Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syynä, jos ihminen ihastuu melkein kaikkiin aikuisiin ihmisiin, joiden kanssa kommunikoi?

Vierailija
21.01.2022 |

Kaverin puolesta kyselen, kun hän ei kehtaa kirjoittaa asiasta. Hän siis kertomansa mukaan ihastuu ja tuntee seksuaalista vetoa lähes kaikkia aikuisia ei-sukulaisia kohtaan (suunnilleen ikähaarukassa 25-75 vuotta), joiden kanssa kommunikoi tai joiden kanssa juttelee.

Hän ihastuu sekä naisiin että miehiin ja jos joku on vähänkin ystävällinen, hän alkaa suunnilleen haaveilla parisuhteesta. Hän epäilee olevansa jotenkin "nymfomaani" tms., mutta on hyvin yksinäinen ja ollut selibaatissa monta vuotta. Hän on ihan normaalin näköinen ja hoikka nainen, tosin ei ehkä sellainen täysin virheetön "perusnätti" tai instabeibe kuitenkaan. Nimittäin sellainenhan saisi parisuhteen, vaikkei tekisikään mitään asian eteen.

Olemme tunteneet niin kauan, että itse olen poikkeus ja minuun hän ei ihastu. Mikä voisi aiheuttaa tilanteen ja miten siitä pääsisi eroon?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverin puolesta kyselen" 😂

Vierailija
22/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrille aika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin tällainen. Se ei tässä vaiheessa kaveriasi helpota, mutta minua auttoi lopulta kolme asiaa: ensinnäkin lapsen saaminen, toiseksi kaukorakkautena alkanut rakastava parisuhde ja kolmanneksi vaihdevuodet.

Uskon, että lapsena rakkaudetta jääminen on vaikuttanut eniten siihen, että hyväksyntää on pitänyt jatkuvasti hakea ulkoapäin. Teininä ilta oli pilalla, ellen saanut ketään ihastumaan itseeni, mieluiten kaikkia. En ole erityisen viehättävä, joten huomiota on pitänyt hakea toiminnalla. Niin monen perässä on juostu! Kun hormonit hyrräsivät ja vietit veivät, ihastuin jatkuvasti ja pakkomielteisesti, vaikkakaan useimmiten tilanteet eivät johtaneet mihinkään. Hurmaannuin ihmisistä, mutta mielenkiinto laski myös nopeasti, jos toinen kiinnostui myös minusta. Oikeasti hain rakkautta, vaikka välineenä oli seksi. Ei minulle silti kertynyt kovin paljon kokemuksia, mutta ajatukset pyörivät muissa ihmisissä sitäkin enemmän.

Ehkä ulkopuolinen apu olisi paikallaan, jos ystäväsi kärsii tilanteesta. Toisaalta, jos hän jollain keinoin saa siihen helpotusta (esim. parisuhteen tai itsehyväksynnän paranemisen kautta), onhan se omalla tavallaan myös viehättävää, että pitää toisia ihmisiä niin upeina. Aina löytyy ihasteltavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme