Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhmis ja vauva - mitä teette kun hermot alkaa mennä?

Vierailija
14.08.2008 |

Vauva nukkuu puolen tunnin pätkissä ja uhmaikäinen koheltaa päättömästi. Ruoka pitäis laittaa, joten ulos ei pääse ihan just. Tavarat hujan hajan. Vauva huutaa ja 3-vuotias ärsyttää tahallaan. Lupaan aina iltaisin itselleni, että huomenna en huuda, mutta kun tuo uhmis tuntuu kerjäävän sitä ja mulla ei pää kestä. Tiedän, huutaminen ei auta. Mutku. Aina räjähdän. Ja sitten kadun sekunnin päästä ja pyytelen anteeksi, mutta ei sekään toistuessaan ole hyvää kasvatusta... Tuntuu, että 3-vuotias pyörittää tätä huushollia omien oikkujensa mukaan. Hohhoijaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isompi uhmis oli tosin vasta 2v, mutta uhma hänelläkin oli ja KOVA sellainen. Muutaman kerran mun piti ottaa aikalisä eli poistua tilanteesta kun en enää pystynyt hillitsemään raivoani. Ja liian monta kertaa en tajunnut sitä ottaa eli raivosin, huusin, jopa itkin pienelle isosiskolle:( Silloin kadutti monta kertaa omat tekemiseni ja sanomiseni ja vieläkin niitä ajoittain mietin. Kunpa olisin osannut hillitä itseni edes vähän useammin, lapsilla olisi varmasti ollut paljon parempi olla. Mutta siis muuta en osaa sanoa, kuin että yritä kaikin tavoin hillitä itsesi ettet päästä tilannetta lähtemään käsistä. Mene hetkeksi toiseen huoneeseen, laske kymmeneen -tai tarpeen tullen vaikka sataan- ja palaa vasta kun olet itse rauhoittunut ja pystyt kohtaamaan lapsesi AIKUISENA.

Voi että kun toisia on niin helppo neuvoa ja omia tekemisiä helppo "korjailla" jälkikäteen...Toivon sinulle voimia voimia ja voimia sekä piiiiitkää pinnaa! Meillä ainakin ajan kanssa tilanne tasaantui, mutta ihan heti en halunnut kolmatta lasta tähän rumbaan, ensi kerralla lapsi vähän isommalla ikäerolla seuraavaan:)

Vierailija
2/2 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös 3v ja 4kk.. ja oisin voinut ite kirjoittaa ton alotus-viestin :(

neuvoa en kyllä osaa,itekkin kun keksis miten sais ittensä hillittyä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän