Lapseni on ateisti...
Saanut uskonnollisen kasvatuksen ja kirkossa käyty aina kun mahdolllista... En ymmärrä, miten Jeesus ei ole hänen elämässään. Sanoi vaan tänään, ettei usko... Jumala taitaa minun uskoani koetella.
Kommentit (14)
Munkin vanhin lapsi on ateisti 16v. ja luultavasti myös 15v. ja olen siitä pelkästään tyytyväinen. Eikä ole tosiaan käytetty kirkossa tms. Rippikoulun halusivat käydä molemmat.
Se on lapsesi oma valinta. Suhtaudu kuitenkin myönteisesti asiaan, niin et riko tärkeää äiti-lapsi-suhdettasi.
Mekin kaikki neljä 16-23v lasta ollaan ateisteja/uskonnottomia.
Siitä huolimatta tai kenties juuri siksi, että kävimme rippikouluikään asti seurakunnan kerhoissa ja leireillä ja viihdyimme niillä hyvin. Uskonnollinen puoli ei vaan koskaan uponnut.
Minun 12v lapsi on ateisti. Kertoi kun harkitsin hänen kastamistaan (ei ole vielä kastettu) niin sanoi ettei halua koska ei usko jumalaan.
Jos haluat pitää välit kunnossa häneen, anna olla, äläkä tuputa uskoasi hänelle. Ei kaikki usko, siinä se. Minä olen saanut tosi uskonnollisen kasvatuksen, mutta samana päivänä kun täytin 18, erosin kirkosta. Äitini yritti kovasti käännyttää minua ja tuputtaa sitä jeesustaan. Melkein meni välit poikki. Se on jokaisen oma asia mihin uskoo vai uskooko mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:26"]Sinulla on fiksu lapsi kun ei ole aivopesu ja valehtelu uponnut. Hän pääsee elämässään vielä pitkälle.
[/quote]
Hänelle ei ole koskaan valehdeltu. Jumala on totuus minulle, ja sinulla ei ole oikeutta eikä kykyä sitä totuutta horjuttaa. Uskoin vain, että Hän olisi totuus myös tyttärelleni.
Mikä siinä on kun ei enää huvita niinku ennen? Joo väsymystä on ajoittain mutta niinhän sitä on ollu aina ja silti on seksi maistunut.
Jotenki outoa miten mä koen epämiellyttävänä sitä kun mun rintoja kosketaan, en pidä suutelemisestakaan enää tai jos alapäätäni kosketaan sormin. Ainoa mikä joten kuten vielä käy on pelkkä sisään ulos yhdyntä joka kyllä johtaa orgasmiin.
Mutta en tajua tuota miksen enää kestä suutelua tai rintojen koskettelua.
Ja mihin se himo/kiihko on kadonnut???
En halua muita miehiä, eikä itsetyydytyskään enää innosta. En käytä hormonaalista ehkäisymenetelmää.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:30"]Se on lapsesi oma valinta. Suhtaudu kuitenkin myönteisesti asiaan, niin et riko tärkeää äiti-lapsi-suhdettasi.
[/quote]
Se on paholaisen valinta, ei mun tyttöni.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:30"]Se on lapsesi oma valinta. Suhtaudu kuitenkin myönteisesti asiaan, niin et riko tärkeää äiti-lapsi-suhdettasi.
[/quote]
Se on paholaisen valinta, ei mun tyttöni.
[/quote]
Ei, paholainen haluaa kääntää ihmiset pois Jumalasta ja saada palvomaan itseään, koska hän kilpailee Jumalan kanssa. Tyttäresi on nimenomaa ateisti, eli ei usko mihinkään jumaliin tai paholaisiin tai henkiin yms.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:26"]Sinulla on fiksu lapsi kun ei ole aivopesu ja valehtelu uponnut. Hän pääsee elämässään vielä pitkälle. [/quote] Hänelle ei ole koskaan valehdeltu. Jumala on totuus minulle, ja sinulla ei ole oikeutta eikä kykyä sitä totuutta horjuttaa. Uskoin vain, että Hän olisi totuus myös tyttärelleni.
Sinä et voi myydä omaa totuuttasi muille totuutena, et edes tyttärellesi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:26"]Sinulla on fiksu lapsi kun ei ole aivopesu ja valehtelu uponnut. Hän pääsee elämässään vielä pitkälle. [/quote] Hänelle ei ole koskaan valehdeltu. Jumala on totuus minulle, ja sinulla ei ole oikeutta eikä kykyä sitä totuutta horjuttaa. Uskoin vain, että Hän olisi totuus myös tyttärelleni.
[/quote]
Lapset ovat helposti hönäytettävissä ja manipuloitavissa, koska eivät osaa vielä ajatella ns. omilla aivoillaan, vaan mennään niiden opetettujen arvojen mukaan kyseenalaistamatta. Teini-iässä lapsi yleensä kykenee jo itsenäiseen ajatteluun, joten ehkä hän on nähnyt puheitteisi läpi ja huomannut että omat arvot eivät lainkaan vastaa sinun tuputtamia arvojasi.
Mielestäni jokaisen uskovaisin pitäisi kyseenalaistaa uskontonsa ainakin jossain vaiheessa, jos huomaat että siitä aiheutuu jotain muutosta itsessäsi, niin parempaan suuntaan mennessä voit harkita eroat kirkosta ja huonompaan suuntaan mennessä pysyt siellä. Jos mitään muutosta taas ei tapahdu, voidaan olettaa uskosi olevan melkein turhaa.
Ole onnellinen, lapsesi osaa nyt jo olla itsenäinen.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:25"]Saanut uskonnollisen kasvatuksen ja kirkossa käyty aina kun mahdolllista... En ymmärrä, miten Jeesus ei ole hänen elämässään. Sanoi vaan tänään, ettei usko... Jumala taitaa minun uskoani koetella.
[/quote]
Hyvä. Fiksu lapsi.
Ei voi mitään, Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Voit vain rukoilla ja toivoa parasta mutta pakottaminen ei onnistu koska pakotettu usko ei ole aito.
Sinulla on fiksu lapsi kun ei ole aivopesu ja valehtelu uponnut. Hän pääsee elämässään vielä pitkälle.