Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko vaatteita joka kuukausi?

Vierailija
21.01.2022 |

Miten on

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satsannut hyviin vaatteisiin niin että pärjään aika pitkälke ostamatta mitään. Lastenvaateruljanssi pyörii kyllä. Heillekinn opetan että laatu korvaa määrän ja että kestävistä ja mukavista vaatteista kannattaa maksaa.

Vierailija
22/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betteri kirjoitti:

En aina joka vuosikaan.

En minäkään. Mutta olenkin mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes joka vuosi.  Terv m58v ;)

Vierailija
24/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ostan vain silloin kun tarvii jotain. Kasvaville lapsillekkaan ei tarvitse joka kuukausi ostaa vaatteita.

Vierailija
25/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joka vuosi. N55

Vierailija
26/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään edes joka vuosi. Yleensä ostan uutta vain silloin, kun huomaan, ettei minulla ole johonkin tiettyyn tarpeeseen yhtään mitään asiallista päälle pantavaa. Silloin kun ostan, ostan laadukasta ja ne kestävät yleensä pitkään.

Minulla on myös ihan liikaa vaatteita, koska en raaski heittää kuitenkaan pois niitä vanhoja kulahtaneitakaan, vaan käytän niitä vielä näin 15v myöhemminkin kotosalla. Samalla pidennän uudempien ja parempien vaatteiden elinkaarta. Tämäkin on varmaan jonkun sortin piheydeksi tai hulluudeksi nimettävissä.

Vierailija
27/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta, en löydä enää kaupoista edullisia+tyylikkäitä vaatteita. Vaikuttaa siltä että lähes kaikissa myydään nuorten vaatteita, mummotyylisiä, vintagetylisiä, huppareita jne. Tavallisia tyylikkäitä hankala löytää, tai löytyy jos haluaa maksaa 200e kpl mutta se on minulle liikaa. Mekkojenkin myynti on lähestulkoon lopetettu, ellei halua vintage/mummo tyylisiä.

Vierailija
28/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Viimeksi ostin sukkia ja alushousuja marraskuussa.

Vierailija
29/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLIA

Vierailija
30/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos kerran vuodessa. Sitten kun teen halvalla hyvän löydön, en raaski käyttää sitä, ettei menisi pilalle.

Vierailija
31/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Aina on jotain ostettavaa.

Vierailija
32/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Omilla rahoillani teen mitä haluan. Pyyhin vaikka perseeni.

Vierailija
33/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan koska on pakko jakaa ostamiset monelle kuukaudelle. Kahden lapsen vaatteet ja kahden aikuisen. Tässä kuussa lapselle huppari, ensi kuussa miehelle farkut, maaliskuussa sukkia kaikille, huhtikuussa minulle kengät. Näin joka vuosi ja nuo oli esimerkkejä, voi olla muitakin vaatteita.

Vierailija
34/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olisin viimeksi ostanut jotain uutena...varmaan merinovilla sukkia tai kalsareita ehkä neljä vuotta sitten? Kaiken muun mitä tarttee löytää käytettynä, tai kadulle hylättynä, tai ompelee ja tuunaa itse. Miesten farkut on ainoat jota tällaiselle "rimppakintulle" ei millään kirppikseltä meinaa löytyä. Paidoissa ei haittaa ostaa liian isoja, teltat on vaan mukavampia päällä mutta housuissa on kiva että pysyvät päällä ilman vyötäkin, niin sellaiset ostin parit uutena viimeksi 2018.

Kun pitää huolen niistä vaatteista mitä on, opettelee korjaamaan, ei osta pikamuotipaskaa, ei pese väärin tai liian usein, niin ei niitä uusia tartte edes joka vuosi hankkia, kuukausista puhumattakaan. Jos kaappi pursuaa käyttämättömiä vaatteita se kertoo shoppailu-addiktiosta, tai siitä että henkilö juoksee trendien perässä eikä tiedä mistä itse pitää ja mitä itse tarvitsee.

Vierailija
35/60 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvarojen tuhlaamista.

Vierailija
36/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan!

Vierailija
37/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en! Joskus harvoin kun ostan niin ostan kirpputorilta. En halua kuormittaa ympäristöä yhtään enempää.

Vierailija
38/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tulee ostettua. Tarvitsen töihinkin siistiä vaatetta jatkuvasti.

Vierailija
39/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kun maailmassa on ihmisiä jotka omaa päättömyyttään ostavat jatkuvasti uutta ja tuhlaavat luonnonvaroja. Eikö teitä hävetä?

Vierailija
40/60 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes joka vuosi. Vain silloin kun tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä