Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä tarvittaisiin lastensuojeluun

Vierailija
22.01.2022 |

Lastensuojelussa on paljon erilaisia kiinnipitotilanteita jne ja miehistä voisi olla apua tässä kohtaa. Lisäksi moni mies voisi toimia lapselle ja nuorelle ns isähahmona

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin, että miehiä tarvittaisiin enemmänkin ihan perus sosiaalityöntekijöiksi, tapaamaan asiakkaita, tekemään päätöksiä jne. Kovin naisvaltainen ala kun on, ja moni nainen sekoittaa omat tunteensa juttuihin. Ehkä miehet osaisivat ajatella objektiivisemmin.

Vierailija
2/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tarvittaisiin lähinnä ymmärtämään poikia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miähet tee paskaduunia

Vierailija
4/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelisin, että miehiä tarvittaisiin enemmänkin ihan perus sosiaalityöntekijöiksi, tapaamaan asiakkaita, tekemään päätöksiä jne. Kovin naisvaltainen ala kun on, ja moni nainen sekoittaa omat tunteensa juttuihin. Ehkä miehet osaisivat ajatella objektiivisemmin.

Naissosiaalityöntekijät koittaa tunkea pojat tyttöjen muottiin ja olettavat, että pojatkaan ei halua muuta tehdä kuin itkeä ja purkaa tunteitaan. Siinä on sitten hermot riekaleina niin poikamaisemmat tytöt kuin pojatkin. 

Vierailija
5/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä tarvittaisiin lähinnä ymmärtämään poikia. 

Ei poikia tarvitse enää ymmärtää. Niitä on ymmärretty liikaa aikojen alusta. On aika ymmärtää tyttöjä.

Vierailija
6/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät koe yhtä herkästi huolta kaikesta mahdollisesta, joten tulostavoitteissa jäätäisiin jälkeen. Pian tulisi valitus paikallisen lastenkodin omistajalta sosiaalijohtajalle, että miksei hoidokkeja lapa sisään ovesta entiseen tahtiin.

Vierailija
7/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sosiaaliohjaaja, ja olen työskennellyt lastensuojelun parissa. Lastensuojelussa työpaikkana itseasiassa tuo työntekijöiden sukupuolten jakautuminen on aika fiftififti.

Raskasta työtä henkisesti kyllä. Siihen ei kyllä moni ihminen kykene sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
8/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sosiaaliohjaaja, ja olen työskennellyt lastensuojelun parissa. Lastensuojelussa työpaikkana itseasiassa tuo työntekijöiden sukupuolten jakautuminen on aika fiftififti.

Raskasta työtä henkisesti kyllä. Siihen ei kyllä moni ihminen kykene sukupuolesta riippumatta.

Ja niin, olen siis mies.

Vierailija
9/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä karmeita ovat.

Kaikilla on kirjoittamattomat oikeudet, joita ls talloo. Varmuuden vuoksi.

Vierailija
10/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijäksi pitäisi voida valmistua ammattikorkeakoulusta tai vielä paremmin yleisen kielitutkinnon tapaan käymällä tentissä, johon tiedot hankitaan sieltä, mistä halutaan.

Osa sosiaalityöntekijöistä ei oikein pitänyt siitä, että nykyään kuraattorina saa työskennellä yliopistoa käymätön, mutta he eivät perustelleet sitä, että mikä siinä työssä on niin vaikeaa. Todellista tulosvastuuta ei pahemmin ole; jos on sopimaton työhön ja kantaa toisten ihmisten murheita, se on henkilökohtainen valuvika eikä kerro työn raskaudesta ja vaativuudesta. 

Kuka tahansa voi lukea sosiaalityön gradua ja väikkäriä ja ymmärtää kaiken, mitä siinä sanotaan, mutta sama henkilö ei ymmärtäisi mitään vaikka puolan kielen alkeiskurssikirjasta, vaan joka sivulla tulisi paljon uutta tietoa ja pitäisi keskittyä tarkkaan.

Kasvatustieteiden ja sosiaalityön tieto on enemmän tällaista:

"lapset ne on kuule tärkeitä ja inklusiivisuus tekee eetvarttia. Pitää välittää ja olla huomioiva ja tukea föräldrare-vanhempien resilienssiä. Virpi Muikelainen on osoittanut tutkimuksessaan, että perheet, joilla on ongelmia asiassa B on monesti ongelmia myös asiassa A ja ne ovat psykososiaalisia ongelmia. Lisäksi pitää kiinnittä huomiota siihen, että kaikki saavat palveluja ja että kaikilla on hyvä olla. Persujen rasismi saattaa liittyä neoliberalistiseen paatokseen ja lapsille pitää olla kiltti ja huomioida riskitekijöitä sensitiivisesti"

Tärkeitä asioita, mutta pitää lukea monta sivua, että tulee vastaan faktaa, jota perustallaaja ei tiedä. Miehiä saataisiin enemmän hommiin, kun tiedot voisi hakea, mistä haluaa ja nypittäisiin villa ja höyhenet pois. Sitten vain tenttiin osoittamaan tiedot ja tutkintolappu kouraan.