Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä voisin opiskella englantia niin että pärjäisin yliopistossa?

Vierailija
21.05.2015 |

Englantini on täysin ruosteessa kun tulee niin vähän sitä käytettyä. En ole muutenkaan huippu kielissä. Ymmärrän lukea/puhuttua englantia suht hyvin, mutta jos itse pitää puhua tai kirjoittaa niin ei tahdo tulla mitään. Sanavarasto on ihan ok, mutta lauseiden muodostus ja aikamuodot jne on vaikeita. Haluaisin ajoissa alkaa kertaamaan englantia ennen kuin hakeudun maisteriohjelmaan muutaman vuoden kuluttua. Siinä ainakin puolet opetuksesta on englanniksi. Mitä vaihtoehtoja on? Kun sais käydä yläasteen enkun uusiksi :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukiossa voi opiskella myös yksittäisiä kieliä.

Vierailija
2/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukio olisi sinulle varmasti paras vaihtoehto. Olen itse ollut jollakin työväenopiston kurssilla, mutta kokemukseni mukaan ne ovat aika tehottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistosta voisi löytyä joku itseopiskeluasi tukeva kurssi.

Vierailija
4/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yliopistossa tarvitse kuin lukea englanninkielisiä kirjoja. Ja oman alan termit tulevat äkkiä tutuiksi.

Vierailija
5/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:19"]

Eihän yliopistossa tarvitse kuin lukea englanninkielisiä kirjoja. Ja oman alan termit tulevat äkkiä tutuiksi.

[/quote]

kyllä monissa maisteriohjelmista pitää esim. kirjoittaa esseitä ja pitää seminaariesityksiä englanniksi.

Vierailija
6/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman yliopistosi kielikeskus varmaan järjestää jotain academic Englsih -kursseja, tai ainakin kertauskursseja, tutustupas tarjontaan! Jos ei järjestä, niin avoimeen yliopistoon sitten vaan, tai kansalaisopistoon.

Vierailija
7/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:21"]

[/quote]

kyllä monissa maisteriohjelmista pitää esim. kirjoittaa esseitä ja pitää seminaariesityksiä englanniksi.

[/quote]

Varmaan vähemmistössä tuollaiset. Meillä oli maisterivaiheessa noin 90 % kirjallisuudesta englanniksi mutta kaikki työt kirjoitettiin suomeksi. 

Vierailija
8/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan lueskella myös ihan englanninkielisiä romaaneja ja lehtiä, siinähän se kielitaito vetristyy ja sanavarasto karttuu.

Vierailija
9/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katselemaan englanninkielisiä tv-ohjelmia ilman tekstitystä, niin minä tein ja sanavarasto sekä kuullunymmärtäminen parani huimasti.

Vierailija
10/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä yliopistolla on huipputason kielikurssit. Paremmat kuin missään. Opiskelen yhteiskuntatiedettä. Kutosen englannilla ei ole tullut ongelmia vastaan. Olen valmistumisvaiheessa.

Vierailija
11/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:21"]

[/quote]

[/quo

Ei tarvitse.

Vierailija
12/12 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukio voisi olla hyvä vaihtoehto. Haluan minä muutenkin sitä englantia osata enkä pelkästään päästä testeistä läpi :D kiitos vinkeistä. Ap