Vituttaa kun en pääse ees työhaastatteluun
Oon laittanut lähes kaikkiin mollin oman paikkakunnan avoimiin hakemuksen (siis sellaiseen johon olis mahis)
Eikä nappaa lainkaan :/
Kommentit (16)
vissii keskivatsa ja selkä. Siis mulla alkoi tuo siintä kun pelkäsin suolisto syöpää ja näin telkussa kun joku mies kertoi veren vuodastaan suolessa. Niin sen jälkeen seuraavana yönä heräsin jalat velton tuntusina ja koski selkää ja mahaa. Pelkäsin sen jälkeen että kuolen yön aikana.
Olen 19v enkä ole koskaan ollut edes kesätöissä. Kaikki kaverini ovat olleet ainakin kerran jossain mutta minä olen jäänyt vähän jälkeen.
Mikä ala? Et pääse edes niihin missä olit harjoittelussa? Yleensähän niistä saadaan ne ekat työpaikat ja sit vaihdetaan kun on kokemusta. Kannattaisko soittaa harkkapaikkoihin?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:36"]Mikä ala? Et pääse edes niihin missä olit harjoittelussa? Yleensähän niistä saadaan ne ekat työpaikat ja sit vaihdetaan kun on kokemusta. Kannattaisko soittaa harkkapaikkoihin?
[/quote]
En tykännyt harkkapaikoista joten niihin en ota yhteyttä. Työhakemuksessani ei ole mitään vikaa.
Kannattaa hakea muitakin kuin julkisessa haussa olevia paikkoja, kilpailu on nääs pienempää. Avoimia hakemuksia kiinnostaviin firmoihin ja kaiken mahdollisen verkoston hyödyntäminen. Puhelin käteen ja soittamaan, vaikka se ei välttämättä helppoa olekaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:43"]Mistä tiedät että sun hakemus on hyvä?
[/quote]
Koska se on :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:43"]Mistä tiedät että sun hakemus on hyvä?
[/quote]
Koska se on :)
[/quote]
Harva löytää omasta työstään korjattavaa ilman toisten antamaa palautetta.
No ekaks mulla on cv, jossa on pieni neutraali kuva. Ja opiskelu- ja työhistoria jne. Ja hakemuksessa on osaamistani tarkemmin ja mitä oon missäkin harkassa tehnyt ja muuta. Hyvin kirjoitettu, yhdyssanat yhteen ja sivistyssanoja.
Ja siis miksi historiani takia oisin hyvä jist haettavaan paikkaan, muutan hakemusta aina tiettyyn paikkaan. Pohja on sama mut vähän tarkennan aina tiettyyn paikkaan.
Nyt on tällaiset ajat. Yhtä paikkaa hakee tyyliin 200 ihmistä ja ehkä 5 kutsutaan haastatteluun,joista yksi palkataan. Riittää niitä kokeneita ja pitkän uran tehneitä hakijoita.
Mä olen rekrynnyt paljon ja hakemus saa olla ulosanniltaan sitten tosi huono, jos sen perusteella karsitaan. Siis jos faktat on kerrottu selkeästi ja kokemus listattu CV:hen.
Nyt tulee paljon hakemuksia, joissa aivan liian kokenut asiantuntija hakee operatiivista paikkaa, johon on selkeästi ylikoulutettu ja kokenut. Eikä siinäkään mitään pahaa, mutta kun niitä täsmälleen sopivia hakijoita on kymmenen, niin jostain se on karsittava.
Jos selvittää tiensä haastatteluun, on jo lähella paikkaa.
Tsemppiä.
Ehkä oot esim tradenomi, joita on aika paljon muitakin ja jos vielä lukenut markkinointia niin täytyy olla tosi hyvä ja kiinnostava päästäkseen haastatteluun johonkin oman alan paikkaan. Mikset viihynyt harkkapaikoissa?
:/