Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 20-vuotias nainen vai tyttö?

Vierailija
23.05.2015 |

Jos tyttö, missä vaiheessa muuttuu naiseksi?
Tuli mieleen kun jotain blogeja luin ja näillä useilla kirjoittajilla on kuvauskohdassa esim. "21-vuotias tyttö Helsingistä".. Eivätkös he ole jo naisia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori, jolloin on mahdollista olla nuori nainen tai tyttö. Aikuinen alkaa olemaan sitten lähempänä 25 ikävuotta.  

Vierailija
2/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöksi miellän. 

Minusta naiseksi muuttuu sitten kun naama on enemmän norsunvitulla kuin hymyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:20"]Tytöksi miellän. 

Minusta naiseksi muuttuu sitten kun naama on enemmän norsunvitulla kuin hymyssä. 
[/quote]

Mutta mun naama oli enemmän norsunvitulla jo kun olin about 6v ja siitä lähtien
n21

Vierailija
4/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias on nuori NAINEN. Tyttö-sanan käyttö särähtää korvaan, toki voi olla tyttömäinen nainen, mutta se onkin eri asia.

Vierailija
5/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:20"]Tytöksi miellän.  Minusta naiseksi muuttuu sitten kun naama on enemmän norsunvitulla kuin hymyssä.  [/quote] Mutta mun naama oli enemmän norsunvitulla jo kun olin about 6v ja siitä lähtien n21

[/quote]

Olet ollut vanha limainen akka jo pienenä :D

Vierailija
6/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"20-vuotias tyttö" kuulostaa kyllä jo kornilta. 

Vierailija
7/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuossa iässä tytötellään vielä. Itse olen 37-vuotias mies ja tädit joskus pojittelevat minua vielä, joten ei kai se niin tarkkaa ole 20-vuotiailla.

Vierailija
8/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin tyttö. t. 20 v

Vierailija
9/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontekstisidonnaista. Kuten nro 7 sanoi, kuulostaahan 20-vuotias tyttö ihan kornilta. 

Tosiasiallisesti tytöttelen kuitenkin itseäni ja kavereitani jatkuvasti.

n21

Vierailija
10/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tämä siis häiritsee nyt vanhoja naisia. 

Jos 21v ihmisnaaras mieltää itsensä tytöksi, niin mikä ongelma tässä on? En keksi muuta kuin sen, että keski-ikäinen ihmisnaaras itse ei enää mene tytön kategoriaan.

Vierailija
11/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:43"]

Jos 21v ihmisnaaras mieltää itsensä tytöksi, niin mikä ongelma tässä on? En keksi muuta kuin sen, että keski-ikäinen ihmisnaaras itse ei enää mene tytön kategoriaan.

[/quote]

http://www.quickmeme.com/img/58/58e671b5dd897886faf88b21149024e6543106df9d5b9984aa6cc9f328e169a2.jpg

Vierailija
12/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuu itseään tytöksi yli 20-vuotiaana, tulee minulle kyseisestä henkilöstä mieleen, ettei hän kykene kunnolla olemaan vastuussa omasta elämästään ja muut ihmiset voivat hyväksi käyttää tätä pikku "tyttöä" koska se on vielä niin lapsellinen ja sinisilmäinen höperö. Itse mielin itseni 20-vuotiaana ihan vaan jo reippaasti naiseksi ja olin vakaasti vastuussa kaikista elämäni osa-alueista.

Vierailija
13/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:43"]

[/quote]

Pakko kommentoida, että ainakin mun käsityksen mukaan nimenomaan se tytöttely vielä päälle parikymppisenä ärsyttää. Itse olen nyt 22 ja vieläkin tytötellään, mikä tuntuu melko alentavalta ja raivostuttavalta.

Vierailija
14/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:53"]

Jos kutsuu itseään tytöksi yli 20-vuotiaana, tulee minulle kyseisestä henkilöstä mieleen, ettei hän kykene kunnolla olemaan vastuussa omasta elämästään ja muut ihmiset voivat hyväksi käyttää tätä pikku "tyttöä" koska se on vielä niin lapsellinen ja sinisilmäinen höperö. Itse mielin itseni 20-vuotiaana ihan vaan jo reippaasti naiseksi ja olin vakaasti vastuussa kaikista elämäni osa-alueista.

[/quote]

Hohoho, 

en pääse naisten pään sisään, mutta itse en mitenkään osannut pitää itseäni miehenä vielä parikymppisenä. Ja olin vastuussa kaikista elämäni osa-alueista. Itseasiassa nettosin tuossa vaiheessa verraten hyväpalkkaisessa duunissa pitäessäni "välivuotta". 

Ehkä nyt vasta vuosia myöhemmin uskaltaisin luonnehtia itseäni mieheksi jos joku pyytäisi minua kertomaan itsestäni. 

Vierailija
15/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:59"]

[/quote]

Hohoho, 

en pääse naisten pään sisään, mutta itse en mitenkään osannut pitää itseäni miehenä vielä parikymppisenä. Ja olin vastuussa kaikista elämäni osa-alueista. Itseasiassa nettosin tuossa vaiheessa verraten hyväpalkkaisessa duunissa pitäessäni "välivuotta". 

Ehkä nyt vasta vuosia myöhemmin uskaltaisin luonnehtia itseäni mieheksi jos joku pyytäisi minua kertomaan itsestäni. 

[/quote]

20-vuotias mies on jo mies. piste. :)

Vierailija
16/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa näyttävät ja vaikuttavat kaikin puolin tytöiltä, mutta on joillakin sen ikäisillä aikuisen elkeet. Riippuu niin tapauksesta. Toiset loisivat vielä vanhempiensa nurkissa vailla hajukaan itsenäistymisestä ja oman elämän hallintaan ottamisesta. Toiset opiskelevat täyttä häkää ja ovat töissä, perustavat perhettä, pitävät omaa kotia.

Kyllä me tytöksi sanoisin nyt, kun olen itse 45. Vaikka sainkin itse esikoisen saman ikäisenä ja kotoakin lähdin 17-vuotiaana.

Vierailija
17/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itsellä menee ihan päin vastoin.

Muutin 17-vuotiaana omilleni eri kaupunkiin kuin missä perheeni asui, olen käynyt seiskaluokkalaisesta asti osa-aikatöissä ja harrastuksiltani olen ollut aika mummeli teinistä asti. Huolehdin taloudestani, ihmissuhteistani ja tulevaisuudestani.

Olin kiistatta tyttö kun jo asuin tässä asunnossa kävin töissä ja vietin säännöllistä elämää. En kai siksi ole kokemut mitään ratkaisevia muutoksia parinkympin tienoilla, joiden myötä olisi syntynyt mikään aikuistumisen ahaa-elämys.

Vierailija
18/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä täällä on 22-vuotias, joka on välillä tyttö tai välillä nainen, riippuen kontekstista. Esim. 50-vuotiaiden naisten kanssa työpaikan kahvihuoneessa olen tyttö jne.

Ihan vastuussa olen omasta itsestäni ja tekemisestäni, sen sijaan minulle tulee näistä juuri 20 vuotta täyttäneistä, eli juuri teini-iästä pois päässeistä itseään niin aikuiseksi ja naiseksi tituuleeraavista että he ovat enemmän niitä tyttöjä, joilla on kova tarve esittää naisia ja aikuisia, joita eivät todellakaan ole.

Vierailija
19/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori nainen.

Vierailija
20/29 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisyyden kynnyksellä tytöistä tulee naisia ja pojista miehiä. Ihan virallinen juttu tämä, joten lopettakaa siis kinastelu turhasta asiasta.