Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies koko ajan vihainen

Vierailija
22.05.2015 |

Parisuhde on muuttunut tosi ahdistavaksi, kun mies äksyilee ja tiuskii koko ajan. Sillä on paljon stressiä ja kiirettä, mutta mielestäni se ei oikeuta kohtelemaan puolisoa jatkuvasti ilkeästi. Voi olla masennustakin, mutta aina kun olen ehdottanut että kävisi esim. työterveydessä juttelemassa (voihan pitkittynyt stressi johtaa työuupumuukseenkin yms.) niin ärsyyntyy siitä niin silmittömästi, etten enää edes uskalla ottaa asiaa puheeksi. Mistään arkipäivän jutuistakaan ei voi enää keskustella, koska mies turhautuu ja kilahtaa pikkuasioista.

Voihan sillä olla toinen nainen, mutta mies on suurimman osan ajasta niin veto pois, että epäilen jaksaisiko pyörittää tuollaista kuviota. Olen myös kysynyt haluaako erota, kun tunnun tekevän kaiken väärin ja ärsyttäväni häntä olemasaololollani, mutta kuulemma ei halua. Minä sen sijaan olen jo alkanut tosissani pohtia eroa, sillä omakin elämäntilanne on haastava (jäin vastikään työttömäksi ja etsin tosissani töitä ja mietin raha-asioiden järjestämistä) eikä energiaa oikein olisi siihen, että mies lähinnä hankaloittaa arkista elämää, joka ennen sujui ihan hyvin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä o taas niin että mies halveksuu ja mustamaalaa, syyttelee ja väärentelee asioita. Salilla käyntikin on pettämistä ja aina joku show millä kokeilee julkisesti nolata minut ja ilmoittaa kaikille ympärilä olijoille että olen huora.  Toivottavasti asunto löytyy pian niin pääsen tuon hullun läheltä.

Vierailija
2/39 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sano miehelle, että ymmärrät että hänellä on rankkaa. Älä kysele tai tenttaa - miehet eivät yleensä pidä sellaisesta. Mene mieluummin halimaan ja ole lempeä ja saatat huomata, että miehen käytös muuttuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, tosin sillä erotuksella, että mies työttömänä. Olin joskus maailman onnellisin nainen tässä suhteessa, nyt ei asiasta voi edes keskustella kun mies tulee vielä vihaisemmaksi. Sanoo, että tämmöinen hän on aina ollut. Harkitsen eroa.

Vierailija
4/39 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:57"]

Ap, sano miehelle, että ymmärrät että hänellä on rankkaa. Älä kysele tai tenttaa - miehet eivät yleensä pidä sellaisesta. Mene mieluummin halimaan ja ole lempeä ja saatat huomata, että miehen käytös muuttuu!

[/quote]

Juuri näin olen toiminutkin, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta miehen käytökseen. En tenttaa, vaan olen jättänyt omiin oloihinsa ja sanonut vaan että saa puhua jos tuntuu siltä. Tuntuu, että loputon ymmärtäminen ja "lempeys" vain saa miehen jatkamaan käytöstään, koska voi. Ja alkaa tuntua teeskentelyltä tuo kun omat tunteet viilenevät sitä mukaa, mitä kauemmin mies jatkaa ilkeilyään. Riitelemäänkään en jaksa alkaa, koska se on miehen puolelta täysin irrationaalista huutoa ja paikkojen hajottamista.

Vierailija
5/39 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:45"]Meillä o taas niin että mies halveksuu ja mustamaalaa, syyttelee ja väärentelee asioita. Salilla käyntikin on pettämistä ja aina joku show millä kokeilee julkisesti nolata minut ja ilmoittaa kaikille ympärilä olijoille että olen huora.  Toivottavasti asunto löytyy pian niin pääsen tuon hullun läheltä.
[/quote]

Sinä olet minä! Ihan kuin minun suusta, taidat seurustella mieheni kopion kanssa. Tosin minua ei edes päästetä salille asti, koska tietysti päätyisin harrastamaan seksiä salin suihkutiloihin... Hullu mikä hullu.

Vierailija
6/39 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:57"]

[/quote]

Juuri näin olen toiminutkin, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta miehen käytökseen. En tenttaa, vaan olen jättänyt omiin oloihinsa ja sanonut vaan että saa puhua jos tuntuu siltä. Tuntuu, että loputon ymmärtäminen ja "lempeys" vain saa miehen jatkamaan käytöstään, koska voi. Ja alkaa tuntua teeskentelyltä tuo kun omat tunteet viilenevät sitä mukaa, mitä kauemmin mies jatkaa ilkeilyään. Riitelemäänkään en jaksa alkaa, koska se on miehen puolelta täysin irrationaalista huutoa ja paikkojen hajottamista.
[/quote]

Pitää sitten varmaan erota. Viimeisen lauseen perusteella miehesi tarvitsisi apua.

