ihmisestä, jota on lapsena kielletty piirtämästä. Vähän yksinkertaista väkeä ovat.
Yleensä ne tatuoinnit tekee joku muu kuin se tatuoinnin haluava.
Jos on lapsena kielletty piirtämästä niin uskoisin että aikuisena nää piirtäisi itse eikä maksaisi muiden piirtämisestä.
Mulle on ainakin ihan yksi ja sama kuinka paljon myyjällä on tatuointeja kunhan myyjä on ystävällinen ja asiantunteva.