lääkärit pitää asiakkaitaan tyhminä
Ovat usein ylimielisiä ja inho sairaita potilaita kohtaan paistaa läpi :(
Kommentit (10)
Juu, niin pitää. Mitä sitten?
Enimmäkseen asiakkaat on hemmetin tyhmiä. Varsinkin nää jotka on netistä katsoneet oireiden perusteella jonkun diagnoosin, mutta unohtaneet jonkun ilmiselvän oireen, esim. järjettömän lihavuuden, ketjupolttamisen tai alkoholin suurkuluttamisen.
Selitä sitten tällaiselle että lääkitystä ei tarvittaisi jos täti laihduttaisi aluksi 50 kiloa ja lopettaisi tupakoinnin ja ryyppäämisen ja aloittaisi vaikka kävelyharrastuksen.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:09"]
Juu, niin pitää. Mitä sitten?
Enimmäkseen asiakkaat on hemmetin tyhmiä. Varsinkin nää jotka on netistä katsoneet oireiden perusteella jonkun diagnoosin, mutta unohtaneet jonkun ilmiselvän oireen, esim. järjettömän lihavuuden, ketjupolttamisen tai alkoholin suurkuluttamisen.
Selitä sitten tällaiselle että lääkitystä ei tarvittaisi jos täti laihduttaisi aluksi 50 kiloa ja lopettaisi tupakoinnin ja ryyppäämisen ja aloittaisi vaikka kävelyharrastuksen.
[/quote]
Veit sanat suusta!
Olen huomannut saman, ja se ilmeisesti johtuu siitä, että iso osa potilaista todellakin on tyhmiä / tietämättömiä. Onneksi lääkäri yleensä muutaman vaihdetun lauseen jälkeen tajuaa minut normaalijärkiseksi ja muuttaa suhtautumistaan :) Ap:lle ei taida käydä näin? Onko lapsesi open kanssa sama juttu?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:16"]
Olen huomannut saman, ja se ilmeisesti johtuu siitä, että iso osa potilaista todellakin on tyhmiä / tietämättömiä. Onneksi lääkäri yleensä muutaman vaihdetun lauseen jälkeen tajuaa minut normaalijärkiseksi ja muuttaa suhtautumistaan :) Ap:lle ei taida käydä näin? Onko lapsesi open kanssa sama juttu?
[/quote]
Opettajat on ammattilaisia kanssakäymisissä. Jos saa sen tunteen, kyllä opettaja silloin tarkoittaa, että se näkyy. Onko sinulla taipumus mennä neuvomaan opettajaa työssään?
Useimmat asiakkaat ovatkin oikeasti ihan tosi tyhmiä. Lisäksi ovat piittaamattomia ja huolimattomia ja myös asiantuntemattomia.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:42"]
Useimmat asiakkaat ovatkin oikeasti ihan tosi tyhmiä. Lisäksi ovat piittaamattomia ja huolimattomia ja myös asiantuntemattomia.
[/quote]
Jep!
Mulle ihan sama, pitäköön vaan, kunhan hoitaa mut kuntoon!
Jos mun pitäisi valita solvaavan, töykeän mutta äärimmäisen osaavan lääkärin
tai lempeän, huumorintajuisen, empaattisen ja osaamattoman lääkärin välillä, niin ekan ottaisin heittämällä!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:42"]
Useimmat asiakkaat ovatkin oikeasti ihan tosi tyhmiä. Lisäksi ovat piittaamattomia ja huolimattomia ja myös asiantuntemattomia.
[/quote]
Määrittele tyhmyys. Minusta se lähtee siitä, kun aliarvioidaan toista vain oman osaamisen ja tiedon näkökulmasta. Suurin osa asiakkaista ei ole paneutunut elimistön toimintaan puhumattakaan solubiologiasta. Jos ei ole siitä perillä ja saa sinnepäin olevat ohjeet, voi helpostikin syntyä vaikutelma, että on huolimaton.
Lääkärillähän käydään juuri sen takia, kun yleensä ei olla asiantuntijoita oman elimistön toiminnassa. Missä odotat potilaiden olevan asiantuntijoita?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:44"]
Mulle ihan sama, pitäköön vaan, kunhan hoitaa mut kuntoon!
Jos mun pitäisi valita solvaavan, töykeän mutta äärimmäisen osaavan lääkärin
tai lempeän, huumorintajuisen, empaattisen ja osaamattoman lääkärin välillä, niin ekan ottaisin heittämällä!
[/quote]
Siinä tilanteessa, kun lääkäri saa parhaimmillaan ohjattua taudin remissioon, ei sillä osaamisella ole niin väliä kuin empatialla. Mieluummin kävisin vaikka hoitajalla joka saa arpoa hoitojen välillä kuin joillain tutkimuksia suorittavilla lääkäreillä.
Totta