Vierailija
7/39 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:57"] Ap, sano miehelle, että ymmärrät että hänellä on rankkaa. Älä kysele tai tenttaa - miehet eivät yleensä pidä sellaisesta. Mene mieluummin halimaan ja ole lempeä ja saatat huomata, että miehen käytös muuttuu! [/quote] Juuri näin olen toiminutkin, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta miehen käytökseen. En tenttaa, vaan olen jättänyt omiin oloihinsa ja sanonut vaan että saa puhua jos tuntuu siltä. Tuntuu, että loputon ymmärtäminen ja "lempeys" vain saa miehen jatkamaan käytöstään, koska voi. Ja alkaa tuntua teeskentelyltä tuo kun omat tunteet viilenevät sitä mukaa, mitä kauemmin mies jatkaa ilkeilyään. Riitelemäänkään en jaksa alkaa, koska se on miehen puolelta täysin irrationaalista huutoa ja paikkojen hajottamista. [/quote] Pitää sitten varmaan erota. Viimeisen lauseen perusteella miehesi tarvitsisi apua.

[/quote]

Näin minäkin sen tulkitsen, mutta olen koettanut vielä yrittää. Yksin se vain on pirun vaikeaa, kun toisella on mielestään oikeus käyttäytyä miten käyttäytyy, eikä hänellä ole mielestään mitään ongelmaa, johon tarvitsisi "apua". Rasittavinta on, että osaa kyllä hillitä itsensä muiden seurassa ja olla oikein peruspositiivinen, puhelias ja huolettoman oloinen. Moodi vaihtuu heti kun ollaan kotona neljän seinän sisässä ja tiedostan tuon kyllä olevan henkistä väkivaltaa ja vallan käyttöä, mutta koska tilanne on uusi ja ollaan vuosikaudet oltu yhdessä ja ennen kaikki hyvin, niin elättelen toivetta että voisi mennä ohikin... Toiveunta?

-ap

Vierailija
8/39 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:15"]

Ihan biologinen syy miehen äksyilyyn saattaa olla korkea testosteroni. Mä itse olen kuin tuon ap:n mies. Mulla tuo testo on aikalailla korkealla ja lähes aina on aikalailla sonni olo. "Paineiden poisto" auttaa tehokkaasti oloon.

Kokeilepas ap tehdä miehellesi jotain seksiin liittyvää. Yllätä jollain, mistä mies tykkää. Toteuta vaikka miehen joku seksifantasia. Luultavasti tiedät sellaisia. Anna miehelle suuseksiä tai käsittele öljyhieronnalla niin että laukeaa.

Analysoi käytöstä tuon jälkeen ja kerro tänne.

[/quote]

Jep, miehen huomioiminen auttaa hetkeksi, mutta ei ainakaan meillä ole muutanut kokonaistilanetta. Tuntuu, että perheessä on neljäs lapsi  (vastaaja nro. 9).

Vierailija
9/39 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen täysin samassa tilanteessa kanssasi. Eroa en ole tosin vielä miettiynyt, koska tilanne on uusi (jatkunut talven ja kevään). On jotenkin niin surullista huomata toisen käytöksen muutuvan. Myös mun mies kieltää, että hänellä olisi mitään ongelmaa. Syy on lapsissa ja mussa. Pinna on hänellä jatkuvasti kireällä, huutaa ja karjuu erityisesti lapsille. Ei oikeastaan kommunikoin meidän kanssa millään muulla tavalla kuin huutamalla tai masentuneena mutisemalla.  

Vierailija
10/39 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan biologinen syy miehen äksyilyyn saattaa olla korkea testosteroni. Mä itse olen kuin tuon ap:n mies. Mulla tuo testo on aikalailla korkealla ja lähes aina on aikalailla sonni olo. "Paineiden poisto" auttaa tehokkaasti oloon.

Kokeilepas ap tehdä miehellesi jotain seksiin liittyvää. Yllätä jollain, mistä mies tykkää. Toteuta vaikka miehen joku seksifantasia. Luultavasti tiedät sellaisia. Anna miehelle suuseksiä tai käsittele öljyhieronnalla niin että laukeaa.

Vierailija
11/39 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tilanne aikoinaan myös tuollainen ja kestin sitä monta kuukautta kunnes räjähdin. Aloitin kyllä juttelun ihan nätisti, mutta kun mies alkoi asiaa vääntämään, niin huudoksihan se meni. Huusimme sitten puolin ja toisin toista tuntia kunnes kaikki oli huudettu ja rauha palasi. Tämän jälkeen opimme puhumaan asioista ennen kuin ne menivät tuohon pisteeseen. Tottakai välillä tulee tylsiä kausia, mutta ne ovat sellaisia alle viikon mittaisia. Eli ei sinunkaan tarvitse ap ihan kaikkea päästää läpi ja vain odottaa tilanteen muuttuvan, harvoin asiat sillä muuksi muuttuvat jos tilannetta on kestänyt jo tähänkin saakka kauan.

Vierailija
12/39 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne meillä. Ärsyttää ja harkitsen eroa. Halut miestä kohtaan nollassa, ällöttää oikeastaan.

