Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsella olla koulussa ristikoru kaulassa?

Vierailija
21.01.2022 |

Lapsi ei itse ole uskonnollinen eikä meistä kukaan kuulu kirkkoon tai koskaan ollut uskossa, mutta nyt koulusta on päätetty antaa valitus ettei lapsi saa käyttää korua koska koulun mukaan lapsen koruna käyttämä usko symboli voi loukata ja traumatisoida koulun muita oppilaita. Ja vaikka kyseessä on vain ihan tavallinen kaulakoru, niin se on ollut lapselle todella tärkeä koska se on alunperin on ollut hänen kuolleen isovenljensä kkoru eikä lapsi siksi haluaisi jättää kaulakorua pois.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulu voi sitä kieltää.

Vierailija
2/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Tuo on vastoin perustuslakia. Aloitus on provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo, myös mun tytön rististä tuli pyyntö ottaa pois koulussa. Koska se häiritsi-------, silti heillä saa olla huntu. Risti on yhä kaulassa.

Vierailija
4/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulussa on huivipäisiä lapsia, lapsesi saa käyttää ristiään. Silloin koulun linja on se, että uskonnollisia symboleita saa käyttää.

Vierailija
5/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikoihin eletty, eikös risti ollut aivan tavallinen rippilahja ainakin 80-luvulla.

Vierailija
6/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa käyttää, ei koulu voi kieltää käyttämästä korua.

Vierailija
7/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on aikoihin eletty, eikös risti ollut aivan tavallinen rippilahja ainakin 80-luvulla.

Kesällä tyttö kävi rippikoulun ja halusi ristin.

Vierailija
8/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa pitää ristiä kaulassa niin sitten ei kyllä pukea pitkiä hameitakaan. Ranskassa tehdyn päätöksen mukaan nilkkoihin asti ulottuva hame on uskonnollinen vaate eivätkä oppilaat saa siksi pukeutua Ranskassa hameisiin. Ainoastaan minihameet on sallittuja.

https://yle.fi/uutiset/3-7960820

Vierailija
9/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koulut ovat TUNNUKSETTOMIA ja opetuksen tulee olla SITOUTUMATONTA. Se sanotaan opetuslaissa.

Vierailija
10/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä unohdetaan se että myös uskonnollinen symboli on julkista uskonnon tunnustamista ja harjoittamista. Sitä voidaan verrata hyvin saarnaamisen ja huutamiseen vaikka se symboli ei inahdakkaan ja päästä ääntä.

Vierailija
11/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivit kuitenkin suotavia? :D

Miksi juuri risti aiheuttaa niin paljon raivoa? totuus...

Vierailija
12/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy kyllä niin selkeästi tämä i lluminati hapatus. Eikös EU:kin tehnyt jonkun kampanjan "ylpeys huivista" tms. mutta CHRISTmas on loukkaava. 🤔

13/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta mä en usko että tämä aloitus on totta. Tunnen paljon helsinkiläisiä opettajia eikä siellä ole ikinä tällaisesta puhuttu. Olin itse aikanaan hetken kouluterkkarina Helsingissä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa olla. Aika monella onkin.

Vierailija
15/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy kyllä niin selkeästi tämä i lluminati hapatus. Eikös EU:kin tehnyt jonkun kampanjan "ylpeys huivista" tms. mutta CHRISTmas on loukkaava. 🤔

Eikö se kirjoitusasu ole nykyään Xmas vaikka suositeltavaa on käyttää uskonnollisesti neutraalia ja sekulaaria toivotusta "Holidays" eli suomeksi "pyhiä" sen sijaan että toi otettaisiin joulua?

Vierailija
16/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Suomessa on tosiaan sellaiset säädökset, että uskonnollisia symboleja saa käyttää. Vaikkapa korua tai huivia päässä.

Esim. Ranskassahan laki sanoo, että huivia ei saa käyttää julkisesti ( muslimit)

Vierailija
17/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaino alkaa.

Vierailija
18/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kirjoitusasu ole nykyään Xmas vaikka suositeltavaa on käyttää uskonnollisesti neutraalia ja sekulaaria toivotusta "Holidays" eli suomeksi "pyhiä" sen sijaan että toi otettaisiin joulua?

Noh, he varmaan tykkäävät joulupukista eniten. Säkkiin laitettu lapsia ja uhrattu sitten moolokille kuulemma.

Vierailija
19/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Sorry, mutta mä en usko että tämä aloitus on totta. Tunnen paljon helsinkiläisiä opettajia eikä siellä ole ikinä tällaisesta puhuttu. Olin itse aikanaan hetken kouluterkkarina Helsingissä.

Vaikka ei ole Helsingissä niin voihan näin olla ns. "punaisissa kunnissa" jossa väestö on vanhastaan ollut sosialismiin kallellaan.

Vierailija
20/26 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa koulut ovat TUNNUKSETTOMIA ja opetuksen tulee olla SITOUTUMATONTA. Se sanotaan opetuslaissa.

Höpö Höpö! Jos mistä teitä vatipäitä riittää? Ristin käyttö kaulakorussa ei oikeasti haittaa yhtään ketään NORMAALI järkistä henkilöä. Jos se kielletään niin sitten kyllä lähtee kaikki muutkin asiat suurennuslasin alle mitä saa ja mitä ei saa tehdä....