Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksimatka JFK.n lentokentältä Nykin keskustaan

Vierailija
22.01.2022 |

maksaa n.65 euroa. Ja tippiä 7-10 euroa. Miten tippirahaa maksetaan esim. ravintoloissa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.nycgo.com/plan-your-trip/basic-information/tipping-sales-tax

Waitstaff and bartenders: 15–20 percent of total bill. Bartenders typically expect at least a $1 tip for every beverage they serve you. Later on, when the bar gets crowded, you’ll be glad that the mixologist remembers you!

Vierailija
2/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt New Yorkissa ja me haettiin ravintolasta ruokaa asunnolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran käynyt New Yorkissa ja me haettiin ravintolasta ruokaa asunnolle.

Täydellinen vastaus aloituksen kysymykseen 🤣

Vierailija
4/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko lukea joku matkaopas?

Vierailija
5/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää muista, kun ei ole aikoihin matkustettu, mutta eikö se mene niin, että kun tarjoilija tuo laskun pöytään, niin joko kirjoitat siihen summan, mitä aiot antaa tippiä, ja hän sitten naputtelee sen lisäksi veloitukseesi?  Tai sitten vaan laitat siihen kuitin alle käteisenä sen, mitä annat.   Tarjoilija ottaa sen siitä hyvin hienovaraisesti taskuunsa

Vierailija
6/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä maksulaitteissa on ainakin Euroopassa nykyään mahdollisuus määritellä tipin suuruus ihan itse.

Vierailija
7/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitcskokin  elokuvassa oli Tippi Hedren.

Vierailija
8/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kulkea taksilla, kun pääsee air train + metro tai suoralla bussilla? Joissakin ravintoloissa Manhattanilla palveluraha on jo hinnoissa. Yleensä kyllä ei. Näkyy menusta. 15-20% on ok. Itse pitää laskea. Lisäät sen siis loppusummaan itse.

Vierailija
9/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ravintolassa tilaat laskun niin siinä saattaa olla erillinen viiva tipille sekä loppusummalle, jolloin kirjoitat mitä haluat maksaa. New Yorkissa helppo tapa laskea tipin määrä päässälaskuna on tuplata ALV. Myös korttipääte voi kysyä, minkä suuruisen tipin haluat jättää tarjoten eri prosentuaalisia vaihtoehtoja.

Vierailija
10/10 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kulkea taksilla, kun pääsee air train + metro tai suoralla bussilla? Joissakin ravintoloissa Manhattanilla palveluraha on jo hinnoissa. Yleensä kyllä ei. Näkyy menusta. 15-20% on ok. Itse pitää laskea. Lisäät sen siis loppusummaan itse.

Air train ja Long Island Rail Roadin juna Penn Stationille on huomattavasti mukavampi tapa matkustaa Manhattanille. Jos ei halua mennä julkisilla niin SuperShuttle tms. kyytipalvelu vie perille murto-osalla taksin hinnasta. Toki jos matkustajia on useampi, saattaa taksi tulla edullisemmaksi tai samanhintaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan