Maitoa rinnasta. Maitohormonitaso normaali, en koskaan raskaana. Kuinka?
Elikkäs mulla on seurattu maitohormonitasoa eli prolaktiinin määrää veressä, koska mun rinnoista alkoi vuotaa maitoa, vaikken koskaan oo ollu raskaana. Pään magneettikuvassa löyty kysta aivolisäkkeestä, mutta endokrinologi sanoi, ettei se selitä maitovuotoa. Yks mun lääkitys lopetettiin ja maitovuoto lakkasi melkein heti ja myöhemmin maitohormonitasokin laski normaaleihin lukemiin. Sitten vuosi myöhemmin huomasin, että multa tulee edelleen maitoa toisesta rinnasta, jos puristan sitä, mutta mun maitohormonitasot on mitattu normaaleiksi senkin jälkeen. En vaan ymmärrä mite voi tulla maitoa jos veressä ei oo maitohormonia liikaa? Endokrinologi sanoi vaan, että ei tarvii olla huolissaan asiasta. En vaan oikein luota pelkästään sen sanaan asiasta.
Kommentit (5)
Rintasyöpä epäilystä ei siis ole? Mammografiassa olet käynyt ja rinnat ultrattu?
No ilmeisesti ei ole syöpäepäilyä, kun ei gynekään asiaan mitään kantaa ottanut. Ei ole ultrattu, enkä oo vielä koskaan ollu mammografiassa. ap
Mammgrafiaan mars ja aika outoa, ettei gyne sanonut mitään tuosta lisäkkeestä. Kannattaisiko mennä yksityiselle/vaihtaa ainakin lääkäriä? :o Nopeasti, ettei tuu liian myöhään!
Noh, kysyin tänään mun omalääkäriltä asiasta ja se sano, että kyllä sellasta esiintyy, että voi tulla maitoa, ilman, että prolaktiini olis koholla. Asiansa tunteva lääkäri ollut ainakin muuten, että kai mä luotan siihen. ap
up