Kaveriporukan käytös
Olemme neljän naisen kaveriporukka. Tapanamme ei ole yleensä ollut muistaa kenenkään juhlapäiviä tai hankkia toisillemme joululahjoja tms. Nyt parin vuoden sisällä olemme kuitenkin kaikki täyttäneet pyöreitä ja synttärisankaria on sitten muistettu jollain kivalla lahjalla. Kun olen itse ollut suunnittelemassa lahjaa, ajatuksena on aina ollut että ostetaan jotain kohtuu arvokasta ja mukavaa joka jää muistoksi ystäviltä. Yhdelle ostettiin koriste-esine, joka sopi hänen sisustukseensa ja jota hän oli ihaillut (n. 50e), yhdelle hommattiin tarjoiluastia sarjasta jota hän kerää (n. 80e) ja yhdelle kaunis kaulakoru (n. 80e). Sitten koitti minun syntymäpäiväni. Ja mitä sain? Viinipullon ja kortin. Tarkistin alkon sivuilta, pullo oli maksanut 12e. Moniko loukkaantuisi tällaisesta? Itse ainakin mietin että enkö olekaan "ystävilleni" mieluinen.
Kommentit (12)
Olisi ne nyt saanut edes löylykauhan ja saunavihdan laittaa siihen pakettiin kaveriksi. t. Jonna
Nonni sä olet se porukan "hylkiö" vaikka ilmeisesti olet luullut muuta ;DD varmasti sun "frendit" puhuu susta ihan hirveesti pahaa kun et ole läsnä. Kannattaa hankkia uusia kavereita ja hylätä noi vanhat.
vakavasti puhuen kyllä sun kaverit olis voinu ostaa sulle jotain muuta kuin ton pullon :o
älä ota itseesi, ehkä ne ei keksiny sulle mitään? oletko puhunut heidän kuullen vaikka jostain korusta "ooh kato ku ihana, tän ku sais" vähän vihjailevalla tavalla et "saa ostaa vaikka synttärilahjaks?"
toisaalta jos teillä on ollut tapana ettette ostele niin ymmärrettävää, ja kai ne sun kaverit aatteli että arvostat sitä pulloa ihan yhtälailla kuin jotain kallista :)
Ajatus lahjassa on tärkein. Tosin ei varmaan APlle, kuin noin tarkkaan pitää tiliä lahjoista euromääräisine summineen. Eikö hävetä olla noin ahne, ystävyyttä punnitset tilikirjojen kautta. Nyt on kyllä itsetutkiskelun paikka.
Ootko selvästi varakkaampi kuin muut
Oliko ne muiden lahjat sinun ideoitasi?
Ei ne varmaan sit keksinyt mitään, tai olisko muilla ollut kiireitä. Keräiletkö mitään? Tai mitä ne ois sun mielestä voinut ostaa sulle?
En ole ap, mutta miksei vaikka kaksi viinipulloa?
No hui. Aika iso ero lahjojen arvoissa. Jos eivät sitten keksineet mitään tavaraa, niin olisivathan ne nyt voineet antaa edes lahjakortin jonnekin että voit itse ostaa jotan kivaa.
Heillä ei ilmeisesti äly riittänyt siihen että olisivat hommanneet ihan shampanjaa, mikä on hieman arvokkaampaa... Eivät arvosta sinua. Suosittelen jättäytymään porukasta pois.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:10"]
Ajatus lahjassa on tärkein. Tosin ei varmaan APlle, kuin noin tarkkaan pitää tiliä lahjoista euromääräisine summineen. Eikö hävetä olla noin ahne, ystävyyttä punnitset tilikirjojen kautta. Nyt on kyllä itsetutkiskelun paikka.
[/quote]
Ja se ajatus siinä pullossa oli mikä? Tässä sulle halpa viini senki juoppo? :D :D
Oot varmaan se vähiten suosittu teidän porukasta. Oletko huomannut tämän?