Kimpaantuu ihan pikkuasioista, eilen mm. Siitä että elmukelmu repesi väärästä kohtaa. Ei varsinaisesti huuda minulle mutta todella raskasta elää tuollaisen negatiivisen möllöttäjän kanssa. Itse tehnyt 12h työpäiviä ja kotona odottaa siivoamaton läävä ja mies alkaa heti haastaa jotain kun viimein pääsee kotiin, ei ole saanut edea ruokakaupassa käytyä. Versus kun hällä pitkiä työpäiviä niin vastassa puhdas koti, lämmin sauna ja valmis ruoka. Että näin.

Alkuun oli ihan erilainen. Olen tosin tehnyt muidenkin miesten kanssa tämän huomion että ollaan niiiin ihania alkuun ja sitte kun toinen "nalkissa" esim. yhteenmuuton jälkeen niin ollaankin veteliä paskoja eikä naisen huomioiminen kiinnostakaan enää. Elän jatkuvassa puutteessa mutta miestä jännittää sängyssäkin liikaa niin ei edes seksi onnistu. Tai sitten nukahtaa heti kun lyö pään tyynyyn.

Syö epäterveellisesti eikä liiku. Olen nätisti vihjannut mutta miehellä ei lainkaan itsekuria.

Vierailija
14/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikkis, tarjoot bisset ja lopuks fjöösaa.

Siitä se tasaantuu.

Vierailija
15/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa käytöstä ei tule palkita seksillä. Ap:n mies on väkivaltainen ja siihen pitää olla täysin nollatoleranssi. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero tuollaisen käytöksen jälkeen. Jos korkea testosteroni aiheuttaa huonoa käytöstä niin sitten on syytä ottaa sitä estävää lääkitystä. Sairastahan tuollainen käytös on.

Vierailija
16/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole mikään vit### seksinukke!!! Ihan oikeasti millane ihminen edes ehdottaa moista? Jos mies ei osaa olla mukava omaa puolisoa kohtaa = turha haaveilla seksistä!

Vierailija
17/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahaa oloa syljetä toisten päälle kuin pikkuvauvat. Aikuiset hallitsevat mielensä. Osittain empatiaankin liittyvää.

Vierailija
18/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo oli työuupumus jonka kyljessä myös keskivaikeaa masennus. Pari vuotta kesti tuo kiukkuilu ja raskas olemus. Ero oli lähellä, enkä tiedä ollaanko vieläkään siitä ajatuksesta yli päästy. Sai lääkityksen mutta ei syö, ajattelee jotenkin jos minä olisin iloisempi yms niin auttaisi häntäkin. Kun vaan joku kertoisi miten tässä olisi iloinen kun toinen imee kaiken hapen talosta ja minä hoidan yksin lapset ja kaiken.

Sinänsä jännä että miehellä tämä lähti käyntiin kun joutui töiden ohella ottamaan vastuuta myös perheestä kun minä toivuin omasta romahduksesta. Olin 10 vuotta hoitanut lapset ja työni plus tietysti kodin. Mies joutui sitten töiden lisäksi viemään ja tuomaan lapsia hoidosta niin heti alkoi uupumaan. Koko tosi raskaana kaikki aikataulut ja ruokakaupassa käynnit sekö ihan lasten kanssa olon.

Vierailija
19/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo oli työuupumus jonka kyljessä myös keskivaikeaa masennus. Pari vuotta kesti tuo kiukkuilu ja raskas olemus. Ero oli lähellä, enkä tiedä ollaanko vieläkään siitä ajatuksesta yli päästy. Sai lääkityksen mutta ei syö, ajattelee jotenkin jos minä olisin iloisempi yms niin auttaisi häntäkin. Kun vaan joku kertoisi miten tässä olisi iloinen kun toinen imee kaiken hapen talosta ja minä hoidan yksin lapset ja kaiken.

Sinänsä jännä että miehellä tämä lähti käyntiin kun joutui töiden ohella ottamaan vastuuta myös perheestä kun minä toivuin omasta romahduksesta. Olin 10 vuotta hoitanut lapset ja työni plus tietysti kodin. Mies joutui sitten töiden lisäksi viemään ja tuomaan lapsia hoidosta niin heti alkoi uupumaan. Koko tosi raskaana kaikki aikataulut ja ruokakaupassa käynnit sekö ihan lasten kanssa olon.

Olette luontaisesti vähäenergisiä. Mies kuormittuu monen työn samanaikaisesta tekemisestä. Jaksaisitko itse käydä sekä työssä että hoitaa lapset sekä kodin?

Vierailija
20/39 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon miesvihat ja erosympatiseeraajien piirirunkut taas tulilla, hohhoijaa.

Porvoon juttuja varmaan toki, mutta naisen kiukutteluun on näissä keskusteluissa aina oikeutus, miehen kiukutteluun ei. Ero on jälkimmäiseen ainoa ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän