Olen töissä teholla, kysy mitä haluat.
Kommentit (12)
Millaisia tulevaisuudensuunnitelmia sinulla on?
Varsinkin nuorempien kuolemat tai heidän äkilliset kuolemat.
Vanha ja kärsinyt ihminen on elänyt arvokkaan elämän. Heille kuolema on usein jo helpotus ja sitä myöten ei tunnu pahalle.
Jos oikein kiireitä, niin kivaa ku menee aika nopeasti.
Hitaasti menee jos on hiljaisempaa.
Tiettyjen työkamujen kans myös synkkaa paremmin kuin jonkun muun.
hoitajien kovaäänistä juoruilua ja kun he huusivat jollekin sekavalle narkkarille. Oli ihan hirveää. Olin itsekin niin shokissa ja huonossa kunnossa, etten uskaltanut sanoa mitään. En pystynyt nukahtamaan hoitajien metelin vuoksi. Verenpainetta mitattiin 5 min välein, se olisi ehkä laskenut, jos hoitajat eivät olisi valvottaneet ja pauhanneet. Onko tämä tavallista? Mulle jäi kauhea ahdistus asiasta, vaikka siitä on jo 7 v aikaa.
Meilläusein sen kuntoisia potilaat, että harjoittelevat sitten vuodeosastolla.
teholla omaiset olla paikalla jatkuvasti, esim. yötä ? Jos on se tilanne, että oma läheinen voi kuolla ihan koska tahansa
yön ajaksi esim. verenpaineen mittaukset.Mitataan harvemmin tai jos todella noin usein tarvis nähdä paineet, laitetaan arteriakanyyli.
Yöllä varmaan kuuluu hoitajien äänet jos ne nauraa kansliassa.
meilä ei yöllä elämöidä, paitsi joskus joutuu jollekin sekavalle sanomaan kovemmin.
Kylläkin kysytään kaikilta potilailta, jotka pystyy vastaamaan, että olisikos tarvetta vaikka nukahtamispillerille.
Tosi kurjaa tuo sun kokemus.
koneella käynnissä.
Hoitojen lopettamiset tapahtuu päivisin ja voi olla omainen mukana.
Jos oma läheinen voi kuolla koska vaan, ja ei ole enää tehohoidon tarvetta, on sellainen potilas usein jo osastolla, jossa voi valvoa yön vuoteen vierellä.
Meillä on yötä vaan lasten vanhempi, jos haluaa.
Tulevaisuuden suunnitelmat?
Hmm.. haluaisin päivätyön leikkurista tai päiväkirralta.
En varmaan jaksa tehoa loppuun asti, mutta älyttömän hyvät opit se on mulleantanut.
Itse olin 12v teholla, nykyään teen ppk:lla 2 vuorotyötä.
t:5
Takana 20 vuotta työtä,
luin vielä tän ammatin, jotta olisi töitä.
nyt niitä tosiaan on. =)
mieleen pitemmäksi aikaa vai onko kaikki vaan työtä?