Ajatelkaa nykyäänkin on olemassa ihmisiä, jotka ovat käyneet vain peruskoulun!
Kommentit (19)
eikä mun aika kulu jokapäiväiseen ihmettelyyn. ihan fiksu tyyppi silti. kyllä elämäkin opettaa
mää ainaki oon jättäny peruskoulun kesken, enkä myöskään kadu sitä yhtään. opiskelu ei vaan oo mun juttu
Ihmisiä on vanhempiakin kuin parikymppiset....
emme ole muuta peruskoulutusta saaneet, kuin peruskoulun!
Hyvissä ammateissa olemme ja ennekaikkea olemme tyytyväisiä elämäämme ja palkamme kestävät akateemisen koulutuksen saaneiden palkkojen vertailun!
Opiskelu ei vain ole meidän juttu, tietty olemme käyneet aina työhömme liittyen työnantajan osoittamat kurssit...
ja jos lasketaan vielä opintolainat päälle korkoineen niin todellinen häviäjä on täällä
t. lisuri
Vaikka kyllähän töihin pääsee ilman ammattiakin. Ja hei ajatelkaa kaikilla raha ei ole ainoa motivaatio opiskeluun! Opintolainaa on jopa 2000 euroa. Mä ajattelen sen investointina tulevaisuuteen.
ap
Tiedän kyllä, että ammatitonkin tienaa enemmän, mutta mä rakastan työtäni ja saan maksettua lainani pois puolessa vuodessa. Ikääkin on jopa 25 vuotta ja 2 lastakin olen jo hankkinut.
ap
Eikö kukaan muu arvosta mitään muuta oppia, mitä koulusta saa?
Kun sitten jäin työttömäksi niin kummasti huomasi ettei uutta työpaikkaa löydykään pelkän työkokemuksen avulla ja koulutusta kyseltiin. Kävin kauppiksen (turhaksi haukutun) merkonomilinjan ja hups, heti sain töitä.
Mitä sitä turhaan kituuttamaan opiskelijan elämää, kun ilman tutkintojakin tulee toimeen.
Vierailija:
Eikö kukaan muu arvosta mitään muuta oppia, mitä koulusta saa?
Kyllähän sitä duunarina tienais varmaan enemmänkin. Ainakin kunnon ammattimies tienaa, mutta on siinä työssä niin paljon muutakin kuin se palkka. Mieluummin paskaa palkkaa mieluisasta työstä kuin toisin päin.
ap
Harva kuitenkin tienaa tuollaisia summia. Vaikka täällä av:llä kylläkin 90 % kävijöistä tienaa.
ap
Täällä yksi sellainen vaähän alle 30v. yh-äiti.
Mitähän teet työksesi? Porvoon kaupungin hommissa?
Mutta kyllä se jotain kertoo ihmisestä, kun ei ole kouluja käynyt. Tuskinpa kukaan pääsee peruskoulusta suoraan töihin, joten on tullut ainakin muutama vuosi makailtua äitin ja isän kustanteilla.
Mutta tuskin kukaan tutkintotodistusta katuu?
tämä on oma ideani eikä siihen tarvinnut kouluja käydä.
kyllä siihen ammattiin oppii käynnön harjoittelullakin.