Vanhan vuokrarivarin vessa osittain homeessa, kenen kuuluu korvata tämä?
Putkiston päällä paksua homekertymää ja ilmastointikanavassa näkyy myös. Asunnon ikkunat osittain homeessa. Itse en ole voinut tätä aiheuttaa tässä ajassa mitä olen asunut. Kuvat osoittavat saman, jotka otin kun muutin asuntoon.
En jaksaisi alkaa tappelemaan vuokranantajan kanssa. Kokemust löytyy että edellisen asukkaan aiheuttamat vahingot tuli muuttaessani minun niskaan. Ja kaupunki vuokranantajana.
Kommentit (6)
Jos et ole tukkinut ilmanvaihtoa (et sisään etkä ulos) et ole syyllistynyt homehtumiseen.
Luulen että on helpointa että etsit toisen asunnon ja muutat pois.
Milloin ko. vessa ja ilmastointikanavat on pesty?
jos sinulla on kuvat todisteena muuttopäivältäsi, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa. Sinun velvollisuutesi vuokralaisena tosin olisi ollut ilmoittaa homeesta vuokranantajalle, jotta hän olisi voinut korjata asian. Ja sitten vuokranantajan velvollisuus korjata ongelma.
Jos vikoja ei ole kirjattu ylös? Kun mutit siihen olsit tehnyt vikalistan toimitanut sen isänöitisjälle ja itsellesi kopio.Et ole silloin kustannusvelvolinen. Jos tietoa ei kirjattu ylös,sinä maksat kun muutat asunosta pois ,jokaisen vian ,vaikka oli edellisen vuokralaisen.Oli kyse stadin vuokra asunot.Hoasin .Lumo jne.
Kutsu terveystarkastaja, joka tekee tarvittavat mittaukset. Ei vuokralainen pysty normaalilla asumisellaan aiheuttamaan asuntoon homekasvustoa.