Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlien logistiikkaongelma

Vierailija
21.05.2015 |

Sukulaistäti tulee toiselta paikkakunnalta mun vanhempien luo ja sieltä sit kirkkoon ja meille. Kellään ei (enää) autoa/ajokorttia ja julkiset ei sunnuntaiaamuna kulje tai jos kulkee niin kävelyä silti liikaa. He odottaa että minä kuskaan . Ja koska oman perheen lisäksi autoon ei kaikki mahdu niin sit pitäis suhata edestakasin.
Miten saisin nuo käyttämään taksia????

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mummot kuskataan aina. Ärsyttävää vaan kun minä saan olla se kuski ja esim jouluna olis kiva ottaa lasi viiniä ruuan kanssa. 

Vierailija
2/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:21"]Olisiko kirkkoon tulossa jotain muita, joiden autoon mahtuisi pari lisää? Onko matka pitkäkin? Rippilapsen pitää joka tapauksessa olla kirkolla paljon ennen kuin vieraiden, joten luulisi että siinä ehtisi parikin keikkaa ajaa?

Meillä tuskin jätettäisiin vieraspaikkakuntalaisia hankkiutumaan itsekseen kirkolle. Ehkä omasta perheestä joku menisi helposti niillä julkisilla toisin kuin vieraspaikkakuntalaiset vanhukset. Joka tapauksessa nuo asiat kannattaa puhua suoraan.
[/quote]
Kaikki tulossa olevat vieraat on vähintään pariskuntia. Takapenkille pitäisi siis tunkea 3 melko tukevaa eläkeläistä =O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:10"]

Miksi ei voi ajaa hakemaan vanhempia ja tätiä? Sama paikkakunta kuitenkin

[/quote]

Minulle on käynyt kyllä hyvä tuuri lasten isän valinnassa. Meillä on mies järjestänyt suurimman osan kahden lapsen rippijuhlista. Itse sain tulla aika valmiille.

Jos ap on vaikka rippilapsen vanhempi, jota tarvitaan juhlapaikalla eikä kuskaamassa avuttomia vanhuksia.

[/quote]

Vierailija
4/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:26"]

Meillä myös mummot kuskataan aina. Ärsyttävää vaan kun minä saan olla se kuski ja esim jouluna olis kiva ottaa lasi viiniä ruuan kanssa. 

[/quote]

No voihan sitä ottaa lasin viiniä ruoan kanssa, jos kuskaa mummot pois. Vai onko sinun lasisi puolen litran tuoppi ja et ole enää ajokunnossa.

Vierailija
5/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:21"]Olisiko kirkkoon tulossa jotain muita, joiden autoon mahtuisi pari lisää? Onko matka pitkäkin? Rippilapsen pitää joka tapauksessa olla kirkolla paljon ennen kuin vieraiden, joten luulisi että siinä ehtisi parikin keikkaa ajaa?

Meillä tuskin jätettäisiin vieraspaikkakuntalaisia hankkiutumaan itsekseen kirkolle. Ehkä omasta perheestä joku menisi helposti niillä julkisilla toisin kuin vieraspaikkakuntalaiset vanhukset. Joka tapauksessa nuo asiat kannattaa puhua suoraan. [/quote] Kaikki tulossa olevat vieraat on vähintään pariskuntia. Takapenkille pitäisi siis tunkea 3 melko tukevaa eläkeläistä =O

[/quote]

Vaihtoehtoja: 1) Luut sisään ja ahtamalla mahtuu 2) Huomaavaisen pariskunnan (kapea?) puolisko vaihtaa takapenkille ja vanhin/raihnaisin/lihavin kyydittävä pääsee etupenkille 3) Jos pariskuntia on siis useita, täti menee yhteen kyytiin ja isovanhemmat toiseen 5) Suhaa itse kaiken muun säädön välissä 4) Se taksi, maksoi kuka hyvänsä 5) Asioilla on tapana järjestyä, älä stressaa 6) Stressaa, panikoi ja avaudu lisää AV:llä

Vierailija
6/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:32"]

Minä olen kuskannut vastaavassa tilanteessa, tosin matkat olivat lyhyet. Meillä on läheinen suku. Minulla riittää ymmärrystä nimenomaan vanhojen ihmisten joustamattomuudelle. Pidemmällä oleviin hautajaisiin mennessä vuokrasimme isomman auton! Kaikki mahtuivat samaan kyytiin. En muista kuka auton maksoi, se on täysin epäoleellinen asia.

[/quote]Persaukiselle sillä on merkitystä.

Vierailija
7/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on myös sitä sukupolvea, että taksia ei tilata missään tilanteessa, vaan sukulaisten kuskattava vaikka se aiheuttaisi kohtuuttomia aikatauluongelmia kuskille. No, minä en yksinkertsosesti päässyt kuskaamaan häntä ystävänsä 80v juhliin (työmatka) joten äiti soitteli koko kylän läpi kuka voisi hänet kyyditä. Kyllä hävetti.

Vierailija
8/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaamalla maksaa se taksi ja tilaat valmiiksi.

Vierailija
9/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä itse paikalliseen taksiasemaan, ja sovi kuljetuksesta. Eihän tuossa ole mitään järkeä muuten.

Vierailija
10/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot: Tilatkaa taksi.

Vierailija
11/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:01"]Lupaamalla maksaa se taksi ja tilaat valmiiksi.
[/quote]

No miksi ihmeessä ap:n se pitäisi maksaa? Ääliö.

Vierailija
12/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomalla rehellisesti että et voi kyyditä kaikkia ja halukkaat hommaa oman kyydin tai ovat tulematta. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja kyllä ne itse maksaa taksin jos pitävät juhlia tärkeänä. Minä en maksaisi

Vierailija
13/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain ystävääsi apukuskiksi.

Vierailija
15/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:01"]Lupaamalla maksaa se taksi ja tilaat valmiiksi. [/quote] No miksi ihmeessä ap:n se pitäisi maksaa? Ääliö.

[/quote]

No kun ei tuollaiset kyydin ruinaajat itse sitä suostu maksamaan. Muutenhan ne tilaisi sen itse eikä olisi kyytiä vailla. Tollo.

Vierailija
16/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tollo jättää oikein sujuvasti tuollaiset tädit kävelemään. Nih.

Vierailija
17/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:10"]

[/quote]

Jos ap on vaikka rippilapsen vanhempi, jota tarvitaan juhlapaikalla eikä kuskaamassa avuttomia vanhuksia.

Vierailija
18/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kirkkoon tulossa jotain muita, joiden autoon mahtuisi pari lisää? Onko matka pitkäkin? Rippilapsen pitää joka tapauksessa olla kirkolla paljon ennen kuin vieraiden, joten luulisi että siinä ehtisi parikin keikkaa ajaa?

Meillä tuskin jätettäisiin vieraspaikkakuntalaisia hankkiutumaan itsekseen kirkolle. Ehkä omasta perheestä joku menisi helposti niillä julkisilla toisin kuin vieraspaikkakuntalaiset vanhukset. Joka tapauksessa nuo asiat kannattaa puhua suoraan.

Vierailija
19/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti rippilapsen vanhemmilla on kyseisenä päivänä muutakin aikaavievää puuhaa kuin suhata vieraita edestakaisin...

Vierailija
20/22 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:23"]Luultavasti rippilapsen vanhemmilla on kyseisenä päivänä muutakin aikaavievää puuhaa kuin suhata vieraita edestakaisin...
[/quote]on. Siksi delegoin kuskin hommia muille. Ja kaikille tarvitsijoille löytyi kyyti.