Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syynä, jos ihminen ihastuu melkein kaikkiin aikuisiin ihmisiin, joiden kanssa kommunikoi?

Vierailija
21.01.2022 |

Kaverin puolesta kyselen, kun hän ei kehtaa kirjoittaa asiasta. Hän siis kertomansa mukaan ihastuu ja tuntee seksuaalista vetoa lähes kaikkia aikuisia ei-sukulaisia kohtaan (suunnilleen ikähaarukassa 25-75 vuotta), joiden kanssa kommunikoi tai joiden kanssa juttelee.

Hän ihastuu sekä naisiin että miehiin ja jos joku on vähänkin ystävällinen, hän alkaa suunnilleen haaveilla parisuhteesta. Hän epäilee olevansa jotenkin "nymfomaani" tms., mutta on hyvin yksinäinen ja ollut selibaatissa monta vuotta. Hän on ihan normaalin näköinen ja hoikka nainen, tosin ei ehkä sellainen täysin virheetön "perusnätti" tai instabeibe kuitenkaan. Nimittäin sellainenhan saisi parisuhteen, vaikkei tekisikään mitään asian eteen.

Olemme tunteneet niin kauan, että itse olen poikkeus ja minuun hän ei ihastu. Mikä voisi aiheuttaa tilanteen ja miten siitä pääsisi eroon?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesi puolesta taidat kirjoittaa.

Vierailija
2/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko epätoivoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaton lapsuus? Läheisriippuvuus, ei etsi seksiä vaan pysyvää ihmissuhdetta. Tämä on arvaus. Perusturvallisuuden tilalla on iso perusturvattomuus.

Vierailija
4/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin yhdellä kaverillani on tämä, mutta erotuksena vaan että tätä on jatkunut ihan esiteini-iästä asti, eli niin kauan kuin hän on ylipäätään ollut kenestäkään romanttisesti tai seksuaalisesti kiinnostunut. Hänellä siihen liittyy trauma, äitinsä kuoli kun hän oli 12v ja isästä ei oikein ollut kasvattajaksi. Jäi siis aika lailla yksin ja koki turvattomuutta herkässä iässä, juuri kun puhkeamassa murrosikään. Ei saanut enää lämpöä tai läheisyyttä keneltäkään ja ajautuikin jo 14-vuotiaana "sarjaseurustelijaksi", kun näytti hakevan sitä turvaa ja läheisyyttä seurustelusuhteista. Hänellä oli selvä läheisriippuvuus ja aina kauhea tarve saada huomiota ja hyväksyntää, joten haki sitä vaikka keneltä. On edelleen kolmekymppisenä tällainen, ihastuu jatkuvasti kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin ja suhteet kestää max 2-3v kunnes taas vaihtuu. On myös ajautunut polyamoriaan ja vapaisiin suhteisiin tämän takia, kun ei osaa sitoutua yhteen ihmiseen tai päästää irti edellisestä, vaikka ihastuu jo uuteen.

Vierailija
5/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mielestäni kuulostaa turvattomuudelta ja läheisriippuvuudelta. Hakee itseensä toisesta ihmisestä, jotakin mikä puuttuu hänestä itsestään. Muihin ihmisiin ihastuu helposti kun he edustavat jotakin perustavaa tarvetta, mikä pitäisi olla ihmisessä itsessään. Normaalisti ihminen ei ihastu koko ajan kehen tahansa. Terapiaan menisin.

Vierailija
6/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni vähän taipumusta tuollaiseen, vaikkei ehkä ihan tuossa mittakaavassa.

Ehdotan deittailua, itsetutkiskelua ja psykoterapiaa, josta itse koin hyötyväni (menin aivan muun asian takia, vakavan työhön liittyvän kiusaamisen ja häirinnän).

En näe ominaisuuttani pahana. Moni vuorovaikutustilanne menee hyvin, kun olen tavallaan hurmaantunut uudesta tyypistä :D toisaalta en myöskään siis mitenkään sekoile, en laita ihastusviestejä perään tms. Varsinkin ulkomailla saatan saada aivan ekstrahyvää palvelua.

Olen onnellisesti parisuhteessa.

Vierailija
7/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on ihastuminen.

Vierailija
8/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia että on aina joku ihastuksen kohde. 

Vierailija
9/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvaton lapsuus? Läheisriippuvuus, ei etsi seksiä vaan pysyvää ihmissuhdetta. Tämä on arvaus. Perusturvallisuuden tilalla on iso perusturvattomuus.

Mahdollisesti kyllä. Miten perusturvattomuuden tunteesta pääsee eroon ja onko sellainen edes mahdollista?

Ilmeisesti hänelle tehdyt väkivallanteot parikymppisenä pahensivat ongelmaa, tosin ei ole varmaa, liittyykö siihen. Lapsena hän oppi, että hän ei saisi kaivata mitään läheisyyttä tai lempeyttä, vaan sai melko "stoalaisen" ja hyvin kylmäkiskoisen kasvatuksen, jossa itsetunto lytättiin myös.

On ihan mahdollista päästä perusturvattomuuden tunteesta eroon, se tapahtuu kasvamalla "omaksi rakastavaksi vanhemmaksi" eli toisin sanoen hänen pitää opetella löytämään se perusturva itse itsestään. Eli kukaan muu ihminen ei hänen ongelmaansa pysty ratkaisemaan kuin hän itse. (Mutta toki muut ihmiset voivat olla apuna tässä asiassa.)

Nyt kaverisi on ikään kuin jäänyt looppiin kiinni: hän yrittää tiedostamattaan saada korjaavia kokemuksia lapsuuden turvattomuutta aiheuttaneille kokemuksille (jotka ovat todennäköisesti vanhempiensa aiheuttamia). Eli pyrkii tuollaisella ihastumisella pääsemään kaipaamaansa symbioosiin toisen ihmisen kanssa. Tuo toinen ihminen sitten hänen alitajuisessa fantasiassaan edustaa hänen hylkäävästi käyttäytynyttä vanhempaansa. Toiveena on tietenkin se, että tällä kerralla asiat menisivät toisella tavalla ja että hän saisi sitä mitä tarvitsisi eli sitä puuttuvaa vanhemman rakkautta. Tämä myös selittää sen, miksi ihastuu ihan kaikkiin ihmisiin, eli kuka tahansa kelpaa ilman mitään filttereitä.

Nyt ei kannata kuitenkaan väärin ymmärtää tätä eetostani itsenäistymiseen: Se mikä on rikottu ihmissuhteissa, pystytään parhaimmillaan korjaamaan ihmissuhteissa. Eli muita ihmisiä hyvin todennäköisesti tarvitaan, jotta tällaisesta yleensäkään on mahdollista päästä yli.

Terapiaa suosittelen. Läheisriippuvuuteen suosittelen AAL 12. askeleen ohjelmaa.

Vierailija
10/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen älykkyys.

Vierailija
11/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä syy ole niin olennainen tässä vaiheessa, pitäisi kuitenkin tajuta mennä lääkäriin asiasta, Kuulostaa erittäin epäterveeltä ja luultavasti henkilö kärsii muistakin mielenterveydenhäiriöistä? Kuuluuko päihteet elämään?

Vierailija
12/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä syy ole niin olennainen tässä vaiheessa, pitäisi kuitenkin tajuta mennä lääkäriin asiasta, Kuulostaa erittäin epäterveeltä ja luultavasti henkilö kärsii muistakin mielenterveydenhäiriöistä? Kuuluuko päihteet elämään?

Eivät kuulu tai ole koskaan kuuluneetkaan.

Vierailija
13/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen älykkyys.

Tästäkään ei ole kyse, vaan hän on älykäs. Hän parhaansa mukaan peittää tunteensa myös, mutta kärsii tilanteesta.

Vierailija
14/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, mutta mikä siinä on että joku ei erityisemmin halua olla kenenkään kanssa tekemisissä

Onko se ihmisvihaaja silloin? On se kumma, on ihmisiä, jotka ihastuu kaikkiin sukupuoleen katsomatta ja sitten joku ei oikein tykkää kenestäkään sen kummemmin tai vakavemmin.

Vierailija
15/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen älykkyys.

Tästäkään ei ole kyse, vaan hän on älykäs. Hän parhaansa mukaan peittää tunteensa myös, mutta kärsii tilanteesta.

Miten ihastuminen näkyy, jos hän peittää tunteensa vai onko kertonut näistä. Onko siis parisuhdeunelmat aina mukana, mutta se ei oikein sovi siihen nymfomaani kuvioon. Eikö sellainen halua vain seksiä ja se ei kai ihastumista ole. Mä en oikein luota tuollaisiin toisen tekemiin analyyseihin kun asiat voi nähdä niin eri tavalla. Paitsi kukapa ei nyt joskus ajattelisi: hmm millaistako olisi tuon kanssa, (iik, varsinkin jos komea ja rikas) paitsi harvalle ihan kaikki käy sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
16/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain kerran neuvon: "ei kaikkiin tarvitse ihastua" tuota kuka sano, että olin ihastunut niihin kaikkiin?

Vierailija
17/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole stalkkiboy, joka juoksee naisten perässä kunnes nämä kääntyvätkin kohti (jolloin lörps). Netissä toki turvallista. Tärkeintä on tuntea voimaantumista siitä, että nainen luulee pojun oikeasti olevan itsevarma ja sinnikäs lähestyjä, josta olisi vaikka mihinkä, et kuule tiijäkkään.

Vierailija
18/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen älykkyys.

Miten ihastuminen näkyy, jos hän peittää tunteensa vai onko kertonut näistä. Onko siis parisuhdeunelmat aina mukana, mutta se ei oikein sovi siihen nymfomaani kuvioon. Eikö sellainen halua vain seksiä ja se ei kai ihastumista ole. Mä en oikein luota tuollaisiin toisen tekemiin analyyseihin kun asiat voi nähdä niin eri tavalla. Paitsi kukapa ei nyt joskus ajattelisi: hmm millaistako olisi tuon kanssa, (iik, varsinkin jos komea ja rikas) paitsi harvalle ihan kaikki käy sukupuoleen katsomatta.

Juu kaikki ihastumme aina välillä ties kehen. Siinä vaiheessa jos asia on toistuvaa ja aiheuttaa ihmiselle itselleen ongelmia niin kyse ei ole enää terveestä toiminnasta. Ap:n kertoman mukaan asia vaivaa ja häiritsee hänen ystäväänsä eli se vaikuttaa jo hänen elämäänsä liikaa eli on haitallista hänelle itselleen. Tällöin tarvitaan apua.

Vierailija
19/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, mutta mikä siinä on että joku ei erityisemmin halua olla kenenkään kanssa tekemisissä

Onko se ihmisvihaaja silloin? On se kumma, on ihmisiä, jotka ihastuu kaikkiin sukupuoleen katsomatta ja sitten joku ei oikein tykkää kenestäkään sen kummemmin tai vakavemmin.

Sitoutumiskammoinen bi. Voi johtua siitäkin että ottaa kaikki vaikutteet itseensä, elää ajanhermolla.

Vierailija
20/23 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut myös vastaavaa nuorempana. Epävakaa persoollisuus itselläni syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän