Seurustelimme yli viisi vuotta, ennen kuin juttelimme lasten hankkimisesta
Tätä ennen emme siis jutelleet edes yleisellä tasolla, haluammeko lapsia vai emme.
Onkohan tämä kuinkakin tavallista? Varmaan tavallisempaa sellaisten parissa, jotka aloittavat seurustelemaan nuorina, kuin sellaisten, jotka alkavat suhteeseen vaikka kolmikymppisinä.
Kommentit (20)
Me seurustelimme 7 vuotta ennen kuin aiheesta keskusteltiin. Tai oikeastaan 5v seurusteltiin ja sitten 2 oltiin naimisissa.
Kuulostaa tosi omituiselta. Me oltiin varmaan ensimmäisen kuukauden aikana puhuttu lähes kaikesta mahdollisesta, ja varsinkin omista tulevaisuudenkuvista ja suunnitelmista. Aika outoa ettei tule vahingossakaan puheeksi, jos vaikka kuulee jonkun tuttavan lapsesta, että kiinnostaako toista joskus lastenhankinta.
Me ollaan seurusteltu melkein 7 vuotta ja lapsista puhuttu sen verran että ainakaan seuraavaan 5 vuoteen ei vielä mietitä koko asiaa. Katsotaan sitten viiden vuoden päästä mikä on fiilis.
Mun mies kysyi asiaa minulta pari päivää sen jälkeen, kuin tavattiin. Olin kuulemma vastannut, etten halua ikinä lapsia. Itse en muista koko keskustelua, mutta muistaakseni olin tuolloin suurin piirtein sitä mieltä, etten tiedä, haluanko myöhemmin, mutta silloin elin vaihetta, jossa en osannut nähdä itseäni äitinä.
Sitten me ei keskusteltukaan asiasta pariin vuoteen kunnolla. Ja nyt viimeiset pari vuotta me olemme keskustelleet siitä, kuinka minulla on kaamea vauvakuume ja mies on melko varma, ettei halua koskaan lapsia.
Olisipa meilläkin käynyt sellainen onni, että olisimme asiasta samaa mieltä.
Taitaa olla todella yleistä! Ja yhtä yleistä on se että toinen haluaa ja toinen ei!
Me ollaan vaan mainittu kerran että joskus lapsia. Molemmat meistä haluaa joskus lapsia mutta ei olla tarjemmin puhuttu..
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:17"]
Kuulostaa tosi omituiselta. Me oltiin varmaan ensimmäisen kuukauden aikana puhuttu lähes kaikesta mahdollisesta, ja varsinkin omista tulevaisuudenkuvista ja suunnitelmista. Aika outoa ettei tule vahingossakaan puheeksi, jos vaikka kuulee jonkun tuttavan lapsesta, että kiinnostaako toista joskus lastenhankinta.
[/quote]
Minusta tämä ei ole omituista. Kun kumpaakaan ei kiinnosta lastenhankinta, kun asia ei ole kummallekaan ajankohtainen ja kun se ei kuulu kummankaan tulevasuudensuunnitelmiin, ei asiaa tule välttämättä ottaneeksi esille. Lasten hankinta ei kuulunut ainakaan minun maailmaani millään tavalla, kun olin parikymppinen. Nyt kolmatta kymppiä ja yllätyn vieläkin, kun jotkut kaverini hankkivat lapsia ihan vapaaehtoisesti. -ap
Alempien sosiaaliluokkien naisille lisääntyminen nuorena on usein tärkeää. Siksi asia otetaan heöpsoti puheeksi jo 18-vuotiaana ensimmäisen oikean poikaystävän kanssa.
Kyllä meillä tuli lapset puheeksi jo parin ensimmäisen kuukauden aikana. Varmaan lähinnä siksi että meidän molempien siskot olivat raskaana. Molemmat ehdottomasti halusimme lapsia. Myöhemmin, oltiin seurusteltu reilu vuosi, puhuimme siitä että lapset olisivat ajankohtaisia ehkä noin neljän vuoden kuluttua. Nyt olemme olleet yhdessä kuusi vuotta ja olen neljännellä kuulla raskaana. Ehkäisy jätettiin pois kymmenen kuukautta sitten
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:49"]
Kyllä meillä tuli lapset puheeksi jo parin ensimmäisen kuukauden aikana. Varmaan lähinnä siksi että meidän molempien siskot olivat raskaana. Molemmat ehdottomasti halusimme lapsia.
[/quote]
Tämä vahvistaa teoriaani. Jos lasten saaminen on tärkeää, asia otetaan puheeksi aikaisemmin kuin muuten. -ap
Kyllä me sillä tasolla puhuttiin jo ekan puolen vuoden aikana, että molemmat haluaa joskus lapsia. Sitten muutaman vuoden jälkeen kysyin mieheltä, olisko nyt se joskus, ja mies sanoi että mikäpäs siinä. Että näin pitkät ja syvälliset keskustelut meillä :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:49"]
Kyllä meillä tuli lapset puheeksi jo parin ensimmäisen kuukauden aikana. Varmaan lähinnä siksi että meidän molempien siskot olivat raskaana. Molemmat ehdottomasti halusimme lapsia.
[/quote]
Tämä vahvistaa teoriaani. Jos lasten saaminen on tärkeää, asia otetaan puheeksi aikaisemmin kuin muuten. -ap
[/quote]
Mutta voihan jollekin olla tärkeää myös se, ettei lapsia hankita, ja siksi haluaa puhua lapsien hankkimattomuudesta ajoissa.
Me olimme yhdessä 8 vuotta ennen lasta, joista naimisissa 6 vuotta. Lapsiasia tuli ajankohtaiseksi, kun alkoi olla ikää päälle 30. En muista, että ekaan neljään vuoteen olisi puhuttu muulla tasolla kuin että ei ainakaan nyt. Alta 30-v.en ollut yhtään varma, haluanko edes lapsia/lasta. Ei vain ole itselle ollut koskaan niin tärkeä asia.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:53"]
[/quote]
[/quote]
No me puhuttiin paljon kaikesta muustakin, mikä ei sinänsä ole kovin tärkeää. Vaikka että haluaako joskus asua ulkomailla, tykkääkö koirista, minkäikäisenä on oppinut uimaan, onko Kubrick hyvä elokuvaohjaaja. Kyllä siinä tuli puheeksi myös että ajatteleeko joskus mahdollisesti hankkia lapsia.
Me ollaan seukattu vuosi, ja lapsista ollaan puhuttu sen verran et joskus viiden vuoden päästä :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:53"]
[/quote]
[/quote]
No me puhuttiin paljon kaikesta muustakin, mikä ei sinänsä ole kovin tärkeää. Vaikka että haluaako joskus asua ulkomailla, tykkääkö koirista, minkäikäisenä on oppinut uimaan, onko Kubrick hyvä elokuvaohjaaja. Kyllä siinä tuli puheeksi myös että ajatteleeko joskus mahdollisesti hankkia lapsia.
[/quote]
Kukapa ei puhuisi kaikenlaista tärkeästä ja vähemmän tärkeästä. -ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:49"] Kyllä meillä tuli lapset puheeksi jo parin ensimmäisen kuukauden aikana. Varmaan lähinnä siksi että meidän molempien siskot olivat raskaana. Molemmat ehdottomasti halusimme lapsia. [/quote] Tämä vahvistaa teoriaani. Jos lasten saaminen on tärkeää, asia otetaan puheeksi aikaisemmin kuin muuten. -ap [/quote] Mutta voihan jollekin olla tärkeää myös se, ettei lapsia hankita, ja siksi haluaa puhua lapsien hankkimattomuudesta ajoissa.
[/quote]
Jep. Kyllä tämä asia olisi minulle nyt sellainen, jonka ottaisin pian esiin. Mutta silloin ei ollut. -ap
Aion yrittää lasten tekemistä vasta kolmekymppisenä, joten jos tämä suhde sattuisi kestämään, niin olisimme siihen mennessä seurustelleet yli 8 vuotta.
Me kahdeksan. Nyt kaksi teiniä ja kaikki sujunut paremmin kuin hyvin.
No on tuo musta aika outoo.. me puhuimme lapsista toisilla treffeillä. En tuhlais aikaani ihmiseen kuka ei halua tulevaisuudelta samaa kun itse. Eihän siinä olis mitään järkeä! Eikös kaikki semmosta kumppania etsi kenen kanssa sitä yhteistä elämää ja tulevaisuutta alkaa rakentaa vai miten semmosen kansda voi olla kuka ei halua samoja asioita, huvikseenko vaan hengaillaan?