Tunnen itseni ikääni paljon nuoremmaksi.
Olen 25v, tänä vuonna 26, mutta tunnen itseni ihan teiniksi tai lapseksi. Olen pitkäaikaisessa parisuhteessa, käyn töissä ja opiskelen, mutta tuo tunne ei silti karise mihinkään.
Minua myös luullaan aina ikäistäni nuoremmaksi, töissä käytännössä joka ikinen työkaveri on ollut ihmeissään kun olen kertonut ikäni. Ympärillä tutut menee naimisiin ja saa lapsia, samanikäiset ja jopa nuoremmatkin, mutta minusta nuo asiat tuntuu ihan sille että minä olisin täysi teiniäiti tai aivan liian nuorena naimisiin mennyt jos tekisin ne nyt. Monien asioiden kohdalla ajattelen että tuo on aikuisille eikä minulle, kunnes muistan ikäni ja havahdun siihen että minäkin kuulun kategoriaan aikuinen. Mistä tämä johtuu, onko tämä yleistäkin?
Kommentit (7)
Älä huoli, jotkut ei aikuistu ikinä
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin koin aloittajan iässä olevani jo ihan aikuinen enkä enää mikään teini, enkä todellakaan liian nuori lapsiin tai naimisiinmenoihin.
ei lapset tai naimisiinmeno ole mikään aikuisuuden merkki
Ihan samat tuntemukset täällä, ja täytän kohta 32. :D
Minäkin olin babyface. Tuon ikäisenä se ärsytti, ja töissä sai koko ajan todistella osaamistaan enemmän kuin muut. Asiaa ei auttanut se, että harrastan ratsastusta, jota monet pitävät pikkutyttöjen harrastuksena. Ihan sama, vaikka kerroit kilpailevasi SM-tasolla välillä ulkomaita myöten, kun muille se on vaan vähän "hevosten rapsuttelua" ja "ratsastelua".
Kolmekymppisenä asia ei enää töissä haitannut, mutta omanikäiset ja vähän vanhemmat miehet eivät kiinnostuneet minusta, koska kuvittelevat että olen liian nuori. Nämä ovat siis normaaleita miehiä, jotka eivät halua antaa vaikutelmaa nuoria jahtaavasta setämiehestä. Ja ne vähän nuoremmat häipyivät, kun kuulivat ikäni.
Nyt nelikymppisenä peilistä katsoo hieman elähtänyt keski-ikäinen naama. Mahdollisesti kyllä vaikutan edelleen hieman nuoremmalta kuin olen, mutta tässä iässä sillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Ja todettakoon, että mielikuvitukseni ja luonteeni on yhtä lapsellinen kuin parikymppisenä, mutten näytä sitä muille kuin todella hyville kavereille. Muille näkyy asiallinen ja hieman tylsähkö tyyppi.
Pointtina se, että ole rohkeasti sitä mitä olet, lopulta joku arvostelee aina.
Vierailija kirjoitti:
No se on huomattu.
Näytätkö todella nuorelta? Jos tuo johtuu siitä että sinua kohdellaan kuin teiniä.